Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter på til sammen 3 m4, som samtlige har vært igjennom FW oppdateringer, uten noe som helst kluss. Denne siste utgår dog med høye kneløft inntil videre... Selvsagt vil det stå mange negative tilbakemeldinger i en egen tråd som er laget for feedback på en oppdatering. De som det går OK for, sier nok ikke noe. Ville ikke latt den tråden påvirke mitt valg av SSD i alle fall.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett testene av Samsung 840 PRO, så jeg jeg litt benche kåt. Tok en AS SSD bench og scora 1267 poeng der. Vet ikke om det er det meste jeg kan få ut av mitt oppsett, men greit nok. En singel 840 PRO scorer omtrent det samme... Hadde vært digg å testa RAID0 med 840 PRO :cool:

(jeg har 2 stk C300 256GB)

Lenke til kommentar

SSD Vertex 4 & Agility 4 Serie

Firmware Version 1.5 & 1.5.2

 

Improvements since version 1.4.1.3:

Enhancements:

• Optimized idle garbage collection algorithms to extend the benefits of performance

mode by enabling the feature across a greater percentage of the drive

Improved HBA / RAID card compatibility

• Further improved compatibility with desktop and mobile ATA security features

Fixes:

• Corrected a corner case issue where the ‘Remaining Life’ SMART attribute could be

reported incorrectly

Lenke til kommentar

Eg e veldig fornøyd med mine Samsung 830 128gb disker i Raid 0.

Hadde det bare vært 2 til Sata 6gbps porter på hovedkortet mitt :p

Merka ikke egentlig så veldig forskjell fra 1 disk da.

Bortsett fra at plass problemet mitt ble magisk borte.

Vurder nå et Z77 hovedkort for å få tilbake trim støtte da.

Lenke til kommentar

Jeg får lavere score med nyeste Anvil bench RC5 enn jeg fikk med RC2 på mine SSD'er. Snakker da om ytelse etter å ha kjørt en erase. Ca 6300 poeng med RC5 vs 6600 poeng med RC2 av Anvil.

 

Har mine C300 fått permanent degradering (selv om jeg har kjørt erase), eller er det gjort endringer til nyeste Anvil?

Lenke til kommentar

840 PRO skal visst komme i midten av Oktober og er jevnt over den raskeste SSD'n ute nå.

840:

Sequential Reads 540 MB/s

Sequential Writes 250 MB/s

 

830:

Sequential Reads 520 MB/s

Sequential Writes 400 MB/s

 

830har jo nesten samme lesehastighet, og mye høyere skrivehastighet enn hva 840 har.

 

Tror dere 840 er merkbart raskere i den daglige bruken, eller blir det mest teoretisk...?

Vet ikke om jeg klarer å vente i hele 2 uker til med å bestille ;-)

Lenke til kommentar

830har jo nesten samme lesehastighet, og mye høyere skrivehastighet enn hva 840 har.

 

Tror dere 840 er merkbart raskere i den daglige bruken, eller blir det mest teoretisk...?

Vet ikke om jeg klarer å vente i hele 2 uker til med å bestille ;-)

Jeg snakket om 840 PRO og ikke vanilla 840 versonen. Altså spørs hvor viktig ytelse er for deg og hvor mye penger du kan bruke. Personlig ville jeg venta på 840 PRO....

2 uker går da fort :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt 2 stk. OCZ Octane S2 64GB SSD R:180/W:90 2.5" SATA-2 som jeg mente å bruke til folding i G34 servere. Begge er etter det jeg skjønner DOA og lar seg ikke identifisere hverken i bios eller i noe OS (Win7 og Ubuntu).

 

Jeg har fra før erfaring med Corsair Force, Kingston Now, OCZ Vertex Plus og SuperTalent i flere varianter, men uten å ha støtt på noen problemer. De har alle virket rett ut av boksen.

 

Jeg har testet dem i forskjellige maskiner, og i en av dem får de faktisk maskinen til å fryse, mens i de øvrige oppdages de rett og slett ikke.

 

OCZ Octane er det første gang jeg har hatt, og jeg ville forstått at en av dem var DOA, men at begge skulle være det er litt drøyt. Er dette noe som skjer ofte, eller har jeg bare vært spesielt uheldig? Og er det noen triks som kan bringe dem opp å gå?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...