Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, 7mm gir ikke problemer. Skruhullene og tilkoblingen sitter på samme plass som på 9,5mm SSDer og vil sitte like godt i både stasjonære og bærbare maskiner.

 

Det er ikke overkill å sette Samsung 830 i en gammel maskin. Det er heller ikke mange kronene å spare selv om du velger en vesentlig tregere eller mindre driftsikker 120-128 GB SSD.

Lenke til kommentar

Lenkene fungerer ikke, klikk for å gå til sitatet for å få fullstendige lenker.

 

http://www.pcworld.c...t_the_disc.html

 

Genial side. Takker.

Du vet vel ikke om en kan installere de engelske utgavene selv om versjonen på PCen har norsk? Det skal vel kun være språkpakken som skiller ville jeg tro...

 

Jeg har brukt produktnøkkel beregnet på engelsk 64-bit til å aktivere norsk 32-bit. Så lenge det er samme versjon/utgave (Home Premium, Professional, Ultimate) har dette ikke noe å si.

 

Husk også at ISO du laster ned inneholder ALLE versjoner. Det er filen ei.cfg i sources-mappen som bestemmer hvilken versjon som blir installert. Ved å slette denne fila (enten direkte fra ISO-en med UltraISO, med verktøyet ei.cfg Removal Utility eller lage installasjons-USB og slette fila direkte) velger du versjon under installasjonen.

 

Fun fact: Når det gjelder Windows 8 må du faktisk lage denne fila og legge i mappen sources for å installere uten produktnøkkel.

Lenke til kommentar

Lenkene fungerer ikke, klikk for å gå til sitatet for å få fullstendige lenker.

 

http://www.pcworld.c...t_the_disc.html

 

Genial side. Takker.

Du vet vel ikke om en kan installere de engelske utgavene selv om versjonen på PCen har norsk? Det skal vel kun være språkpakken som skiller ville jeg tro...

 

Jeg har brukt produktnøkkel beregnet på engelsk 64-bit til å aktivere norsk 32-bit. Så lenge det er samme versjon/utgave (Home Premium, Professional, Ultimate) har dette ikke noe å si.

 

Husk også at ISO du laster ned inneholder ALLE versjoner. Det er filen ei.cfg i sources-mappen som bestemmer hvilken versjon som blir installert. Ved å slette denne fila (enten direkte fra ISO-en med UltraISO, med verktøyet ei.cfg Removal Utility eller lage installasjons-USB og slette fila direkte) velger du versjon under installasjonen.

 

Fun fact: Når det gjelder Windows 8 må du faktisk lage denne fila og legge i mappen sources for å installere uten produktnøkkel.

Glimrende. Takk.

:)

Lenke til kommentar

Lenkene fungerer ikke, klikk for å gå til sitatet for å få fullstendige lenker.

 

http://www.pcworld.c...t_the_disc.html

 

Genial side. Takker.

Du vet vel ikke om en kan installere de engelske utgavene selv om versjonen på PCen har norsk? Det skal vel kun være språkpakken som skiller ville jeg tro...

 

Jeg har brukt produktnøkkel beregnet på engelsk 64-bit til å aktivere norsk 32-bit. Så lenge det er samme versjon/utgave (Home Premium, Professional, Ultimate) har dette ikke noe å si.

 

Husk også at ISO du laster ned inneholder ALLE versjoner. Det er filen ei.cfg i sources-mappen som bestemmer hvilken versjon som blir installert. Ved å slette denne fila (enten direkte fra ISO-en med UltraISO, med verktøyet ei.cfg Removal Utility eller lage installasjons-USB og slette fila direkte) velger du versjon under installasjonen.

 

Fun fact: Når det gjelder Windows 8 må du faktisk lage denne fila og legge i mappen sources for å installere uten produktnøkkel.

Siste spørsmål: Spiller det noen rolle om det er upgrade, OEM eller retail? Den koden som er til en PC jeg tenker å reinstallere på ny SSD er jo en OEM...

Lenke til kommentar

Produktnøkler for oppgradering lar seg ikke aktivere hvis du kjører en "clean install", men det fins selvfølgelig løsninger :wee:

 

Når det gjelder OEM vs. Retail tror jeg ikke det skal by på store problemer. Det har hendt at jeg må aktivere over tlf. Da ringer man det nr som kommer på skjermen, taster inn en lang rekke tall og bekrefter at du kun har den installert på én maskin. Da får du oppgitt en like lang rekke med tall og får til slutt aktivert. Dette har jeg gjort noen ganger og kun én gang snakket jeg med et menneske (en hyggelig svensk tjej :p ).

Lenke til kommentar

Hvis det er en stund siden du installerte Windows, så anbefaler jeg deg å legge det inn på nytt. Når det er gjordt så kan du bruke Acronis True Image Home til å ta backup, og super enkelt å legge imaget tilbake neste gang du formaterer/kjører HDDErase på dine SSD'er ;)

 

Dette er bare for flisespikkere som sitter og måler ytelsen hele tiden ;) Jeg har kjørt samme Windows install nå... Gud vet hvor lenge. Og merker ikke noe forskjell i ytelse ;)

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Dette er bare for flisespikkere som sitter og måler ytelsen hele tiden ;) Jeg har kjørt samme Windows install nå... Gud vet hvor lenge. Og merker ikke noe forskjell i ytelse ;)

Hatt samme Windows install her også leeeeeenge, men så rydder jeg opp i ting. Men det er mange PC brukere som lar mye skrot bli liggende, og for dem kan de få tilbake ytelse ved å reinnstallere ;)

Lenke til kommentar

Dette er bare for flisespikkere som sitter og måler ytelsen hele tiden ;) Jeg har kjørt samme Windows install nå... Gud vet hvor lenge. Og merker ikke noe forskjell i ytelse ;)

Hatt samme Windows install her også leeeeeenge, men så rydder jeg opp i ting. Men det er mange PC brukere som lar mye skrot bli liggende, og for dem kan de få tilbake ytelse ved å reinnstallere ;)

 

Ja, det er sant ;) Men slike rotete folk er sjelden istand til eller motivert for å reinstallere ;)

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Corsair Neutron GTX 256 GB, og vil dele sine erfaringer ?

Tenkt brukt som systemdisk i PC for "normal" bruk.

Tror det blir min neste SSD hvis prisen faller litt... ligger på 1900.- kroner nå, og det er jo 500.- mer enn Samsung 830, hvilket vel ikke på langt nær tilsvarer ytelsesforskjellen i tester, hvis jeg tyder dem riktig. :hmm:

 

http://www.hardocp.com/article/2012/09/11/corsair_neutron_series_gtx_240gb_ssd_review

 

http://www.anandtech.com/show/6058/corsair-neutron-gtx-ssd-256gb-review

Lenke til kommentar

Driver å skal bygge PC og skal (selvsagt" kjøre SSD som systemdisk. Jeg har ikke bygget PC på leeenge så jeg er HELT utdatert.

 

Vurderer denne SSD'en: Kingston HyperX SSD 120GB etter anbefalting av hardware.no. Ser derimot at f.eks dustin selg INTEL 330 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA for 690. Lurer på om jeg heller burde kjøpe to slike i raid 0 da prisen er tilnærmet det samme. Ytelsen ville vil bedre i tillegg til dobbelt størrelse?

 

Hva mener folk her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...