Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svensk fotballspiller dømt for konemishandling:

 

I september i fjor, ble Gerndt anklaget for å ha dyttet kona gjennom en hekk og deretter å ha skutt en fotball i hennes lår.

 

(...)

 

Dytten gjennom hekken blir av tingretten regnet som det som kalles fotball - men de reagerer på at Gerndt skjøt en ball i låret til kona.

 

Svensker er gærne.

Lenke til kommentar

Real Madrid vant 2-6 borte mot Sevilla i kveld ser jeg. Fyfaen for en bøsseliga. To gode lag (riktignok de to beste i europa atm) og resten er bæsj. Så jo for et par uker siden et Valencia som ble urinert veggimellom av Chelsea som imo er det 3-4 beste laget i England - en liga hvor bortimot samtlige av topplagene er i en fornyelsesprosess. Nivået på toppfotballen er på sitt desidert laveste og det er mye av grunnen til at Barcelona fremtår som totalt overlegne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Såså. Samme Valencia spilte jo jevnt med dere i fjor. Blir du (dere) lei av å prate dritt om La Liga?

Det gjorde Blackpool også. :ph34r:

 

Italiensk fotball er i det minste spennende. Jeg skriver ikke at spansk footy er dårlig (det er den ikke) men det er usaklig forutsigbar og derav kjedelig. Når ikke Sevilla borte lengre er en tøff kamp så sier vel det alt. Real Madrid er gode, men ikke så gode.

 

Det er generelt et manko på storlag i europa atm. Bayern ect får mye skryt men er imo et average topplag. Det gamle Milan, Juve eller United feks er bortevekk. Det jeg i bunn og grunn vil frem til er at de spanske topplagene (de to) ikke får god nok motstand.

Endret av toppmeis
Lenke til kommentar

Man Utd som ryker ut av CL og er i en omstillingfase har mindre poengtap enn Barca i hjemlig serie, så det går litt begge veier. Lagene i Spania er litt mer "all or nothing" enn de i England. Da blir det ofte stortap når det først går galt mot Barcelona eller Real, som er verdens 2 beste lag.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Maffe: Den summen er vår beste poengfangst etter det respektive antall kamper noensinne og United er det mestvinnende laget (ligasammenheng) i engelsk fotballhistorie. En kikk på den spanske tabellen viser at Barca/RM allerede har en 7-10p luke ned til nr 3 og en målforskjell på hhv 41 og 42 mot summer som 8, 7, 1 og 0 for lagene bak. For en spenning du. Så kan du sammenligne troppen til RM mot Sevillas og United mot Tottenhams feks.

Lenke til kommentar

Nå gjør jo også Real Madrid og Barcelona sine beste sesonger noensinne i spansk fotball poengmessig. Så blir jo akkurat samme argument som for United/City i PL. Om Valencia vinner kampen sin denne runden er det forøvrig 4 poeng mellom Barcelona og Valencia.

 

Ingen tvil om at lagene er veldig gode, mulig overlegne, men sånn pengene blir fordelt i spania så er det helt naturlig. De beste spillerne til de nest beste i spania blir robbet til england, der de nest beste har mye mer penger.

 

F.eks Mata, Silva, Agüero, De Gea. Hadde disse spillerne blitt i Atletico og Valencia hadde de nok klart å gitt mer motstand til de to store.

 

Spenningen kan man sikkert diskutere, men nå er det bare United og Chelsea som har vunnet PL de årene Madrid og Barcelona har gjort det siden midten av 2000.

 

Det er bare de siste 3 sesongene, at Madrid og Barcelona har vært så overlegne. Dette mye pga Perez sin tilbakekomst og enorme satsning.

Endret av Teipball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Såså. Samme Valencia spilte jo jevnt med dere i fjor. Blir du (dere) lei av å prate dritt om La Liga?

Det gjorde Blackpool også. :ph34r:

 

Italiensk fotball er i det minste spennende. Jeg skriver ikke at spansk footy er dårlig (det er den ikke) men det er usaklig forutsigbar og derav kjedelig. Når ikke Sevilla borte lengre er en tøff kamp så sier vel det alt. Real Madrid er gode, men ikke så gode.

 

Det er generelt et manko på storlag i europa atm. Bayern ect får mye skryt men er imo et average topplag. Det gamle Milan, Juve eller United feks er bortevekk. Det jeg i bunn og grunn vil frem til er at de spanske topplagene (de to) ikke får god nok motstand.

Du mener La Liga er forutsigbar, men er det ikke slik at de to lagene som har vunnet PL har vært Chelsea og United siden 2004 eller noe? Syns personlig det er mye gøyere å se på lag som prioriterer offansivt enn defensivt, og dermed er La Liga en favoritt hos meg. Er jo bare å se på mitt eget lag i England, så ser man verdens kjedeligste fotball. 9-0-1 formasjon, bra McLeish. Slik er det med de fleste andre lag også. PL er rett og slett kjedelig direkte fotball, mens i Spania er det i alle fall underholdning, siden det er mye røde kort og mye hawaiifotball.

 

Var det ikke Wolves som spilte med C-laget sitt mot United i fjor? Sier vel det meste om hvor overlegne topp 2 i england er òg.

 

Men men. Hadde Spania ligger der hvor England er nå, og England hvor Spania er nå, så hadde nok 90% av nordmenn sagt at PL suger og La Liga var det beste. Slik er det bare (dette var ikke personlig til deg).

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...