Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har hørt ETA på Ivy LGA2011? Mulig jeg går 3930K og oppgraderer CPU senere, om ikke 3770K klokker 5-5,2GHz 24/7 F@H stabilt med NH-D14.

 

Jeg har lest et sted at datoen er: 29. april 2012. Sikkert vr-zone...

Her mener du nok Ivy på LGA1155 Kimm0n0 ;)

 

Det har du helt rett i! Ivy Bridge E skal komme i Q4...

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg fikk snappet opp 2 stk. m4 128GB billig igår, og har nå oppdatert FW, benchet og formatert de. Tenkte jeg skulle bytte ut min 64GB m4 med en av disse, og sette den i laptopen. Jeg er ganske noob på dette, derfor spør jeg her: Hva er enkleste måten å flytte hele innholdet av nåværende m4 over på ny og større? Regner med det finnes gratis programmer for dette? Kan jeg koble til begge SSD'ene, lage image som jeg legger på den nye, bytte plass på de og restarte? Kan det gjøres så enkelt? Tenkte jeg skulle slippe å reinstallere, da den er ganske fersk:)

Lenke til kommentar

Noe poeng i å putte en ssd i en netbook med atomprosessor, der hdd i følge windows opplevelsesindex er på 5,3, som er høyeste score?

Prosessoren er laveste og er på 2,3. Vil jeg tjene noe som helst på å påkoste billigste ssd jeg finner?

Om du får utnyttet SSD'en optimalt tviler jeg på, men at det er poeng i det i forhold til en vanlig HD er jeg IKKE i tvil om :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg fikk snappet opp 2 stk. m4 128GB billig igår, og har nå oppdatert FW, benchet og formatert de. Tenkte jeg skulle bytte ut min 64GB m4 med en av disse, og sette den i laptopen. Jeg er ganske noob på dette, derfor spør jeg her: Hva er enkleste måten å flytte hele innholdet av nåværende m4 over på ny og større? Regner med det finnes gratis programmer for dette? Kan jeg koble til begge SSD'ene, lage image som jeg legger på den nye, bytte plass på de og restarte? Kan det gjøres så enkelt? Tenkte jeg skulle slippe å reinstallere, da den er ganske fersk:)

 

Enkleste måten etter min mening er Paragon Migrate OS to SSD (klone m/resize ++).

Det er ikke gratis men koster kun 19$ . Jeg har brukt dette flere ganger - er helt konge - og fikser alignment om man migrerer fra HDD. Verdt de snaue 120 kronene absolutt.

http://www.paragon-software.com/technologies/components/migrate-OS-to-SSD/

Lenke til kommentar

Noe poeng i å putte en ssd i en netbook med atomprosessor, der hdd i følge windows opplevelsesindex er på 5,3, som er høyeste score?

Prosessoren er laveste og er på 2,3. Vil jeg tjene noe som helst på å påkoste billigste ssd jeg finner?

Om du får utnyttet SSD'en optimalt tviler jeg på, men at det er poeng i det i forhold til en vanlig HD er jeg IKKE i tvil om :)

 

Så jeg vil dra en fordel av det? :) Skal se om det er verdt å bruke pengene på, eller om jeg sparer til et nettbrett i stedet.

Takk for svar anyways!

Lenke til kommentar

Noe poeng i å putte en ssd i en netbook med atomprosessor, der hdd i følge windows opplevelsesindex er på 5,3, som er høyeste score?

Prosessoren er laveste og er på 2,3. Vil jeg tjene noe som helst på å påkoste billigste ssd jeg finner?

Puttet en 7200rpm wd black disk i en acer1 med en gang den kom på markedet, selv det var en helt syk oppgradering i forhold til den usle 80GB 5400 rpm disken den ble levert med, så en ssd vil nok være enda råere, men cpuen vil jo selvfølgelig være en flaskehals, men bedre at det er cpuen enn disken som holder igjen.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg fikk snappet opp 2 stk. m4 128GB billig igår, og har nå oppdatert FW, benchet og formatert de. Tenkte jeg skulle bytte ut min 64GB m4 med en av disse, og sette den i laptopen. Jeg er ganske noob på dette, derfor spør jeg her: Hva er enkleste måten å flytte hele innholdet av nåværende m4 over på ny og større? Regner med det finnes gratis programmer for dette? Kan jeg koble til begge SSD'ene, lage image som jeg legger på den nye, bytte plass på de og restarte? Kan det gjøres så enkelt? Tenkte jeg skulle slippe å reinstallere, da den er ganske fersk:)

 

Enkleste måten etter min mening er Paragon Migrate OS to SSD (klone m/resize ++).

Det er ikke gratis men koster kun 19$ . Jeg har brukt dette flere ganger - er helt konge - og fikser alignment om man migrerer fra HDD. Verdt de snaue 120 kronene absolutt.

http://www.paragon-s...rate-OS-to-SSD/

 

Kjøpte Paragon Migrate OS to SSD, og kan bare anbefale det på det varmeste! Jobben var gjort i løpet av ca. 1 minutt tenker jeg. Går jo selvsagt fortere fra SSD til SSD enn fra HDD til SSD, men likevel.. Byttet så plass på diskene og alt starter og går som normalt, muligens noe raskere til og med.

 

Digger når ting bare funker :)

Lenke til kommentar

Det verste er at jeg er så skeptisk til Vertex 4 at jeg måtte bare ha det. Heldigvis finnes det 14 dager returrett :)

 

De virker direkte kleine på enkelte ting, tilogmed loading av spill og programmer ser det ut som de er helt middels. Men tiden vil vise om det ER futt i dem utenom ASSSD benchmark....

 

OCZ gutta liker å kjøre benchmark flere ganger etterhverandre, slik at "prefetch" greiene i V4 skal funke. Men dette er det jo ingen som vet annet enn OCZ gutta selv. Jaja, jeg kan også cheate med 4GB cache på kontroller.

 

Uansett er det den ultralave latencyen som frister mest.

Lenke til kommentar

Oh... Intel 910 :D

Men selv om jeg har et ganske romslig budsjett på SSD-fronten, så var 11 laken for den minste ganske dryg o.O

 

Det er ikke så gæærnt når 200GB Intel 710 også med HET NAND koster 5.660.

 

Forsåvidt enig. Men holder meg til 520. :) 710/ 910 kunne vært aktuelt på jobb dog.

Lenke til kommentar

Nizzen, i følge Anand skal Vertex 4 ha en svakhet på sekvensiell les ved lav QD og liten blokk størrelse som gjør et praktisk utslag. De har også lovet å fikse dette i førstkommende firmwareoppdatering. Jeg venter frem til det med å bestemme meg for om Vertex 4 er en aktuell kandidat for oppgradering. Egentlig har jeg mest lyst på native PCIe, men det ser ikke ut som det er noen som booter i windows som er helt der ennå.

Lenke til kommentar

Når 256GB SSDer havner under 2000,- så begynner vi å lande i prissjiktet jeg har ventet på en stund slik at man får praktiske størrelser til overkommelige priser. Alt under 256GB blir nesten for "spesielt interesserte". Det blir vel kanskje å begynne å bytte ut et par samt skjemme bort noen laptoper når dette skjer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...