Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:w00t:

 

Bestilte meg nettopp en 512GB Crucial M4 7mm med data transfer KIT til laptoppen (Lenovo T520 m/Core i7 Sandy Bridge).

Blir deilig å ikke ha 240GB SSD som limited space lengre.

240GB SSD ble for smått ..

"Gamle" disken i T520 laptoppen : Sandisk Extreme SSD 240GB vil havne i min stasjonære Z68 PC eller junior sin .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Er kingston hyperx 3k kjent for å være ustabil? Vet at sandforce-kontrollerene hadde problemer en stund, men er ikke de problemene fikset?

 

hyperx diskene er noe av det mest stabile du får for øyeblikket, alle problemene med sandforce er helt borte. de er også de raskeste diskene du får, bare å sjekke alle testene som er rundt omkring.

Hyper x er nå ikkje den raskeste, men rask er den.

Selv sverger jeg til Plextor M3p. Har bare 12 stk :p

Lenke til kommentar

Er kingston hyperx 3k kjent for å være ustabil? Vet at sandforce-kontrollerene hadde problemer en stund, men er ikke de problemene fikset?

 

hyperx diskene er noe av det mest stabile du får for øyeblikket, alle problemene med sandforce er helt borte. de er også de raskeste diskene du får, bare å sjekke alle testene som er rundt omkring.

Hyper x er nå ikkje den raskeste, men rask er den.

Selv sverger jeg til Plextor M3p. Har bare 12 stk :p

 

vel hyperx3k har som regel høyest med god margin bortsett fra kompromert data :p dumme sandforce greiene :p 12 stykker? dyr hobby det der. åssen skrivehastigheter har du eller kjører du raid 5 istedenfor raid 0? :p

Lenke til kommentar

Er kingston hyperx 3k kjent for å være ustabil? Vet at sandforce-kontrollerene hadde problemer en stund, men er ikke de problemene fikset?

 

hyperx diskene er noe av det mest stabile du får for øyeblikket, alle problemene med sandforce er helt borte. de er også de raskeste diskene du får, bare å sjekke alle testene som er rundt omkring.

Hyper x er nå ikkje den raskeste, men rask er den.

Selv sverger jeg til Plextor M3p. Har bare 12 stk :p

 

vel hyperx3k har som regel høyest med god margin bortsett fra kompromert data :p dumme sandforce greiene :p 12 stykker? dyr hobby det der. åssen skrivehastigheter har du eller kjører du raid 5 istedenfor raid 0? :p

4, 1 GB / s med Pci-e 3.0 kontrolleren. Seff raidet-0 :)

Lenke til kommentar

Er kingston hyperx 3k kjent for å være ustabil? Vet at sandforce-kontrollerene hadde problemer en stund, men er ikke de problemene fikset?

 

hyperx diskene er noe av det mest stabile du får for øyeblikket, alle problemene med sandforce er helt borte. de er også de raskeste diskene du får, bare å sjekke alle testene som er rundt omkring.

Hyper x er nå ikkje den raskeste, men rask er den.

Selv sverger jeg til Plextor M3p. Har bare 12 stk :p

 

vel hyperx3k har som regel høyest med god margin bortsett fra kompromert data :p dumme sandforce greiene :p 12 stykker? dyr hobby det der. åssen skrivehastigheter har du eller kjører du raid 5 istedenfor raid 0? :p

4, 1 GB / s med Pci-e 3.0 kontrolleren. Seff raidet-0 :)

 

hva er real world aplications for det da?(er så missunnelig så jeg blir grønn)

Lenke til kommentar

Hepp!!! Skal kjøpe meg en Corsair force 3(120gb)kr:649 ssd og en docking til hardisken og lurer på om fordeler el ulemper ved å klone den gamle hardisken med operativsystemet om det evt blir "feilmelding"du har ikke riktig windowsversjon' osv..og hva er det beste kloneprogram? eller nytt operativsystem? Det er en MSI CR 610 jeg skal oppgradere..

Lenke til kommentar

Hepp!!! Skal kjøpe meg en Corsair force 3(120gb)kr:649 ssd og en docking til hardisken og lurer på om fordeler el ulemper ved å klone den gamle hardisken med operativsystemet om det evt blir "feilmelding"du har ikke riktig windowsversjon' osv..og hva er det beste kloneprogram? eller nytt operativsystem? Det er en MSI CR 610 jeg skal oppgradere..

 

ikke kjøp force 3.. har hatt et par av dem og det er massive feil.. kjøp heller m4 eller samsung 830.

Lenke til kommentar

Hepp!!! Skal kjøpe meg en Corsair force 3(120gb)kr:649 ssd og en docking til hardisken og lurer på om fordeler el ulemper ved å klone den gamle hardisken med operativsystemet om det evt blir "feilmelding"du har ikke riktig windowsversjon' osv..og hva er det beste kloneprogram? eller nytt operativsystem? Det er en MSI CR 610 jeg skal oppgradere..

 

ikke kjøp force 3.. har hatt et par av dem og det er massive feil.. kjøp heller m4 eller samsung 830.

Hmm:) ok,skal sjekke ut det..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...