Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Hvis man vil sette et Nikon-objektiv et Pentax kamera, fungerer slike adaptere med glass bra?

 

Jeg ser registeravstanden er 1,04 mm større på Nikon F enn på Pentax K. Likevel finner jeg ingen tynne adaptere fra F objektiv til K kamera. Er det andre deler av fatningen som hindrer kompatibilitet? For eksempel at F fatningen har bredere innside enn K fatningen? Eller har jeg bare ikke lett godt nok?

 

Edit: Jeg fant akkurat denne løsningen som ser veldig bra ut.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Det er vel ganske mye trafikk der om dagen. 

 

edit: jeg kjøpte K-5 II for cirka 2.5 år siden og tar ikke så mye bilder at jeg vil forsvare det å gå over til FF, iallefall ikke enda. Det tok en del år før jeg gikk over fra K-20 til K-5 II også så har en historie å ta vare på. Det eneste som egentlig irriterer meg med K-5 II er hvor lange opptak med video en kan ta. 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

10-17 dager til Den Store Annonseringa, i følge de fleste ryktene. (18. eller 25.) Jeg antar leveransene starter i løpet av mars og at ventelistene vil vokse til himmels.

 

Hive seg på liste med en gang eller vente til høsten da testene er på nett og man antagelig slipper ventelister? Er fristet til å hive meg på liste med en gang.. :)

Lenke til kommentar

Ja, derfor jeg tenker at enten må jeg stille meg på liste en av de første minuttene etter åpning eller så får jeg så dårlig kønummer at jeg like gjerne kan vente og håpe på bedre valuta/pris innen den kommer på lager.

 

Apropos, er forresten på utkikk etter en skarp 300/4 eller deromkring. Utfordringen er at jeg vil ha en under ca 1200 gram og skarpest mulig innenfor et budsjett på 3-4 000 kr. Noen tips?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er vel ganske mye trafikk der om dagen. 

Nja, eg kjem til ei side om Default Parallels Plesk Panel med bl.a. teksten: "This page is generated by Parallels Plesk Panel, the leading hosting automation software. You see this page because there is no Web site at this address."

 

Det ser m.a.o. ut som det er litt meir seriøst enn berre litt mykje trafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...