Gå til innhold

Core Duo 2 innen rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fra cnet

The hypothetical Core 2 Duo T5400 would represent a dual-core Core chip that consumes between 25 watts and 55 watts of power, a range Intel thinks is appropriate for most notebooks and some desktops.
:wow: Lurer på om de har nye kjøleløsninger for bærbare også. Pentium M (Banias & Dothan) serien har et effektforbruk mellom 5 og 27W.
Lenke til kommentar
Vet ikke helt om jeg liker at både desktop og bærbar får "samme navn", men det framgår vel av modellnummeret i tillegg når man kjøper CPUen, og av socketen når man kjøper HK, hvilken av de respektive typene det er snakk om.

 

AtW

6060879[/snapback]

Det beste ville jo vært dersom de hadde samme socket på både de bærbare og stasjonære, så kunne folk valgt ytelse, effektforbruk og antageligvis pris litt mer fritt? har vel uansett en følelse av at Intel vil slenge på "mobile" på de bærbare CPUene sine(foruten modellnummer), dvs jeg tror nok man vil passe på at folk ikke skal kunne "blande" og misforstå hva som er hva her.

Lenke til kommentar
Blir dette prosessorer med 64bit støtte? :)

6060925[/snapback]

Jepp, intel får den lenge etterlengtede 64bit-støtten til bærbare nå. Nå kan OS-produsentene for alvor legge 32bit bak seg i planene om nye OS.

 

Jeg er litt forvirret med de nye navnene. Hele serien med merom og Conroe vil bli kalt Core 2 etterfulgt av et navn (Extreme, Duo, og kanskje Solo) som forteller hvilket marked den er siktet inn på, og så en bokastav som forteller effektforbruket (?=95W, E=65W, T=35W) etterfulgt av et 4-sifret nummer som forteller om det er en enkelt eller dobbelt kjerne, mengden L2 cache, FSB-hastighet og klokkehastighet.

Lenke til kommentar

Hmm 5000 og 7000 serien, da tenker jeg på AMD som nettopp har nådd "5000" i modellbetegnelsen sin. Lurer på om dette er litt ATI/Nvidia taktikk fra Intels side om å føre forbrukere bak lyset ved å innføre modellbetegnelse som virker bedre enn konkurrenten uten nødvendigvis å være det.

Lenke til kommentar
Gleder meg til å se tester av EE. Tror den kommer til å gruse FX 60.

6061803[/snapback]

 

Tidlige tester av versjonen på 2,6GHz indikerer at den allerede slår en overklokket FX60.

Tror en evt. "Extreme" versjon vil øke ledelsen ytterligere.

 

Syns nummereringen av modellene var litt pussig, men man blir vel vant til det.

 

lurer på hva "gatenavnet" for de forskjellige prosessorene blir. ingen som gidder å kalle den "Core 2 Duo" og så modellnummeret.

Lenke til kommentar

Syns nummereringen av modellene var litt pussig, men man blir vel vant til det.

 

lurer på hva "gatenavnet" for de forskjellige prosessorene blir. ingen som gidder å kalle den "Core 2 Duo" og så modellnummeret.

 

 

Tipper man kommer til å kalle dem for kjernekodenavnet + model på folkemune.

 

"Conroe E8000"

Lenke til kommentar
Gleder meg til å se tester av EE. Tror den kommer til å gruse FX 60.

6061803[/snapback]

Det er vel kanskje også på tide (at intel kommer med noe brukandes) ettersom man skal være / ha vært temmelg bevisstløs for å kjøpe / ha kjøpt Intel de siste årene... :whistle:

 

Ellers slutter jeg meg til Buzz76 kommentar, give me some neutral benchies...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gleder meg til å se tester av EE. Tror den kommer til å gruse FX 60.

6061803[/snapback]

Det er vel kanskje også på tide (at intel kommer med noe brukandes) ettersom man skal være / ha vært temmelg bevisstløs for å kjøpe / ha kjøpt Intel de siste årene... :whistle:

:roll:

<snip-forveksling-av-bruker>

Det hadde vært fint om du ikke kom med slike nedlatende utsagn.. :thumbdown:

Mange, inkludert meg selv.. har gjort gode/greie valg i å bygge ett Intel system de siste årene.. ikke minst pris/bruksmønster tatt i betraktning.

 

Ellers slutter jeg meg til Buzz76 kommentar, give me some neutral benchies...

6061940[/snapback]

 

Dersom dere hadde fulgt litt bedre med (f.eks. andre steder enn her) så ville dere sett opptil flere "benches" av eksisterende (og kommende) Core Duo CPU'er.. bl.a. mot FX60. De taler ikke til FX60's fordel.. og med prisaspektet i betraktning.. er/vil FX60 være ett meget dårlig alternativ til ett kommende LGA775/Conroe-basert system.

Her er en av flere tester som bl.a. jeg har linket til i tidligere tråder.

Jeg synes også uttrykk som "å gruse" blir for infantilt, men det er ingen tvil om at Core Duo utgavene vil være ett godt alternativ.. også for de som av en eller annen grunn har bestemt seg for at AMD er det eneste som er dugandes i "spill-riggen" sin.

 

Edit:

Moderert og rettet stygg feil. :blush:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...