Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan vel få tett på 1000p til i Anvilbenchen med WBC og 64kb stripe, bytte stripe er litt ork kanskje, men WBC slår du på i RST panelet...

 

PS: Du nærmer deg ikke akkurat grensen for integrert kontroller, men grensen på din integrerte kontroller, får 9300 poeng i Anvilbenchen med P67 kontrolleren med 2 SSD'er :dremel::)

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Kort fortalt: GPT er bedre enn MBR (old school).

 

Ja- det var kort.

Hvorfor , utdyp ?

Og som johome sier (SSD er langt < 2TB) , og man skal ikke ha flere partisjoner enn "en" , eller ? ....

 

http://www.petri.co....based-disks.htm

 

http://www.orthogona...-windows-vista/

 

Det var da ingen gode grunner til å velge MBR der? MBR har større sjanse for korrupsjon og har mindre plass tilgjengelig for å holde på informasjon om disken. I min verden er det ingen grunn til å velge MBR.

Lenke til kommentar

Du kan vel få tett på 1000p til i Anvilbenchen med WBC og 64kb stripe, bytte stripe er litt ork kanskje, men WBC slår du på i RST panelet...

 

PS: Du nærmer deg ikke akkurat grensen for integrert kontroller, men grensen på din integrerte kontroller, får 9300 poeng i Anvilbenchen med P67 kontrolleren med 2 SSD'er :dremel::)

 

Stripe er det da ikke noe problem å endre. Slenger bare ut installasjonen på filserveren, tar ned raidet, endrer, og legger tilbake installasjonen. Kan prøve i ettermiddag.

 

Vel, at det finnes integrerte kontrollere som er kjappere er vel underforstått, i og med at jeg sitter på en 3Gbps kontroller ;) Men det er forholdsvis vanskelig å bytte uten å bytte hovedkort, prosessor, vannblokk osv. Så derfor må jeg enten bare la det være sånn, eller finne en PCIe basert kontroller som fungerer sammen med Classified hovedkortet.

Lenke til kommentar

Vi har sånn crazy diskcryptering her på jobb pce-ene våre, og selv om jeg har helt ny HP laptop som e oppgradert med SSD så syns eg den e treg. Jeg har Intel 120GB SATA III 510 Series SSDSC2MH120A2, kan noen andre som har samme modell kjøre test på sin, så jeg kan sammenligne?

 

Hos meg brukes disken som sys disk og 70GB av totalt 111Gb er ledig.

 

Skal laste opp test screenshots nå ganske snart.

post-4299-0-27025300-1332518577_thumb.png

post-4299-0-65569900-1332518581_thumb.png

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Vi har sånn crazy diskcryptering her på jobb pce-ene våre, og selv om jeg har helt ny HP laptop som e oppgradert med SSD så syns eg den e treg. Jeg har Intel 120GB SATA III 510 Series SSDSC2MH120A2, kan noen andre som har samme modell kjøre test på sin, så jeg kan sammenligne?

 

Hos meg brukes disken som sys disk og 70GB av totalt 111Gb er ledig.

 

Skal laste opp test screenshots nå ganske snart.

 

Bitlocker over TPM?

Kjører bitlocker på jobb selv, og det senker ytelsen på SSD'en BETRAKTELIG. Denne type kryptering (altså, ikke bare bitlocker) anbefales generelt ikke på SSD.

 

En del (f.eks. Intel 320) har innebygd diskkryptering (sett sata/HDD-passord, mulig det er mer du må aktivere i bios/EFI) og da får du ikke noe ytelsestap.

 

Men som regel er det ofte en del andre argumenter for å velge bitlocker istedet for hw-kryptering på selve disken. Bl.a. administrasjon, "anti-tukle-funksjoner" osv.

Lenke til kommentar

Vi har sånn crazy diskcryptering her på jobb pce-ene våre, og selv om jeg har helt ny HP laptop som e oppgradert med SSD så syns eg den e treg. Jeg har Intel 120GB SATA III 510 Series SSDSC2MH120A2, kan noen andre som har samme modell kjøre test på sin, så jeg kan sammenligne?

 

Hos meg brukes disken som sys disk og 70GB av totalt 111Gb er ledig.

 

Skal laste opp test screenshots nå ganske snart.

 

Det ser iallefall ut som det er noe feil med align/ og kanskje ikkje AHCI er aktivert på laptoppen? Vet dog ikkje om det går ann på din.

Lenke til kommentar

Fikk min nye Intel 520 120 gb i går. Brukes på et P5Q Deluxe hk, så den kjører vel neppe på full ytelse. Men et ytelsesløft var det allikevel.

 

Regner med at 520 - serien var et bedre valg fremfor 320 - serien mtp. fremtidig bygg? Blir oppgradering av grunnsystemet mot sommeren.

 

EDIT: Legger like greit ved en benchmarktest av disken. Som nevnt Intel 520 120 gb som kjører på et P5Q Deluxe hk (lga 775), videre består systemet av blant annet en Core 2 Quad Q9400@3,6 GHz og 4 Gb DDR2 - minne.

 

 

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...