Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
jeg har fått den blåe skjermen ja, skulle prøve å stille in webcamen på msn men det ble ikke godt motatt

 

Samme problemet har jeg hatt med 7. Er driveren til det integrerte webcamet i laptopen min som forårsaker det. Jeg leita litt rundt på nettet og fant en nyere driver som fikset problemet. Etter oppdateringen og installeringen av korrekt driver til webcamet så ble blåskjermene borte. I de aller fleste årsaker er det jo små hardware feil / driverfeil som skaper BSOD's.

 

Fremdeles ikke noe poeng i å oppgradere fra forrige build? Tenker på 6956.

 

Aner ikke hva forskjellene er, men siden denne heter 7000 og den heter 6956 så antar jeg at det er forskjeller noen steder :p

 

Jeg har prøvd å laste ned iso filen i første post, hver gang i løpet av de 3 gangene jeg har prøvd kommer det opp en feil som avslutter nedlastningen og må begynne helt på nytt igjen.. :mad:

Drt er en av grunnrnr til å unnga internet explorer. Last heller ned via torrent eller bruk en annen nettleser til å laste ned iso-filen med.

 

Jeg leste på flere sider (deriblant softpedia) at man ikke skal laste ned win 7 fra torrent sider. Jeg foretrekker som regel torrent, men jeg vil laste ned en versjon uten å støtte piratene. Dvs. jeg vil gjerne laste ned som torrent fra en troverdig og seriøs side hvis noen vet om en.

 

Trenger du briller? LES TOPIC!!!

 

Takk for ett utrolig lite kreativt svar som er til absolutt ingen nytte. Du kunne like gjerne latt være å svare når du bruker den tonen der. Totalt unødvendig og irriterende.

Jeg har sett i første posten og jeg fant ingen lenke til torrent nedlastning.

 

Hvis noen kan komme med ett saklig svar takker jeg for det.

Lenke til kommentar
Jeg leste på flere sider (deriblant softpedia) at man ikke skal laste ned win 7 fra torrent sider.

Hvorfor ikke? Det er nøyaktig samme Beta som du får fra Microsoft sine sider. Eneste forskjellen er at torren er en overlegen nedlastningsmetode, på samme måte som Opera og Firefox er overlegen Internet Exlpoer på mange måter.

 

Jeg foretrekker som regel torrent, men jeg vil laste ned en versjon uten å støtte piratene.

Du foretrekker som regel "torrenter og støtter som regel piratene" men akkurat i dette tilfellet vil du ikke det? Unnskyld meg men det høres fryktelig merkelig ut. Uansett så støtter du jo ingen pirater verken ved å laste ned betaen eller ved å bruke torrentteknologi.

 

Dvs. jeg vil gjerne laste ned som torrent fra en troverdig og seriøs side hvis noen vet om en.

The Pirate Bay og andre er minst like "seriøs" som alle andre sider som tilbyr torrent nedlasting. OM du absolutt skal ha betaen fra en Ofisiell side som har Microsoft logoen i regnskapet så kjør på, men skjønner ikke hvorfor du ikek bare bruker torrent, da det er samme beta.

 

 

BTW: Torrent i seg selv er ikke ulovlig. Du vet vel det?

Lenke til kommentar

Har et problem her, kjører 2 skjermer og første problem er at skjermsparer bare vises på den ene.

 

Det andre har jeg opplevd før i linux før jeg la inn nvidiadrivere og fikk satt opp det riktig, nemlig at skjerm 2 starter å flikre, altså svart, bilde, svart, bilde om hverandre.

 

Noen som har opplevd det? Kan det være nyere drivere ute fra nvidia? De jeg har inne er de som windows update ga meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg har prøvd å laste ned iso filen i første post, hver gang i løpet av de 3 gangene jeg har prøvd kommer det opp en feil som avslutter nedlastningen og må begynne helt på nytt igjen.. :mad:

Drt er en av grunnrnr til å unnga internet explorer. Last heller ned via torrent eller bruk en annen nettleser til å laste ned iso-filen med.

 

Jeg leste på flere sider (deriblant softpedia) at man ikke skal laste ned win 7 fra torrent sider. Jeg foretrekker som regel torrent, men jeg vil laste ned en versjon uten å støtte piratene. Dvs. jeg vil gjerne laste ned som torrent fra en troverdig og seriøs side hvis noen vet om en.

 

Trenger du briller? LES TOPIC!!!

 

Takk for ett utrolig lite kreativt svar som er til absolutt ingen nytte. Du kunne like gjerne latt være å svare når du bruker den tonen der. Totalt unødvendig og irriterende.

Jeg har sett i første posten og jeg fant ingen lenke til torrent nedlastning.

 

Hvis noen kan komme med ett saklig svar takker jeg for det.

Lenke til kommentar
Sikkert feil sted å spørre, men får noen fingeravtrykk leseren til å fungere med meta driveren fra authentec til å fungere?

