Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tar acronis hensyn til partition allignment?

Hvor mye ram har du på Dellen din? Har bestilt Intel SSD til min Dell mini 10". Så videoene dine og det lover godt med tanke på ytelse i min Dell. Håper at SSDen skal avlaste den svake prosessoren og 1 gig brikka.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt er det liten vits i å diskutere SSD-ytelse uten å spesifisere hvilken kontroller som er i enhetene.

Kingston V er JMicron JMB603 (eller var det 602B?) basert, 2. utgave av kontrolleren som har fått litt fikser for å hjelpe noe på random write, men fortsatt ikke helt bra. (med unntak av 40GB versonen).

Kingston V+ er Indilinx Barefoot basert og yter tilsvarende Vertex, Ultradrive, Falcon, etc.

Kingston M er Intel basert.

 

Forskjellige leverandører kan bruke forskjellig firmware, og til og med custom firmware. Det er da relevant å sammenligne fler leverandører som bruker samme kontroll (samme kapasitet for alle enhetene).

Lenke til kommentar
Tar acronis hensyn til partition allignment?

Hvor mye ram har du på Dellen din? Har bestilt Intel SSD til min Dell mini 10". Så videoene dine og det lover godt med tanke på ytelse i min Dell. Håper at SSDen skal avlaste den svake prosessoren og 1 gig brikka.

 

4GB

Men en dell mini er jo ikke akurat en Latitude. En Mini10 har jo atom prosessor, og det blir noe helt annet. Selv om min er gammel. Men Du vil nok uansett få en vesentlig ytelsesøkning med ssd!

Lenke til kommentar
Theo,

 

Det har ikke skjedd så mye i det siste på den rimelige fronten.

 

Kingston V 64 er ikke noe spesielt å satse på, kanskje bedre enn det du har? pris ~1.000,-

Kingston V+64 er bedre enn V 64, kanskje bedre enn det du har. pris ~1300,-

Vertex 60GB er en god SSD mye bedre enn det du har. pris 1775,-

Kingston V 40GB er mye bedre en det du har. pris 734,-

 

Svaret er egentlig Intel V 40GB da den har TRIM men den er da for liten.

Vertex er det beste alternativet innenfor 60GB men koster mer enn en Intel X25-M 80GB G2.

 

Håpløst.

Dette var forøvrig årsaken til at jeg lette etter den.

Lenke til kommentar

Ourasi er "eldst" :!:

 

Ellers ser det ut som alle som selger intel x25-v tar en hundrelapp i frakt for en pakke som er mindre enn en dvd film så det blir ikke noe kjøp før netshop, komplett eller digital impuls har den på lager til vettug pris.

 

Altså kan jeg nok se langt etter prosjektet og heller vente på grei pris på en 60GB sak muligens. Bruktmarkedet frister ikke når det kommer til SSD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...