Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789
Bruker nå kun IE8 64bit versjonen uten adobe flash add-on.

 

Hjalp mye på stabilitet det gitt.

 

Med IE8 32bits m/adobe flash 10 add-on var det flere crash daglig.

 

Kort fortalt : Adobe's flash player "sucks big time".

 

hvordan finner man den Reliability Monitoren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

den står nesten helt på null.

har masse "svchost.exe netman" stopped working.

 

noen som vet hva netman er og gjør?

noen måte å fikse denne på?

Lenke til kommentar

Da var det offisielt:

 

Windows 7 kommer i 6 utgaver:

 

* Windows 7 Starter (Emerging markets, with new PCs only)

* Windows 7 Home Basic (for emerging markets)

* Windows 7 Home Premium (Mainstream retail market)

* Windows 7 Professional (Mainstream retail market)

* Windows 7 Enterprise (Volume-license business customers only)

* Windows 7 Ultimate (Retail market, limited availability)

 

Helt høl i hue spør du meg. De burde heller bare ha driti å selge windows i hard copys og kun tilbydd det via nett der du selv kunne gå inn og velge hvilke programmer/tilleggsfunksjoner du ville ha utifra en helt basis utgave og så beregna prisen utifra det du ville ha eller ikke ha.

Lenke til kommentar

Synes de i grunn kunne ha laga en utgave til samme pris som f. eks home eler home premium. Er jo ikke så mye mer funksjoner du får, men de må vel ha noe og dra penga ut av folk med.

 

Etter at XP kom synes jeg det stort sett har blirr være, lite oppløft av 7 da. Fra 2000 og bakover var det bare en versjon for desktops/ikke servere., men man hadde jo både NT og DOS baserte da :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

når Windows 7 kommer, tenker jeg at jeg kjøper Windows 7 Professional

men 32bit eller 64bit?

er det noe som jeg gjør på en 32bit OS som jeg ikke kan gjøre på 64bit OS?

er det noe poeng i 64bit hvis jeg bare har 3Gb ram?

Lenke til kommentar
når Windows 7 kommer, tenker jeg at jeg kjøper Windows 7 Professional

men 32bit eller 64bit?

er det noe som jeg gjør på en 32bit OS som jeg ikke kan gjøre på 64bit OS?

er det noe poeng i 64bit hvis jeg bare har 3Gb ram?

Kjøp for all del 64bit OS. Per i dags dato (med Vista 64bit) er det ikke noen nevneverdige problemer med 64bit kontra 32bit. Har du planer om å bruke pc-en (eventuelt operativsystemet) i framtiden så går du selvfølgelig for 64bit. ;)

Lenke til kommentar
Reknar med at eg kan køyra både XP og Win7? Har ingen tilgjengelege tomme DVD-plater. Går det an å køyra ein installasjon frå XP ved å bruka Daemon Tools?

 

Nei. USB-penn eller DVD er eneste muligheten. Ekstern HD går vel også. Husker ikke hvordan men søker du på google finner du det ut.

 

Synes det var greit med XP jeg, de skulle ha beholdt de utgavene fortsatt; Home, Professional og Meda Center Edition.

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned iso.-filen, men jeg har ikke DVD'er å brenne på! Er det sånn at jeg må ha en DVD (evnt. minnepinne), å sette inn etter maskinen rebootes og installeringen fortsettes? Eller er det sånn at alle filer blir kopiert når jeg mounter DVD'en og velger å installere fra Vista.

Endret av sveioen
Lenke til kommentar

kjører nå 64 bit version for første gang og møter på litt problemer....

 

Det ene er java, laster ned fra java.com, det fungerer på explorer , men ikke firefox

 

hva er galt?

 

har prøvd update 12, men forandret ingenting....

 

 

og når jeg går inn på norsktipping.no dukker ikke login opp ved bruk av explorer, men det fungerer på firefox, men da fungerer ikke java :hmm:

 

edit: prøvde compability modus på E8 og da fungerte det....men som sagt java på firefox som ikke fungerer, 64 bit skuffer meg allerede :(

 

edit2: nå fikk jeg blåskjerm også når jeg koblet fra og tilbake igjen norsk tipping leser. Har hatt 0 problemer med 32bit version

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
kjører nå 64 bit version for første gang og møter på litt problemer....

 

Det ene er java, laster ned fra java.com, det fungerer på explorer , men ikke firefox

 

hva er galt?

 

har prøvd update 12, men forandret ingenting....

 

 

og når jeg går inn på norsktipping.no dukker ikke login opp ved bruk av explorer, men det fungerer på firefox, men da fungerer ikke java :hmm:

 

edit: prøvde compability modus på E8 og da fungerte det....men som sagt java på firefox som ikke fungerer, 64 bit skuffer meg allerede :(

 

edit2: nå fikk jeg blåskjerm også når jeg koblet fra og tilbake igjen norsk tipping leser. Har hatt 0 problemer med 32bit version

Control Panel -> Java -> Advanced -> Java plug-in -> Huk vekk Enable the next generation blablabla

Restart firefox

Voila

 

Funket for meg i alle fall

Lenke til kommentar
Tenkte å teste Win7 på laptopen nå, dual-boote med XP da jeg er usikker på om visse program jeg trenger på skolen fungerer med Win7, siden de ikke fungerte med Vista.

Hvor stor plass skal jeg sette av til dette?

 

 

20gb bør du ha,eller gjerne mer om du har stor hdd....

Satte av noen og førti, for å være på den sikre siden :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...