Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Hola! Et spm, Jeg har en SSD 840 Pro 256Gb fra samsung, men maskinen tar ekstra lang tid å boote for tiden, vært sånn de siste mnd`ene. Tenker at kanskje SSD`en holder på å dø? Noen ``stresstest`` på ssd`er?

 

Hei, disse 840-ene fra Samsung har en feil i firmware som kuker til ytelsen til disken meget. Damas 840 Evo ble mye bedre etter jeg brukte Samsung SW for å fikse den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hola! Et spm, Jeg har en SSD 840 Pro 256Gb fra samsung, men maskinen tar ekstra lang tid å boote for tiden, vært sånn de siste mnd`ene. Tenker at kanskje SSD`en holder på å dø? Noen ``stresstest`` på ssd`er?

Hei, disse 840-ene fra Samsung har en feil i firmware som kuker til ytelsen til disken meget. Damas 840 Evo ble mye bedre etter jeg brukte Samsung SW for å fikse den.

Merk at Christian har 840 pro som ikkje har feilen som 840 evo...

Hva med å kjøre en test med anvil/ asssd, og sjekke hva du faktisk har i oppstarten.

 

/run msconfig

Lenke til kommentar

 

 

Hola! Et spm, Jeg har en SSD 840 Pro 256Gb fra samsung, men maskinen tar ekstra lang tid å boote for tiden, vært sånn de siste mnd`ene. Tenker at kanskje SSD`en holder på å dø? Noen ``stresstest`` på ssd`er?

Hei, disse 840-ene fra Samsung har en feil i firmware som kuker til ytelsen til disken meget. Damas 840 Evo ble mye bedre etter jeg brukte Samsung SW for å fikse den.

Merk at Christian har 840 pro som ikkje har feilen som 840 evo...

Hva med å kjøre en test med anvil/ asssd, og sjekke hva du faktisk har i oppstarten.

 

/run msconfig

 

Takker så mye, skal prøve det etter skolen idag:)

Lenke til kommentar

 Hmm , det er nå gått flere dager siden 950 Pro har blitt lansert , og Tek.no/data gidder ikke engang å nevne dette.

Istedet skriver de reportasjer om Facebook , søppelbiler , smartklokker  osv .... :hmm: :hmm:

 

950 Pro er vel en av de viktigste SSD'er som har blitt lansert i løpet av dette året.

 

Tek er nok mer interessert i nyheter som tiltrekker flest folk til nettsiden, som igjen gir dem høyere inntjening fra reklame. Hva oss entusiaster er interessert i kommer i andre rekke.

Lenke til kommentar

Hmm , det er nå gått flere dager siden 950 Pro har blitt lansert , og Tek.no/data gidder ikke engang å nevne dette.

Istedet skriver de reportasjer om Facebook , søppelbiler , smartklokker  osv ....

Ja, det er rett og slett tragikomisk.

 

Husker jeg etterspurte test av Intels DC P3700 da den var kommet på markedet, men det ble avfeid med at den bare var relevant for bedriftsmarkedet. Hvis man mener at P3x00-serien ikke er aktuell for andre enn bedrifter, så hadde jo i så fall en test vært en ypperlig anledning til å forklare hvorfor. Uansett er det vitterlig entusiaster som like fullt kjøper slik utstyr, men det var åpenbart ikke så nøye, for Tek skal nemlig være for vanlige forbrukere - og ikke for entusiastene slik Hardware en gang var.

 

Som en like tragikomisk digresjon, så er det på sin plass å påpeke at Tek på denne måten tråkker i nøyaktig samme salat som den tidligere søsteren Kvinneguiden. Det "redaksjonelle" innholdet blir til slutt så irrelevant for kjerneleserne, at de (les: vi!) opplever at det bare er forumet som egentlig har reell verdi.

 

Når plutselig en kritisk masse med brukere heller går direkte til diskusjon.no i stedet for via hw.no tek.no, så blir det fort vanskelig å få vist tilstrekkelig med annonser og reklamefinansierte artikler, samt koblinger til prisguide og andre inntektsbringende tjenester. Det er nemlig ikke lett å tjene mye penger på et diskusjonsforum alene, men Tek kan jo selvfølgelig håpe at alle "forbrukerne" (aka dagbla-lesere) er interessert i artikler om søppelbiler med kunstig intelligens og Clas Ohlsons nye papp-briller.

Endret av Horge
Lenke til kommentar

 

 Hmm , det er nå gått flere dager siden 950 Pro har blitt lansert , og Tek.no/data gidder ikke engang å nevne dette.

Istedet skriver de reportasjer om Facebook , søppelbiler , smartklokker  osv .... :hmm: :hmm:

 

950 Pro er vel en av de viktigste SSD'er som har blitt lansert i løpet av dette året.

 

Tek er nok mer interessert i nyheter som tiltrekker flest folk til nettsiden, som igjen gir dem høyere inntjening fra reklame. Hva oss entusiaster er interessert i kommer i andre rekke.

 

Ser Dinside.no har hatt en artikkel om 950Pro, og de er mer kommersielle enn Tek. Rart...

http://www.dinside.no/934761/samsung-klare-med-superrask-ssd

Lenke til kommentar

 

 

 Hmm , det er nå gått flere dager siden 950 Pro har blitt lansert , og Tek.no/data gidder ikke engang å nevne dette.

Istedet skriver de reportasjer om Facebook , søppelbiler , smartklokker  osv .... :hmm: :hmm:

 

950 Pro er vel en av de viktigste SSD'er som har blitt lansert i løpet av dette året.

 

Tek er nok mer interessert i nyheter som tiltrekker flest folk til nettsiden, som igjen gir dem høyere inntjening fra reklame. Hva oss entusiaster er interessert i kommer i andre rekke.

 

Ser Dinside.no har hatt en artikkel om 950Pro, og de er mer kommersielle enn Tek. Rart...

http://www.dinside.no/934761/samsung-klare-med-superrask-ssd

 

 

Human error? :p

Lenke til kommentar

Sånn for nerdingen sin skyld :)

 

Finnes det et kontrollerkort som tar 2 eller flere av disse nye SSD og kjører de i raid?

Ikkje sett etter en m.2 HBA enda, men nå skal jeg lete :D man må jo ha pci-e 3.0 x8 HBA for å ha nok båndbredde.

 

Skylake hovedkort finnes med 3x m.2 ultra porter på hk :)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg kommer til å gå i annskaffelse av et par nye ssd'er nå.

950pro eller tilsvarende til OS, men tenker å bare stikke til den lokale sjappa å plukke opp en 850 evo eller pro til steam mappen siden jeg har et akkut behov for mer lagring.

 

Er det noen åpenbare fordeler ved å ta pro over evo mtp 700,- høyere pris vs hastighet/levetid?

Lenke til kommentar

Ny Intel NVMe driver:

 

New for this release:

• Windows 10 Certification

• Single installer for both x32 and x64 based Operating Systems. The following was fixed in this release:

• After uninstall device shows an “unknown device” now will report as PCIe device.

• BSOD when installed on systems with 0x120 logical cores.

• Installer using silent install does not copy the license.

 

https://downloadcenter.intel.com/download/23929/Intel-Solid-State-Drive-Data-Center-Family-for-PCIe-Drivers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...