Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

fikk instalert det på den ene pc'n min uproblematisk. p35 e6300 2x512mb sata hardisk/dvd hd3850.

 

Jeg får en pen blåskjerm med "Multiprocessor_Configuration_Not_Supported" når den skal starte installasjonen.

Ett kjapt google søk med feilen og Windows 7 viser at dette er utbredt og at installasjonen funker om du kobler ut de ekstra kjernene på CPUen.

Microsoft mener feilen stammer av en CPU blanding in systemet altså at du ikke har like, men en E8600 består jo av 2 Svært så like kjerner gjør den ikke?

 

Showstopper bug fra MS? Så langt har det vært flest ASUS kort med denne feilen men det ser ut til at mitt ABIT IX38 også er rammet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får en pen blåskjerm med "Multiprocessor_Configuration_Not_Supported" når den skal starte installasjonen.

 

Jeg har lest tidligere (vedr. samme i Vista X64) at dette spesifikke problemet kan være HK BIOS relatert.

Noe som også understøttes at "omtrent" alle kjører Vista/Win7 X64 uten slike problemer.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg at mange av dere sikkert ikke benytter IE8 med Win7.

Men jeg foretrekker å benytte IE8 da det er "liksom" meningen med betatestingen.

 

 

Uansett har jeg kommet dit at jeg heller starter IE8 64bit via

Start - All Programs -Internet Explorer 64bit

istedet for IE8 fra taskbaren (som er 32bits versjonen)

 

Det viser seg at adobe flash player i IE8 32bit krasjer nettleseren regelmessig (se bilde)

 

I IE8 64bit har man ikke det evindelige "maset" med å laste ned of enable flash lengre i Win7 ser det ut som.

Men man må laste ned java jre for både 32bit OG 64bit om man skal benytte begge nettleserene om hverandre.

 

java jre for X64 browser støtte finner man her:

http://www.java.net/download/jdk6/6u12/promoted/b02/binaries

Det er den versjonen på 15MB under "Windows x64 Platform" med navn jre.. i starten.

 

 

Fint hvis anre kunne laste opp "sitt" bilde fra "reability and problem history" her i tråden med merknad om hvor mange crtitcal errors de har.

 

Åpne Action Center fra systray , åpne Maintnance og velg "View system history".

 

 

Min:

Critical , hvor alle er internet explorer 8 32bits med adobe flash

25/1 6

27/1 1

28/1 15

30/1 1

31/1 1

( jeg har på en måte desverre mistet data for alt føre 25/1 grunnet en "system restore" )

post-35394-1233419112_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jay, da er jeg over på W7 64bit. Gikk fra vanlig xp.

ikke opplevd noe merkelig hittil. Trengte ikke innstallere noen drivere heller, lyd og nettverk og slikt funket med en gang. Jeg innstallerte 9.1 driveren til ati da, sikkert ikke beste ytelsen uten :p

 

Spotify funker fint, firefox og live messenger også. Wow fra den andre harddisken funket og med en gang. Så det lover godt dette.

Lenke til kommentar
Jo det er det sikkert :) . Visste ikke om b03.

 

64 Biters Jave er knall ja, endelig kan jeg bruke nettbanken min i X64 bit FireFox...

(Den finner du om du googler på den, går under navnet Minefield, og alt av vanlige FF addons funker)

 

Men min test av Win 7 blir vell utsatt, om det er BIOS issues så er jeg like langt, har allerede siste BIOS fra ABIT og det finnes ikke noe nyere for IX38'n min.

X32 blir ikke noe alternativ, ikke for denne maskinen i allefall da jeg har for mye minne.

Lenke til kommentar

 

Vell, det å allerede planlegge antall BETA og RC's det skal være før release midt under testingen av BETA1 virker jo veldig snålt?

På den andre siden så er jo Windows7 såpass stabilt og bra at jeg selv egentlig ikke ser behovet for en haug med BETA'er, om de da ikke skal legge til en rekke med nye funksjoner som ikke allerede er i BETA1?

 

De fleste problemer jeg har opplevd med Windows7 er relatert til programvare og driver kompatibilitetsproblemer og ikke operativsystemet i seg selv.

På den andre siden vil jo utviklere få langt dårligere tid til å få programvare og drivere optimalisert for Windows7 release om BETA / RC perioden skal være rekordkort?

 

Microsoft snakker om release tidlig 2010? Henger ikke helt på greip om BETA1 skal være den eneste BETA'en og det kun skal være en RC, skal BETA1 vare helt til sommeren og RC1 vare helt til jul da eller? Virker veldig usansynlig!

 

Er det ikke snakk om at build 7025 faktisk er RC1 da? Om vi får den første og eneste RC i løpet av februar måned, da er det jo nesten et helt år til RTM? For ikke den timeplanen helt til å gå opp? Enten snakker vi bullshit her, ellers så kommer Windows7 langt tidligere enn Microsoft hinter til, men det er ganske planlagt? Motsetning til Vista som ble utsatt så ønsker nå Microsoft å gjøre slik at det virker som Windows7 kommer langt tidligere enn det skulle?

 

Jeg for min del bryr meg fint lite om det er en, to, tre eller ti BETA'er bare produktet er mer eller mindre feilfritt ved release!

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

skal prøve og installere W7 nå på en problem pc som ikke fikser Vista, får se om W7 klarer biffen.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Ang dette 32bit og 64bit, va vil det sei? har det med oppløsningen og gjør? at man kan kjøre 64bit istedefor 32? og må man ha noe spesiel maskinvare for og kunne gjøre det, skjermkort/prosessor??

 

ein anna ting, betaen slutter og virke 1 august sant? leste noe sånt vertfall. så om man har det som hovedoperativsystem vil man da kunne innstalere den ferdige win7 over betaen uten og miste det man har instalert frem til da?

Lenke til kommentar

Forskjellen teknisk sett er at hovedkortet overfører 64bit med data til CPU i stede for 32bit i hver pakke. Så båndbredden på FSB bør jo være større. Men jeg vet egentlig ikke noe særlig om akkurat dette.

 

Anntar 64bit vil gi en ytelsesøkning på programmvare som belaster cpu tungt.

 

Og Blåbær, er vel egentlig 3GB grensen går ved.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...