Min krasjer bår jeg prøver å lese av fingreavtrykk. bruker x64 versjonen.

 

Fikk den til å fungere. Fjerna alt, og scannet fingreavtrykk i programmet manuelt etterpå. Da fungerer innlogging med fingreavtrykk perfekt.

 

Eneste som suger nå er at jeg fortsatt ikke finner andre PCr under nettverk. Home Server greiene er sikkert fint til multimedia, men når "vanlig" nettverksdeling har blitt håpløst...

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å laste ned iso filen i første post, hver gang i løpet av de 3 gangene jeg har prøvd kommer det opp en feil som avslutter nedlastningen og må begynne helt på nytt igjen.. :mad:

Drt er en av grunnrnr til å unnga internet explorer. Last heller ned via torrent eller bruk en annen nettleser til å laste ned iso-filen med.

 

Jeg leste på flere sider (deriblant softpedia) at man ikke skal laste ned win 7 fra torrent sider. Jeg foretrekker som regel torrent, men jeg vil laste ned en versjon uten å støtte piratene. Dvs. jeg vil gjerne laste ned som torrent fra en troverdig og seriøs side hvis noen vet om en.

 

Trenger du briller? LES TOPIC!!!

 

Takk for ett utrolig lite kreativt svar som er til absolutt ingen nytte. Du kunne like gjerne latt være å svare når du bruker den tonen der. Totalt unødvendig og irriterende.

Jeg har sett i første posten og jeg fant ingen lenke til torrent nedlastning.

 

Hvis noen kan komme med ett saklig svar takker jeg for det.

 

JA den ligger på torrent. WinBeta og Unknown versjonene som ble lekket for ca. ei uke sia er nøyaktig samme versjon som er ute for download via microsoft. MEN man veit aldri hva de som har lagt ut på torrent har gjort med fila, jeg tipper ingenting, men man kan aldri vite. Hvis du på død og liv må bruke torrent og skal ha x86 versjonen til WinBeta så sørg for at du laster ned REPACKen da den første releasen var korrupt og fucket seg under install av win 7.

 

Bruker du IE til å laste ned betaen fra microsoft sin offisielle side så får du spørsmål om å installere en download manager og med denne får du lastet ned hele fila i rimelig grei hastighet (jeg fikk ca. 600 KB/s) uten stopp og errors. Bruker du derimot FF eller Opera så stopper den etter en stund hvis du har uflaks. Jeg brukte linken i første post med IE7 og fikk lastet ned hele fila uten problem.

 

Bra nok nå?

Lenke til kommentar

Er egentlig litt artig å lese denne tråden, lese alle de problemene noen har, og tenke at selv om man har ikke har gjort X eller Y enda selv, så virker det som utrulig dumme spørsmål. Greit kan gå med på at folk tar feil mellom Data og Image brenning (har vel gjort den selv noen ganger), men er mange spørsmål her som eg ikje trodde folk som vet hva Windows 7 er ville gjort..

 

På den positive siden har det fått meg til å bestemme meg for å ikje kjøre W7 som hoved OS, og installere XP først. :)

Lenke til kommentar
Hvis noen kan komme med ett saklig svar takker jeg for det.

Lastet ned ISO-fila med Internet Explorer selv, så kan ikke akkurat skjønne hvorfor det menes at ISO-en skal lastes ned med en annen nettleser.

 

Prøv denne løsningen som ga meg feilfri ISO på DVD:

 

Last ned InfraRecorder 0.45 32-bit eller InfraRecorder 0.45 64-bit alt ettersom ditt OS-arkitektur. Pakk filene ut og start InfraRecorder.exe. Når du er inne: File -> Project Properties -> ISO -> Level 3 (files larger than 4GiB).

 

Etter dette klikker du på Action -> Burn image og brenn så fila på 2x eller 4x. Husk, ikke høyere hastighet enn 4x.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Problemet er at når noen folk støter på utfordringer ser de bare på det som et problem og ikke en utfordring. En beta er ikke perfekt og man må tweake, finne egne løsninger og herje for å få ting til å fungere. Win 7 Beta er så langt i fra et ferdig produkt så å forvente at ting fungerer som det skal 3 sekunder etter install er jo bare dumt. Noen folk er jo ikke interessert i å lære noen ting eller å undersøke selv så da kommer de hit å spør dumme spørsmål. Det finnes utallige blogger og sider som forklarer ting som ikke fungerer som det skal i windows 7, men folk har tydeligvis blitt late og slenger inn et inlegg med en eneste gang noen ikke fungerer uten å ha undersøkt selv.

