Gå til innhold

Bjerknez

Medlemmer
  • Innlegg

    13 221
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Nylige profilbesøk

38 331 profilvisninger

Bjerknez sine prestasjoner

3,9k

Nettsamfunnsomdømme

6

Hjelpsomme svar

  1. Kjenner fargen har vokst bittelitt på meg.
  2. Jeg synes det er rart at alarmselskapene satser på og ha alt av sensorer etc. inne i huset og ikke et eneste kamera på utsiden. Hvorfor ikke satse på og ta tyvene FØR dem bryter opp døra eller knuser et vindu? Evt. få med hvilken bil dem kjører, skiltnummer etc. Neida... Dem skal ha alt av sensorer inne. Når innbruddet først er et faktum så er du mest trolig ikke hjemme uansett og tyvene er borte lenge før vekterne setter kursen mot ditt hus. Skulle ønske at andre så hvor bortkastet dette egentlig er.
  3. Mange gode poenger fra @The Avatar! Men jeg står fortsatt fast ved at å betale for utrykning rett og slett er tull og totalt bortkastet. Det viktigste du bør tenke på er forebygging. Altså å hindre tyvene og velge ditt hus. Man kan ikke gardere seg, men utvendige kameraer som synes godt på eiendommen som står på 24/7 er en god ting. Jeg har allerede fersket to tyver med kameraene mine og den ene av dem ble gjenkjent av politiet. Jeg har også hatt Sector alarm. Alarmen gikk rett som det var og det var en feil hver gang. To av gangene kunne vært reelle og jeg ba dem rykke ut da brannalarm hadde gått og bikkja var hjemme alene. Det tok dem 47 minutter å rykke ut. Å når vekter ankom hadde han ikke med seg nøkkel.... Bare scam alt sammen. Bruk pengene på utstyr selv og sett opp.
  4. Blir nok veldig bra dette. Jeg synes du trraff bra med sorte/mørke felger vertfall. Personlig liker jeg det bedre som regel.
  5. Ser bra ut det der. Fargen tror jeg må vokse litt på meg skal sies. Avbildet er vel den gamle modellen? Du gikk for 19 tommere og ikke 20"? Blir artig å følge denne videre
  6. Kult... dristig.... Litt usikker på hva jeg synes om den fargen, men det blir sikkert knallbra i virkeligheten. Blir artig å se bilen regner med det kommer bilder og tilbakemeldinger.
  7. Ser den. Den har vel rundt 50 ish hester mer enn M50 så kanskje ikke noe man merker veldig. Men er spent på og høre hva du mener om hva som er positivt og negativt. Hvilken farge tok du?
  8. Kult! Gratulerer! Merker du noen umiddelbar forskjell? Bilder?
  9. Det tok Sector alarm 50 minutter å komme til mitt hus når brannalarmen gikk å når dem kom frem hadde dem ikke engang med seg nøkkelen. (Jeg hadde nøkkelavtale forsi vi hadde hund). Dagen etter sa jeg opp avtalen og har ikke betalt for vekterutrykning siden. Falsk trygget er det du får. Intet annet.
  10. Å betale et alarmseskap for utrykning er bare tull. Sett opp kameraer og alarmsystem selv. Det sparer du mange kroner på.
  11. Dropp hele greia. Du kan takke meg senere.
  12. Ja, jeg fant ut dette. Er jo snart et år siden jeg postet innlegget du siterte, hehe
  13. Til helgen blir det trolig "skumparty" i oppkjørselen for da skal bilen håndvaskes igjen. Jeg tar en grundig håndvask av bilen sånn ca. en gang hver 14. dag og kjører den i børsteløs eller innom en selvvask 1-2 ganger i uken utenom dette. Da rekker ikke den værste møkka og bite seg fast. Til helgen er planen og vekke til live vannavprellingen igjen da jeg har sett at denne har degradert noe. Ganske naturlig at dette skjer over tid og da må man kjøre en såkalt "vedlikeholdsvask" av coating. Dette gjøres ved at man først vasker bilen som vanlig ved å påføre et noe sterkt forvask middel med høyere PH for deretter å spyle av slik at den værste møkka forsvinner. Alkaliske såper (høy PH) fjerner organisk skitt som man får på sommeren. Sevje fra trær, innsekter, jord/sand etc. Har man asfaltflekker etc. på bilen så bør man begynne med petrokjemisk avfetting og legge alkalisk skum over, men min bil er såpass ren at jeg skipper dette punktet. Etter dette tar man en håndvask og skumlegger bilen med en god såpe med god glid. Her kan man gjerne bruke en såpe som er såkalt PH nøytral, for man skal uansett håndvaske den en gang til. Vasken med PH nøytral såpe gjøres for å fjerne trafikkfilmen. Trafikkfilm får man nemlig ikke fjernet uten berøring. Etter håndvasken med nøytral såpe så påfører man en såkalt "iron killer" denne lar man ligge litt og denne kan forsiktig gnis litt rundt med vaskehanske eller en mikrofiber klut. Ikke noe gnikking, men kun for å fordele produktet. Så spyler man av grundig med høytrykk. Helt til slutt så vasker man med en syrebasert såpe med PH rundt 2-3. Her bruker jeg Koch Chemie Rs. Syrebasert såpe med lavere PH fjerner skitt som kalkflekker etter vann/regn etc. samt annet som sitter i lakken som generelt ikke er organisk. Viktig at ikke noe av dette tørker inn på lakken, så stå ikke i solen og skulle noe tørke under prosessen, så påfør mer middel før du spyler av. Likt løser likt. har du gjort dette riktig, så skal du nå ha vekket til live vannavprellingen igjen hvis du har coating. PS! Merk at hvis du ikke har keramisk coating men kun voks eller en slags hurtigforsegling så vil du mest trolig fjerne eller svekke denne. Coatingen kan i værste fall degraderes bittelitt ved en slik prosess, men dette er en del av prosessen og en coating varer heller ikke evig. Men skal man ha en blank bil med god avstøtningsevne mot skitt, så må man ta en slik vedlikeholdsvask ett par ganger i året. Gjerne rett før vinteren og rett etter. Dette er nå uansett MIN prosess og det har funket bra de årene jeg har hatt bil vertfall. Når jeg er ferdig, så påfører jeg Gyeon Wet Coat som en ekstra liten beskyttelse som legges over coatingen.
  14. Ahh, okay. Har aldri lagt merke til dette. Men hadde nok kanskje ikke brydd meg om det heller, så lenge den viser riktig når den er ferdig ladet... Men ja, dette burde jo være enkel matte for en datamaskin og regne ut, så kanskje en bug i software her?
  15. Altså, det er sikkert en sikkerhetsmekanisme der, men da må den nok først treffe noe å da er skaden allerede skjedd. En gummipute full av skitt fra bakken blir presset mot bilen. I beste fall fikser man det med polering og i verste fall laher man bulk tvers over hele bilen. Målet er å unngå at porten funker i hele tatt når det står noe i åpningen. Så ja, og fikse dette i hardware er nok det beste og kanskje det enkleste. Man trenger bare en fotosensor ir sesnor etc. og et rele som bryter strømmen til motoren. Ikke spesielt elegant, men sikkert. Porten/garasjen min er sikkert minst 40 år gammel men den elektriske porten ble satt inn kanskje 15 år etter dette. Men allikevel er den da rundt 20-30 år gammel. Ismartgate har jeg montert i ettertid og ganske nylig for å integrere den med Homey Pro. Dette funker også utmerket, men som nevnt, ingen sikkerhetsmekanisme som gjør at porten stopper FØR den treffer noe.
×
×
  • Opprett ny...