Gå til innhold

Sons of Anarchy - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SOA er jo voldsomt inspirert av Hamlet. Litt morsomt å prøve å leke med hvem som er hvem:

 

Hamlet=Jax

Claudius=Clay

Gertrude=Gemma

Laertes=Opie

Ophelia=Tara

Rosenkrantz=Tig

Guildenstern=Chibbs

Yoirck the dead Jester=Unser

Prince Fortinbras of Norway=dep. sheriff Roosevelt

Polonius= litt usikker, piney, men det stemmer ikke helt.

Horatio= ?

 

Alle dør, Clay blir prez, Roosevelt besøker Clay. The end..

 

Har ikke helt trua på at det blir slik..men morsomt å leke med karakterer. :-)

Lenke til kommentar

SoA har alltid vært en grå serie, dermed blir det mye grått, som The Shield.

 

FX som sender serien har alltid hatt slike serier. Damages, Louie, The Shield, Justified o.s.v. er serier der ingenting i livet går perfekt eller er helt dandy. Finner det naturlig for serien både med plottet og hvilken seergruppe serien er lagd for at ting ikke går bra.

Lenke til kommentar

Helt greit at alt ikke går bra, men liker ikke retningen karakterene i serien har tatt. Før hadde du de som var drittsekker (Clay, Tig f.eks), mens man også hadde de som gjorde kriminelle ting, mens som hadde en positiv side og en samvittighet. (Jax, Juice, Bobby, Opie f.eks)

 

Nå er de sistnevnte blitt som de andre (føler jeg) og jeg synes serien savner en helt, eller i det minste en antihelt. Nå er de bare anti hele gjengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er sånn med de fleste populære moderne serier, de handler stort sett om mer eller mindre dårlige mennesker. Det kommer nok mye av at det gir manusforfatterne stort spillerom. Drittsekker kan finne på hva som helst, mens en i overkant snill figur er begrenset. Dessuten finner ikke publikum seg i at det går for dårlig med de snille, så at alle fortjener litt pes, gir frihet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Lurer på hva greia med Donal Logue sin karakter er. Virker som han var i familie med sykepleieren som Otto drepte, ettersom Karina Logue som spilte sykepleieren er søsteren til Donal Logue i virkeligheten. De spilte også søsken på brilliante, men kortvarige Terriers. Bad news for Tara at han er ute etter henne.

 

Nok en liten casting-joke fra Kurt Sutter sin side ihvertfall. Litt som at Jimmy Smits (Nero) og Wanda De Jesus (Carla) er gift i virkeligheten.

 

Synes dette var en virkelig god episode, som handlet stort sett om hovedcasten for en gangskyld. Likte også subplottet med en badass Nero som trodde at hans gamle crew hadde kidnappa Jax. Bare synes Smits gjorde en kjempebra rolle når det gikk opp for han at han var tilbake til sine "gamle demoner" og fant ut alt var bra med Jax.

 

Også Charlie Hunnam gjorde en god rolle i dagens episode. Hevnfull og barnslig i samme slengen der litt, og jeg likte det ganske godt. Føler jeg ble enda mer på sida til Jax enn tidligere etter dagens episode.

 

Nå skjer det neppe noe ekstra episode i slutten av sesongen slik som i fjor, ettersom det er forsatt så sent og 2 episoder igjen denne sesongen. Så hvis Harold Perrineau, Jimmy Smits og Donal Logue ikke returnerer neste sesong er det nå 3 store plots som må avsluttes før sesongen er ferdig. Men med det så er også den store historien denne sesongen blitt Jax mot Clay, som må føre til noe. Meksikanerne og kartellet blir nok værende en sesong til, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Knall bra episode! Bra spilt av Nero og Jax. Han som banka opp Otto må jo være relatert til sykepleieren. Åpen slutt med Tara og barna som blir kidnappet?

 

Angående våpensalgscenen... Hvorfor kan de ikke lage ting LITT realistisk for en gangs skyld? At en bil ruller ned en skråning og tar major hits, for så å kjøre ut med et par knuste ruter? Og at 10 tullinger åpner tidenes bulletstorm med Mac10 og andre helautomatiske våpen? En 7år gammel talibaneser hadde truffet der. Gaaaaah.. Sorry ass, men jeg kommer nok aldri til å overse slikt. Da kan de heller unnvære scenen spør du meg.

 

Med det sagt, det blir nok litt av en sesongfinale. Kan ikke tro at denne sesongen har gått så fort. Må nok fyre opp noen gamle sesonger i juleferien.

Lenke til kommentar

Hva var det Bobby drev med på slutten med Clay??! Svikter han Jackson? Hvordan kan han støtte Clay etter han hørte det Jackson sa?

Jeg tror Bobby skjønner hva Jax vil (åpenbart) og hvorfor han vil det (iallefall nå som han fikk vite det om faren hans og Tara). Jeg tror også han er enig med Jax når det kommer til at Clay må bort basert på hva han har blitt fortalt. Men jeg tror han er uenig i hvordan Jax kommer til å løse saken uten noen håndfaste beviser mot Clay. Bobby virker som en fyr som er helt klar på at sånt skal taes hånd om av klubben og jeg tror han ser at Jax møter på vegger i måter å finne beviser for det han sier. For da å forhindre at Jax tar rollen som både dommer og bøddel tror jeg at Bobby ber Clay om å dra vekk eller noe sånt. Det er iallefall det jeg håper. Det kan godt hende at nå som klubben er på vei vekk fra kartellet, og uten beviser på at Clay har gjort noe av det som blir fortalt han, at han rett og slett synes Clay kan være en like god president som Jax.

 

Det siste er skrekkscenarioet mitt. Jeg vil ikke se Clay tilbake på enden av det bordet, fordi jeg vet det kommer til å slå hardt ned på Jax. Jeg håper som sagt Bobby bare gir han råd om hvordan han skal holde seg i live samtidig som han ikke ødelegger noe for klubben.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Lurer på hva greia med Donal Logue sin karakter er. Virker som han var i familie med sykepleieren som Otto drepte, ettersom Karina Logue som spilte sykepleieren er søsteren til Donal Logue i virkeligheten. De spilte også søsken på brilliante, men kortvarige Terriers. Bad news for Tara at han er ute etter henne.

 

Ikke les hvis dere er redd for spoilere, for her er en stor en

 

 

 

 

Nå har ikke jeg full rulletekst på min utgivelser, men kom over dette på en serie side jeg myser på av å til.

 

The nurse (Karina Logue) was billed as “Pam Toric.” Donal Logue billed as “US Marshall Lee Toric"

 

Kan med andre ord se ut som the Sons får en hevngjerrig US Marshal på nakken. Kan umulig ende bra for de.

 

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...