Gå til innhold

Bjerknez

Medlemmer
  • Innlegg

    13 175
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Nylige profilbesøk

38 137 profilvisninger

Bjerknez sine prestasjoner

3,9k

Nettsamfunnsomdømme

6

Hjelpsomme svar

  1. Gammel tråd dette å TS har sikkert kjøpt for lengst, men jeg kan legge til at også jeg slår et slag for Ava. Har selv nettopp kjøpt en Ava P90X Evolution V6. Denne er trolig langt over ditt budsjett ut fra hva du skriver, men jeg synes Ava har noen gode spylere. Ava sin Premium skumkanon er også veldig bra. Følger også med tre beholdere til denne. Til vask av bil trenger du ikke kraftige greine, men jo mer vannmengde du har jo mer effektivt går vasken.
  2. Slik jeg ser det, så dekker forsikringen hvis du blir lurt/svindlet. Det er ikke sikkert forsikringen dekker vanlige slitasjeskader som dukker opp som ikke selger viste noe om. Det vet jeg dog ikke. Har ikke lest noe om den forsikringen du nevner. Men du kan jo uansett tegne en utvidet forsikring som også dekker drivverk etc. på bilen. Mulig dette krever noen tester etc. før du får tegnet forsikringen, litt avhengig av alder på bil etc. Kjøper du en tilnærmet helt ny bil privat og prisen ikke befinner seg i fantasiland og kjøper virker ærlig og rederlig og en NAF test godkjenner bilen så har du nok lite og frykte tror jeg.
  3. Garanti er noe produsenten gir, og fritar slik jeg har fortstått det både forhandler og sluttkunde for økonomiske heftelser hvis skader som går på garanti dukker opp. Derfor er det som oftest lettere og få ting fikset på garanti da forhandlere får slike jobber dekket av produsent. Reklamasjon er slik jeg ser det noe forhandler gir utover garanti og reklamasjoner må slik jeg har oppfatet det dekkes av forhandleren selv og kan derfor ofte være LITT vanskeligere og få dekket. For sluttbrukeren betyr dette omtrent det samme. Har man kjøpt fra en seriøs forhandler med god likviditet og evne til å fikse opp, så kan reklamasjon og garanti ses på som det samme fra et sluttnrukers ståsted. ----- Reklamasjon ved privatkjøp er noe som skal beskytte kjøper fra luringer som prøver og svindle. Selger du en 2 år gammel Tesla så skal du som selger garantere at det ikke er noen skjulte feil som du vet om. Har du vært uheldig og krasjet og den nye lykten du satt inn ikke ble skrudd fast skikkelig da skruefestene var ødelagte så er dette skjulte feil som du vet om. Hvos du har kjlrt på en stein i veien og slått høl på eksospotta å du har teipet denne med 100 runder gaffateip, så er dette en feil som du vet om som kjøper kan ta deg på senere, HVIS dette ikke tydelig fremgår i kontrakten. Hvis kjøper plutselig hører en knirkelyd i forstillingen som ikke var der når han kjøpte den men dukket opp etter hvert er dette en sliteskade som han må dekke selv. Eller hvis registerreima ryker og du har papirer på at du har byttet denne i henhold til serviceavtale så er dette noe kjøper må ta selv via forhandler. En privatselger kan ikke gi reklamasjonsrett utover det forhandler kan for privatselger er ikke en profesjonell part som kan garantere at bilen funker da han mest trolig ikke har kompetansen til å utføre slike tester selv eller vite hva som skjer inne i en lukket motor. ----- Merk at dette er MIN mening om saken slik jeg oppfatter dette å ikke nødvendigvis den hele og fulle sannhet. ----- Ja, jeg blandet inn eksospotte i eksmplene over hvor jeg nevnte Tesla i første setning, men dere skjlnner sikkert tegninga okke som
