Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Sant det. Men samtidig så ville Pique få slettet de gule kortene han har samlet opp i samme slengen nå.

 

Hadde han blitt spart mot Levante, for så å få gult mot Madrid så måtte han stått over den neste seriekampen igjen. Med andre ord stått over 2 av de siste 3.

 

Nå som han fikk gult her så må han bare stå over mot Levante.

 

I ligaer der man må sone på få kort, av type 3-5-7-10 så funker ikke dette like bra. Men i Spania soner man på 5 og 10. Godt mulig Pique ikke får det tiende gule denne sesongen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere spillere som pådrar seg gule kort bevisst, men noen er flinkere til å skjule det enn godeste Pique. Jeg synes det er like greit at han får det gule sånn, og ikke ved å gå seint inn i en takling eller lignende.

 

Når det kommer til posting av noe italiensk, så ser jeg ikke helt problemet i å henge seg opp i det. Jeg tok poenget etter Google Translate. Det virker som om alle utelukkende ønsker å være komikere på forumet for tiden. I gamle dager...

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er italiensk ja, kan da ikke være vanskelig å forstå? Er trossalt et Romansk språk og har mye til felles med blant annet fransk og spansk(språk som strengt tatt er blitt vanlig i norsk skole..). Det første sitatet er iallefall ikke spesielt vanskelig å forstå om man har litt basis språkkunskaper og gidder å lese det før man drar i vei en tørr en i søken etter sosial bekreftelse. Hvis det sier deg nada kan du vel bare ignorere det? Er ikke verre, ikke kommentere på alt du finner. Uansett: 'Nous' = Noi, 'Vous' = Voi osv. forstår iallefall de som kan telle til ti på fransk. Problemet med å drive å oversette slike sitater er jo at man "mister" noe. Det blir ikke det samme på norsk. På samme måte som at det blir feil å gå rundt å kalle Alexandre Pato for Alexander And eller Andrea Ranocchia for Anders Frosk.

Takk for forklaringen! Neste gang poster du kanskje dette med en gang så kanskje eg gidder lese det.

 

Har aldri tatt i italiensk, ser overhodet ingen grunn til det. Er da aldri noe man får bruk for.Holder med Engelsk, Spansk, Norsk, samt litt påtvunget tysk. Utenom det har eg 25 timer fransk.

 

Den arrogansen din kan du bare pisse på. Ingen som bryr seg allikevel.

 

Neste gang du skal skrive ekslusive meldinger til G-Man så kan du jo prøve PM?

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal man bli straffet for noe sånt? Greit nok at det er med vilje, men som noen nevner skader han ingen og han får "slette" de gamle kortene han allerede har. Han unytter seg bare av et fucka system allerede. Den eneste måten jeg kan skjønne at dette resulterer i en straff på er hvis det er i mot noen fair play regler. Utenom det er et gult kort et gult kort.

Lenke til kommentar

Jotun: Det er herlig å se at du faktisk blir potte sur for absolutt ingenting. Men det kan da ikke være så vanskelig å ta i bruk google translate, som allerede nevnt? Og, hvis du faktisk har kjennskap til de nevnte språkene så tviler jeg sterkt på at du ikke skjønte noe som helst. Spansk og Italiensk er som Norsk og Svensk. Uansett så er det litt slitsomt å se disse påtatte sarkastiske innlegene dine, jeg har til gode å se et innlegg hvor du ikke er ute etter å drite ut motparten basert på flåseri.

 

For øvrig så støtter jeg beskrivelsen til LL om deg, det var en innertier av dimensjoner...

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...