Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde kanskje velge 512gb varianten, da 256gb ssd"en ikke er helt topp ? :hmm: Hadde jeg sjøl valgt en 256gb ssd, hadde jeg gått for en Samsung pro 850 da den ikke er stort dyrere enn den gamle 840 pro.. Det er ikke veldig stor forskjell på pris på de mindre ssd (128/256 gb). Lesestoff : http://techreport.com/review/26532/crucial-mx100-solid-state-drive-reviewed/7

Endret av papusan
Lenke til kommentar

Det finnes 2 stk sata ssder å kjøpe nå:

Mest for pengene og bra: Crucial Mx100

Best: Samsung 850pro

 

Etter prisnedgang på Intel SSD 730 , så syns jeg den er et vel så godt valg som Samsung 850 Pro. Pålitelig og serverytelse på steroider.

 

Den lå jo høyere enn Intel SSD DC 3500 i starten, men nå ligger den godt under og gir mye bedre ytelse.

 

Noen som forresten vet om Crucial MX100 kommer i 1TB størrelse snart? Ser at Crucial M550 fortsatt er kongen der.

Lenke til kommentar

 

Det finnes 2 stk sata ssder å kjøpe nå:

Mest for pengene og bra: Crucial Mx100

Best: Samsung 850pro

 

Etter prisnedgang på Intel SSD 730 , så syns jeg den er et vel så godt valg som Samsung 850 Pro. Pålitelig og serverytelse på steroider.

 

Den lå jo høyere enn Intel SSD DC 3500 i starten, men nå ligger den godt under og gir mye bedre ytelse.

 

Noen som forresten vet om Crucial MX100 kommer i 1TB størrelse snart? Ser at Crucial M550 fortsatt er kongen der.

 

 

Intel 730 sa du? :green:

 

2014-04-18164325.jpg

Lenke til kommentar
Noen som forresten vet om Crucial MX100 kommer i 1TB størrelse snart? Ser at Crucial M550 fortsatt er kongen der.

Jeg tviler. Det skjer neppe før hele serien blir oppgradert til en ny generasjon. MX110, MX200 eller hva de måtte finne på å kalle den.

 

PS. Ikke glem Samsung 840 EVO 1 TB selv om den venter på firmwareoppdatering. Den koster 500 kr mindre enn M550 og yter greit før firmwareproblemet setter inn.

Lenke til kommentar

 

Intel 730 sa du? :green:

(bilde)

 

Patentbånd! At ikkje jeg har tenkt på det før! Det er jo den letteste måten å montere harddisker, SSDer og vifter på! :eek::hmm:

 

Noen som vet hvor man kan få tak i patentbånd med 4mm hulldiameter og 15mm mellom hvert hull senter til senter? Eller evt avstand senter til senter som kan deles på 105 i millimeter (avstand mellom monteringshull på 120mm-vifter).

Endret av sevs
Lenke til kommentar

 

Noen som forresten vet om Crucial MX100 kommer i 1TB størrelse snart? Ser at Crucial M550 fortsatt er kongen der.

Jeg tviler. Det skjer neppe før hele serien blir oppgradert til en ny generasjon. MX110, MX200 eller hva de måtte finne på å kalle den.

 

 

 

Micron/Crucial har nylig lansert M600 som har kapasiteter opptil 1 TB

Kommer i flere utgaver :

 

 

6723_02_micron_m600_ssd_product_family_o

 

 

Er ikke sikker på om man får kjøpt den over disk her til lands ...

 

 

 

Kilde

Endret av johome
Lenke til kommentar

Sett flere slike bånd bli brukt til dette formålet i hjemmesnekra kabinetter. Men dette var ofte før i tia, når man ikke hadde like mye modde-utstyr tilgjengelig. :)

 

Så å se denne bruken på TG var jo i grunn gøy å se, da det ble å hente tilbake glemte kunster. :D

Har brukt patentbånd trikset i mange år med harddisker. Får plass til utrolig mange hdd slik. Aktiv kjøling er selvfølgelig viktig ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...