Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom over denne posten: How to restore SSD performance without using HDDErase.

 

GParted er utrolig hendig hvis man vil ha grafikk. Ellers kunne faktisk noe liknende ha gått med diskpart-kommandoen, ser ut til at clean tar det meste:

Removes any and all partition or volume formatting from the disk with focus. On master boot record (MBR) disks, only the MBR partitioning information and hidden sector information are overwritten. On GUID partition table (GPT) disks, the GPT partitioning information, including the Protective MBR, is overwritten; there is no hidden sector information.

 

all

 

Specifies that each and every sector on the disk is zeroed, which completely deletes all data contained on the disk.

Noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar

Kingston lager ikke egne SSDer, de kjøper inn deler mange andre også bruker og setter et klistremerke på boksen. SSD-now V bruker JMicron kontroller, og kan ikke anbefales til å bruke som systemdisk. Intel x25-M er den raskeste forbruker-SSDen som er i salg i dag, og koster ikke spesielt mye mer pr GB.

 

Alså: Intel er mye bedre, og jeg vil anbefale Intel SSD.

Lenke til kommentar
@GullLars

 

Det er mange av de samme spørsmålene som kommer igjen i denne tråden. Bl.a. montering. Kanskje legge til forslag til det i første post?

 

Enig. Følger tråden, men den er noe tung og lang blitt. Kanskje ikke så rart. Info på førstesiden hva angår montering, f.eks. Ellers må jeg si at jeg er imponert over enkelte personers evne til å lære seg noe nytt og dele så innstendig med de andre, bra jobba @GullLars!

 

Selv har jeg litt trøbbel med å finne en 1,8" SSD Intel. Mulig jeg er blind eller leser fryktelig dårlig, men finnes ikke det?

Lenke til kommentar

Denne har vært nevnt flere ganger tidligere, men det kommer nye SSD-brukere hele tida så jeg kliner til:

 

CHIEFTEC HDD HotSwap cage for 4x2.5" SATA/ SAS-HDDs in 1x5.25" Slot

post-26777-1264587416.jpeg

 

Meget enkelt å installere. Vifta stoppes ved å fjerne en jumper. En strømkontakt for alle 4 skuffene og det blir veldig ryddig.

Vi er vel flere her inne som bruker denne og jeg kan i alle fall anbefale den.

Lenke til kommentar
Noe slikt sett ovenfra?

 

post-3851-1264586942_thumb.png

 

Selv har jeg litt trøbbel med å finne en 1,8" SSD Intel. Mulig jeg er blind eller leser fryktelig dårlig, men finnes ikke det?

Denne og denne. Tilgjengeligheten ser skuffende ut.

 

Korrekt på fremste rekke. :) Har så 2 under der igjen. Simen1 er kongen av paint :D

 

post-42975-1264588431_thumb.jpg

 

Det enkle er ofte det beste :thumbup:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...