Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Nizzen : Plextor M3P 256GB er vel et sikrere kjøp per i dag, men Vertex4 kan bli bra når OCZ har fixa firmwaren.

 

Venter på at en Plextor PX-256M3P 256GB skal hoppe ned i postkassa, men den er ikkje kommet enda.

 

V4 har latterlige lav latency. Noe som frister ganske mye. Med 4stk V4, så får man nok opp Sekvensiell lesehastighet uansett om de fikser firmwaren. Blir spennende også å se den nye marvelkontrollerene på andre nye ssder som kommer snart.

 

V4 128gb er jo allerede på lager noen få plasser!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

330 ser ut for å være basert på SandForce.

Det er noe usikkert om den erstatter 320 da den foreløpig bare eksisterer i 60-180GB kapasistet.

 

Prisen ser hyggelig ut om ikke annet.

 

Det er ikke spesielt uventet at Intel benytter SF i flere serier da man kan regne med at de har investert mye i å få kontrolleren bugfri.

 

Jeg håper enda på at vi får en ekte Intel SSD igjen (kanskje i løpet av året) men i og med at Marvell kommer med en ny kontroller kan det nok ta sin tid. (det er mao usikkert)

 

(Intel har forsåvidt en egen 6Gbps kontroller men den er ikke tilgjengelig i de normale seriene, den finnes bla i Hitachi's "Enterprise" SSD-er")

 

@ArneJ

 

Resultatene ser fine ut, du burde kanskje prøve andre drivere en Windows standarddrivere.

Jeg kan kjøre en test på min 240 og se hva jeg får på Z68 og X79 med Intel drivere, så har du noe å sammenligne med.

(det vil ikke bli store forskjeller men Intel driveren regnes som bedre av flere årsaker, bla TRIM håndteringen skal være bedre)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ArneJ

 

Resultatene ser fine ut, du burde kanskje prøve andre drivere en Windows standarddrivere.

Jeg kan kjøre en test på min 240 og se hva jeg får på Z68 og X79 med Intel drivere, så har du noe å sammenligne med.

(det vil ikke bli store forskjeller men Intel driveren regnes som bedre av flere årsaker, bla TRIM håndteringen skal være bedre)

Regna vel med Intel Rst var bedre, rett og slett bare glemt å legge de inn etter at jeg bytta disk.

Var et par % ekstra å skvise ut.

post-12639-0-23591700-1333834165_thumb.png

Endret av ArneJ.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...