Gå til innhold

Her er Nokia N800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I motsetning til mobiltelefoner flest, kan 770 Internet Tablet vise nettsider slik de ser ut på en vanlig PC.
Er snakk om definisjon, men den eneste forskjellen mellom 770 og en hvilken som helst smartphone som kan kjøre feks Opera Mobile er størrelsen og oppløsningen på skjermen - selve innholdet er likt og vises like fullgodt. :)

 

N800 har dessuten fått støtte for miniSD-minnekort
Hvorfor må det alltid være unntak når det kommer til Nokia og standarder? :no:
Lenke til kommentar

Synes denne ser bra ut.. Grei i størrelse, forhåpentligvis fornuftig pris, og sannsynligvis genial til sitt formål. Hvis det og er riktig at den har Google Talk (vet lite om dette, men regner med at det har samme funksjonalitet som SkypeOut?), så har den mye potensiale :)

 

http://thoughtfix.blogspot.com/2007/01/cri...es-n800-is.html

 

I følge denne blogen skal den ha oppgradert prosessor, og støtte for 2 sd-kort. Mulig det er feil, men vi får håpe det er riktig.

Lenke til kommentar
I motsetning til mobiltelefoner flest, kan 770 Internet Tablet vise nettsider slik de ser ut på en vanlig PC.
Er snakk om definisjon, men den eneste forskjellen mellom 770 og en hvilken som helst smartphone som kan kjøre feks Opera Mobile er størrelsen og oppløsningen på skjermen - selve innholdet er likt og vises like fullgodt. :)

7668639[/snapback]

 

tja, har de samme oppløsning og format på skjermen?

 

n800, som 770, har en skjerm som er formet til forveksling likt en vanlig dataskjerm. dermed trenger ikke webleseren gjøre noe særlig med tilpassing (så lenge siden ikke er designet for skjermer med høyre enn 800 punkts oppløsning).

 

hvor stor er prisforskjellen mellom en smartphone og 770 eller n800?

Lenke til kommentar

Det som er morro med den er at den kjører Linux kjerne og derfor kan lekes med. Distribusjonen kalles Maemo og det finnes mange programmer til foregangeren 770, og det vil nok ikke minske med denne. Har solgt min PSP og tenkte bytte til en slik en, fint for de som har wlan på hele campus.

Lenke til kommentar

Det er mulig å bestille denne nå:

http://direct.nokia.com/Product.aspx?model=n800

 

Pris: 335 Euro.

 

Skype på N800:

http://www.nokia.com/A4136001?newsid=1096860

 

De applikasjoner som allerede finnes for Nokia 770 blir sikkert portet til N800 også.

 

I tillegg til Google talk, er det mulig å bruke Gizmo project som støtter call out/in.

 

Gaim er portet til 770, og med den er masse forskjellige lyn-meldings protokoller støttet!

 

Jeg har kjøpt GPS kit'et til 770. Fungerer helt fint, ikke noen overaskelser hverken positivt eller negativt.

Endret av Zappa11
Lenke til kommentar
Det er mulig å bestille denne nå:

http://direct.nokia.com/Product.aspx?model=n800

 

Pris: 335 Euro.

 

Skype på N800:

http://www.nokia.com/A4136001?newsid=1096860

 

De applikasjoner som allerede finnes for Nokia 770 blir sikkert portet til N800 også.

 

I tillegg til Google talk, er det mulig å bruke Gizmo project som støtter call out/in.

 

Gaim er portet til 770, og med den er masse forskjellige lyn-meldings protokoller støttet!

 

Jeg har kjøpt GPS kit'et til 770. Fungerer helt fint, ikke noen overaskelser hverken positivt eller negativt.

7670972[/snapback]

 

Jeg siklet på 770 + GPS-kit rett før jul, og så oppdaget jeg at N800 var på vei og utsatte hele pakka :)

 

Nå blir det _MINST_ en N800 + GPS-kit, og muligens en N800 til stua/kjøkkenet også. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Syns at den mistet glansen litt etter iPhone introduksjonen.

7689434[/snapback]

 

Jeg ser ikke helt hvordan det? N800 har større skjerm og koster ca. halvparten av iPhone ... Greit, du kan ringe med iPhone, men det er ikke det jeg ønsker å bruke N800 til. Jeg vil ha den til GPS og til generell surfe-maskin hjemme :) Helt andre bruksområder enn en tenkt iPhone.

 

Personlig syns jeg forøvrig at iPhone er latterlig stor. (Ja, jeg vet at N800 er større, men nå er ikke N800 en telefon heller, da :) ) Jeg tror (og håper) at iPhone flopper. Iallefall første versjon.

 

N800 er forøvrig så vidt jeg vet ikke låst til noen DRM-formater, som iPhone helt sikkert er... Og best av alt: N800 kjører en linux som er fritt tilgjengelig for alle :)

Lenke til kommentar
Syns at den mistet glansen litt etter iPhone introduksjonen.

7689434[/snapback]

 

Jeg ser ikke helt hvordan det? N800 har større skjerm og koster ca. halvparten av iPhone ... Greit, du kan ringe med iPhone, men det er ikke det jeg ønsker å bruke N800 til. Jeg vil ha den til GPS og til generell surfe-maskin hjemme :) Helt andre bruksområder enn en tenkt iPhone.

 

Personlig syns jeg forøvrig at iPhone er latterlig stor. (Ja, jeg vet at N800 er større, men nå er ikke N800 en telefon heller, da :) ) Jeg tror (og håper) at iPhone flopper. Iallefall første versjon.

 

N800 er forøvrig så vidt jeg vet ikke låst til noen DRM-formater, som iPhone helt sikkert er... Og best av alt: N800 kjører en linux som er fritt tilgjengelig for alle :)

7690297[/snapback]

 

 

Kjenner jeg Apple riktig, så vil de sikkert komme ut med en iPhone Nano eller et eller annet for oss andre brukere, som ikke driter penger, og som ikke trenger det mest avanserte.. Altså nå snakker jeg ikke om meg selv her.. Jeg skal selvfølgelig ha denne iPhone'en ;):p hehe...

Lenke til kommentar

Jeg forstår at det er to vidt forskjellige produkter men hva i huleste skulle man med en N800 til hvis man hadde en iPhone? Nå har jeg jo ikke prøvet iPhone, men jeg har prøvet N770. Det virker som om interfacet til iPhone løser mange av de tingene som N770/800 idag gjør halvbra.

 

F.eks. websurfing. Horisontal skroll på N770 er utrolig plagsomt, få websider får plass på en 800px bred skjerm. Med iPhone som virker å være strået vassere på grafikk enn N800 kan man lettere surfe vanlige websider selv om skjermen faktisk har mindre oppløsning.

 

Opera sin løsning (som lar inneholdet i websiden flyte som om den var designet for variabel bredde) fungerer ofte bra. Andre ganger ikke.

 

iPhone løser dette mer elegant enn N800.

 

Men det finnes enda tøffere metoder se ischool.berkeley.edu/~ping/peep/.

 

Jeg ville nok hellst hatt en iPhone som er mer so en N800, uten telefon og med bedre batteri og større skjerm. Gjerne med en 1.8" Disk. Problemet med N800 er jo at UI er som en datamaskin og ikke som det burde være på en protabel sørfeplate.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...