Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager jeg er noe på etterskudd med denne, men det er en fin liten kuriositet:

3,5" RAM SSD (FC) fra Density Dynamics. DDR2 med PowerPC prosessor. 16-32GB kapasitet, 30K IOPS pr enhet (r/w), <10µs latency. 200 eller 400MB/s (r/w) full duplex avhengig av FC.

Den står i storagesearch.com sin liste over raskeste SSD etter formfaktor og tilkobling.

Bra random write IOPS på den der, men den er jo tydeligvis tiltenkt oppgradering for de som har SAN (3,5" FC), og da er en jo uansett avhengig av at kontroller leverandøren har godkjent serienumrene osv. Ikke akkurat noe godt konsept om en skal tenke nytt fra bunnen av.

 

Også litt høy software kompleksitet i den disken. Hva skjer om disken får kernel panic? :p

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Eksemplet de har på første siden viser at man ihht dem kutter ned betydelig på kostnader ved en slik løsning.

 

Krav

60.000 IOPS og 700GB lagring.

 

SSD

2 servere + 1 RAM DRIVE konfigurasjon på 24 stk ssd'er.

 

Ved tradisjonell lagring (HDD)

24 servere med 480 HDD'er

 

SSD løsningen er betydelig billigere både i innkjøp og i drift.

(ssd konfigurasjonen er beregnet til $300' vs $900' for den andre, i tillegg går energikostnadene ned fra $90' til $20')

 

På papiret ser det jo utvilsomt meget bra ut.

Lenke til kommentar

Blir kanskje feill å poste denne her, men sliter med å boote opp min ocz apex ssd i en annen pc enn min vanlige. I sikkerhetsmodus låser den seg på classpnp.sys, og med bootrec.exe/scanos får jeg opp total identified installations :0....prøver å kjøre startup repair, men det hjelper heller ikke. Er det andre som har slitt med å ta en ssd fra en maskin til en annen som vet løsningen på dette problemet?

Lenke til kommentar
Blir kanskje feill å poste denne her, men sliter med å boote opp min ocz apex ssd i en annen pc enn min vanlige. I sikkerhetsmodus låser den seg på classpnp.sys, og med bootrec.exe/scanos får jeg opp total identified installations :0....prøver å kjøre startup repair, men det hjelper heller ikke. Er det andre som har slitt med å ta en ssd fra en maskin til en annen som vet løsningen på dette problemet?

 

Du har da selvfølgelig reinstallert operativsystemet som ligger på disken? Eller har du flyttet den med alt ferdig installert rett over i annen hardware, og forsøkt en boot?

Lenke til kommentar
Blir kanskje feill å poste denne her, men sliter med å boote opp min ocz apex ssd i en annen pc enn min vanlige. I sikkerhetsmodus låser den seg på classpnp.sys, og med bootrec.exe/scanos får jeg opp total identified installations :0....prøver å kjøre startup repair, men det hjelper heller ikke. Er det andre som har slitt med å ta en ssd fra en maskin til en annen som vet løsningen på dette problemet?

 

Dette blir bare en magefølelse, men sjekk bios SMART og AHCI innstillinger.

Lenke til kommentar
Blir kanskje feill å poste denne her, men sliter med å boote opp min ocz apex ssd i en annen pc enn min vanlige. I sikkerhetsmodus låser den seg på classpnp.sys, og med bootrec.exe/scanos får jeg opp total identified installations :0....prøver å kjøre startup repair, men det hjelper heller ikke. Er det andre som har slitt med å ta en ssd fra en maskin til en annen som vet løsningen på dette problemet?

 

Dette blir bare en magefølelse, men sjekk bios SMART og AHCI innstillinger.

 

 

Alt var ferdig installert ja, ikke gjort noen endringer. Maskinen heter hp 6715b, og biosen virker veldig gammeldags. Kan ikke se noen plass i biosen at disken er funnet

Lenke til kommentar
Husk at maskinvare ikke er identisk og kan gi deg masse feil. Hva skjer om du utfører samme operasjon med en HDD?

 

 

SSDen kommer fra en hp 6710b, nesten samme maskinvare som hp 6715b. Når jeg flytter en HDD med vista fra 6710b til 6715b så booter den helt fint. Det er windows 7 på ssden. Det må enten være noe med ssden eller windows 7

 

Det kan være innstillinger i BIOS, det kan være forskjellig hardware i maskinene som gjør det, eller det kan være Windows 7 som gjør det. At det skal være feil på selve SSD'n som gjør dette tviler jeg meget på. "nesten" samme maskinvare vil i grunn være nok til at jeg blir skeptisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...