Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Da er jeg tilbake etter ferie og travel (høy)skolestart. Tar nok noen dager til før jeg blir vanlig aktiv igjen.

Jeg ser Nizzen har laget seg enda et sykt RAID som klarte å lese over 4GB/s målt med ATTO. Nice.

Corsair Neutron ser interresant ut, jeg leste kjapt om den for litt siden, tror jeg må se mer på den.

 

Når det gjelder anbefalinger har jeg akkurat tipset noen på Samsung 830 OEM utgaven i 128GB og 256GB kapasitet. Veldig gunstig på pris/ytelse/stabilitet akkurat nå. Om noen sier "SSD er dyrt" fortsatt er det bare å si hva vi betalte for våre SSDer i 2008 (evt 2009) :p

 

Fikk samme resultat med iometer også. Er jo ikkje sandforce ssder jeg bruker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og bestilte en Intel 330 120 GB på komplett, skal brukes i Asus UL30VT hvor det fra før sitter en Crusial C300 64GB.

 

Jeg har litt problemer med den C300, får blåskjerm på pcne mine med den en gang i blant, vet det finnes en tweak, men kan jeg reklamere på det til nettbutikken? Skal vel ikke være sånn at man må bruke tweaks for å få en disk stabil?

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har FW 0002(jeg trodde den var oppdatert til 0007). Jeg har ikke noe CD-rom så oppdateringen ble ikke så enkel. Jeg fulgte denne: http://forum.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/RealSSD-C300-0007-Firmware-Update-Feedback-Thread/m-p/44832#M14037

 

Men når selve oppdateringen skal skje så virker det som om programmet ikke finner noen SSD, så ender bare at jeg sår i C:\

 

Dette er jo på en laptop, kan det ha noe å bety?

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har FW 0002(jeg trodde den var oppdatert til 0007). Jeg har ikke noe CD-rom så oppdateringen ble ikke så enkel. Jeg fulgte denne: http://forum.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/RealSSD-C300-0007-Firmware-Update-Feedback-Thread/m-p/44832#M14037

 

Men når selve oppdateringen skal skje så virker det som om programmet ikke finner noen SSD, så ender bare at jeg sår i C:\

 

Dette er jo på en laptop, kan det ha noe å bety?

hva er cd-rom?

 

Vi bruker jo bare minnepinner nå. 10 år siden brukte vi cd rom eller hva det nå var :p

Lenke til kommentar

Foreldrene mine har en stasjoner data som hele familien kan dele på, men de bruker den mest. Dataen går ganske tregt noe som irriterer dem begge, internett, e-post og oppstart. Er det mulig og kjøpe en SSD og lagre dette på for at det skal kunne gå raskere ? Kan man bruke den tidligere hardisken som lagringsplass slik som før ?

Ja og ja.

Lenke til kommentar

Jeg ser med glede på prisene om dagen og synes det er helt sprøtt at min X25-V 40GB kostet det samme som man får et mye, mye bedre 120GB til nå. Og da var 40GB tom. på tilbud hehe.

 

Jeg skal prøve å drøye det til nærmere juletider og se om man kanskje får enda penere priser på 256, 320 og 512GB enheter da det er størrelsene jeg vil ha fremover. Inntil da gjør NTFS Junctions prioriteringsjobben for store Steam biblioteker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...