  4. Ja, det stemmer nok. Men dem er ogs jævlig gode på å selge deg ting du ikke trenger. Dem velger mest trolig det absolutt dyreste produktet og kjøper du det ene, så må man ha det andre, og når man har begge to så er det best å like godt kjøpe produkt tre etc. Det er jo bare å si nei så klart, men føler at når man først får mye hjelp at man på en måte MÅ handle der. Trenger liksom ikke Drygolin sin toppserie for å male kaninburet, eller en plankebit sok skal brukes som feste for en markise.
  5. Pickup er i mine øyne en trillebår med fire hjul. Klarer ikke helt og se nytteverdien. En Caddy eller varebil gjør tilnærmet samme nytten og da har man bedre plass og rommet bak er lukket. Men noen av dem ser jo litt kule ut skal sies. Men det er vel det.
  6. Også er det vel kanskje ikke noen varebiler som frister lenger heller for privatpersoner. Er vel bare pizzabiler og slikt? Touran var jo vertfall en fin bil for privatpersoner som ikke trengte flere enn to seter.
  7. Da blir det nok dårlig med automasjon i biler med det første. Men hjemme gjør jeg som jeg vil, heldigvis
  8. Var ingenting av det jeg skrev som var rettet mot deg eller noe du har skrevet. Jeg mente at enkelte kjøpte tredjeparts blinklysbrytere til tesla for å slippe disse knappene på rattet.
  9. For en del år siden kunne vi som ikke trengte flere enn to seter kjøpe varebil provat til en langt lavere sum. Det ser ut til at det mer eller mindre er slutt på dette i dag? VW Touran var en typisk bil som var meget populær bil i så måte. Men nå selges ikke disse lenger. Litt rart for dem var meget populære og som firmabil hadde dem nok solgt bra den dag i dag vil jeg tro. Moder kjøpte en ny Caddy varebil for 5 år siden og betalte 430.000 for bilen med en 130HK'er 1.4l bensiner og DSG kasse. uten noe mer dilldall annet enn vinterhjul. Det er ganske stiv pris mener nå jeg.
  10. Det kan godt være, men å lage blinklysknapper på rattet går liksom rett igjennom? Så VELDIG grunndig kan vel neppe disse kontrollene være vil jeg tro. Når folk må handle blinklysspaker på ebay for å få bilen til å bli tryggere så er det noe som har skjedd i bilverdenen som ikke er bra. Det er nå bedre at bilprodusentene legger til rette samt regulerer dette, enn at sluttbrukere finner opp egne finurlige løsninger samt hacker systemer etc. Jeg er litt på tynn is nå skal sies da jeg ikke vet hvordan dette med godkjenninger og regler gjelder rundt bilimport etc. men jeg synes nå uansett det er noe som skurrer. Det går an å sikkerheten i fokus når man legger til rette for automasjoner. Alt handler ikke om prompelyder og andre teite ting.
  11. Ja, mulig du har rett i det. Uansett så har vel hele poenget mitt og mulignes ditt vært og slå et slag for automasjon fremfor talestyring så langt det lar seg gjøre. Så må man selvsagt bruke talestyring de gangene man skal diktere en SMS mens man kjører bil etc. men jeg tror mye av det kan elimineres med automasjon
  12. Ja, det beste er jo om produsenten selv legger til rette for automatisering og lager skikkelig software for dette, som fungerer slik som Homey Pro. Tesla er vel det første jeg ser for meg kommer med noe slikt eventuelt. Andre merker er litt mer sære på godt og vondt. Det viktigste er at det blir gjort skikkelig og gjennomtenkt og enklest mulig for sluttkunden.
  13. Joda, er enig i at det fort kan bli mye krøll. Men tenk hvor kult det hadde vært om automasjon var integrert i bilen slik at man fikk tilgang på all data fra bilen. Ganske kult tidsfordriv og fikle med dette mens man venter på kona handler mat på butikken, hehe.
  14. Joda, men foreløpig klarer ikke bilen å tyde hva som står i meldinger eller i mail etc. og lage automasjoner ut fra det.
  15. Har snakket med en kompis som jobber på Maxbo og han mente at Visir oljegrunning er anbefalt før man malte. Så da går jeg for det tror jeg.
×
×
  • Opprett ny...