 

Er mange saklige spørsmål som kommer også og det er bra. Ikke skriv spørsmål her uten å ha prøvd alle mulige ting først selv. Det er en utrolig nyttig måte å lære ting på og personlig hadde jeg aldri hatt så god generell kunnskap om windows i dag hvis jeg alltid bare hadde slengt inn spørsmål i hytt og pine på forum uten å faktisk utforske, prøve og feile selv.

Lenke til kommentar

Før Win7 kom ut i Public beta så skrøt jo alle om hvor bra det var, nå når allmennheten har fått tak i det er det plutselig en hel drøss med problemer, da sier jeg bare: Slutt å klag å hold dere til Windows XP eller langt unna en datamaskin, regner med de som klager og har problemer er amatører som ikke vet hva en Iso eller en Beta er for noe.

 

Windows Beta 7 = Uferdig (kan inneholde bugs og eller feil)

Windows 7 = Ferdig (Regner med det blir det beste OS'et noensinne)

Lenke til kommentar
Hvis noen kan komme med ett saklig svar takker jeg for det.

Lastet ned ISO-fila med Internet Explorer selv, så kan ikke akkurat skjønne hvorfor det menes at ISO-en skal lastes ned med en annen nettleser.

 

Prøv denne løsningen som ga meg feilfri ISO på DVD:

 

Last ned InfraRecorder 0.45 32-bit eller InfraRecorder 0.45 64-bit alt ettersom ditt OS-arkitektur. Pakk filene ut og start InfraRecorder.exe. Når du er inne: File -> Project Properties -> ISO -> Level 3 (files larger than 4GiB).

 

Etter dette klikker du på Action -> Burn image og brenn så fila på 2x eller 4x. Husk, ikke høyere hastighet enn 4x.

 

Hvorfor ikke bare bruke Nero, magiciso eller imgburn? Imgbrun er by far det enkleste programmet jeg har brukt for å brenne imagefiler. Bare trykk på "Burn iso to disc", bla frem iso file og brenn.

 

Hvorfor ikke mer enn 4? Jeg brenner alltid på 8x og har aldri hatt problemer med det?

 

Før Win7 kom ut i Public beta så skrøt jo alle om hvor bra det var, nå når allmennheten har fått tak i det er det plutselig en hel drøss med problemer, da sier jeg bare: Slutt å klag å hold dere til Windows XP eller langt unna en datamaskin, regner med de som klager og har problemer er amatører som ikke vet hva en Iso eller en Beta er for noe.

 

Windows Beta 7 = Uferdig (kan inneholde bugs og eller feil)

Windows 7 = Ferdig (Regner med det blir det beste OS'et noensinne)

 

Det er nok fordi halvparten av de som sa det var så bra faktisk aldri hadde prøvd det selv og kun kommenterte utifra det de har lest på nettet... Dog så funket faktisk build 6956 bedre på min maskin enn 7000 har gjort hittil :p

 

Da har jeg endelig fått formatert min eksterne HD (tok sin tid å flytte 300 GB fra ekstern til intern disk, formatere og så flytte tilbake igjen :p) så da er det endelig duket for overgang til 7.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
JA den ligger på torrent. WinBeta og Unknown versjonene som ble lekket for ca. ei uke sia er nøyaktig samme versjon som er ute for download via microsoft. MEN man veit aldri hva de som har lagt ut på torrent har gjort med fila, jeg tipper ingenting, men man kan aldri vite. Hvis du på død og liv må bruke torrent og skal ha x86 versjonen til WinBeta så sørg for at du laster ned REPACKen da den første releasen var korrupt og fucket seg under install av win 7.

 

Bruker du IE til å laste ned betaen fra microsoft sin offisielle side så får du spørsmål om å installere en download manager og med denne får du lastet ned hele fila i rimelig grei hastighet (jeg fikk ca. 600 KB/s) uten stopp og errors. Bruker du derimot FF eller Opera så stopper den etter en stund hvis du har uflaks. Jeg brukte linken i første post med IE7 og fikk lastet ned hele fila uten problem.

 

Bra nok nå?

 

 

Jo, takk. Det var ett mye bedre svar!

Jeg prøvde både med opera og ie7 (har vista med alle nyeste updates) alikevel krasjet nedlastningen 3-5 ganger på hver av nettleserne. Jeg har prøvd fra ms sin offisielle side, men jeg kommer aldri så langt at jeg får lastet ned fra deres side. Det som kan virke 100% knirkefritt på din pc trenger ikke å gjøre det på en annen. Velkommen til den virkelige pc-verden der alt ikke går slik det burde.

 

Jeg ser på det å laste den ned fra torrent som ett halvgodt alternativ. Som sagt liker jeg ikke å laste ned fra uoffisielle/ikke-seriøse sider av den grunn du nevnte, at man ikke vet om noen har klusset med dem.

 

 

EDIT:

 

Etter å ha prøvd 20-30 ganger hver dag etter beta releasen så fikk jeg det til nå. Virker som trykket har lettet litt fra ms serverne.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...