Gå til innhold

Omtale av Lord of the Rings: Tactics


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utrolig håpløst å sette en LOTR-hater til å skrive en slik omtale da. Da vet vi jo hva vi får uansett om spillet er bra eller ikke.  :thumbdown:

5515737[/snapback]

Agreed...

Noen flere som fikk en vond følelse et sted i kroppen da det ble kjent at det skulle lages en gigantisk storfilm av den poetiske og merksnodig sjarmerende trilogien Ringenes Herre?

Vedkommande har jo bestemt seg for å slakte spelet før han i det heile tatt er begynt.

Lenke til kommentar

Og så er jo også spillomtaler subjektive, med stor S. Skulle man heller satt en Ringenes Herre fan (En som digger alle filmene, pluss alle spill osv.) til å skrive omtalen? Da hadde jo spillet gjerne fått en karakter eller to for mye. Faktisk kan jeg si meg ganske enig med den omtalen der.

 

Hittil har jeg selv bare hatt dårlige erfaringer med Ringenes Herre spill. Dette gjelder: "Ringenes Herre: Ringens Brorskap", "Ringenes Herre: To Tårn", "Ringenes Herre, Atter en Konge", "Ringenes Herre: Kampen om Midgard" og sist men ikke minst "Ringenes Herre: Den Tredje Alder".

 

Kan godt skjønne forfatters skepsis jeg, men det kan tydeligvis ikke dere? Vel vel. Forøvrig skal det sies at jeg ikke bryr meg veldig om omtaler da dette som regel kun er subjektive tekster som mest er ment på å gi et bilde av hva spillet handler om, og hva FORFATTER synes var bra eller dårlig med det.

Lenke til kommentar
Utrolig håpløst å sette en LOTR-hater til å skrive en slik omtale da. Da vet vi jo hva vi får uansett om spillet er bra eller ikke.  :thumbdown:

5515737[/snapback]

 

Jeg er ingen LOTR-hater, faktisk har jeg lest romantrilogien, pluss Hobbiten og Silmarillion en haug med ganger. Jeg er derimot mer skeptisk til hvordan filmprodusenten og spillprodusenten har utnyttet lisensen de har kjøpt.

 

Så er det sagt.

Lenke til kommentar
Og så er jo også spillomtaler subjektive, med stor S. Skulle man heller satt en Ringenes Herre fan (En som digger alle filmene, pluss alle spill osv.) til å skrive omtalen? Da hadde jo spillet gjerne fått en karakter eller to for mye. Faktisk kan jeg si meg ganske enig med den omtalen der.

 

Hittil har jeg selv bare hatt dårlige erfaringer med Ringenes Herre spill. Dette gjelder: "Ringenes Herre: Ringens Brorskap", "Ringenes Herre: To Tårn", "Ringenes Herre, Atter en Konge", "Ringenes Herre: Kampen om Midgard" og sist men ikke minst "Ringenes Herre: Den Tredje Alder".

 

Kan godt skjønne forfatters skepsis jeg, men det kan tydeligvis ikke dere? Vel vel. Forøvrig skal det sies at jeg ikke bryr meg veldig om omtaler da dette som regel kun er subjektive tekster som mest er ment på å gi et bilde av hva spillet handler om, og hva FORFATTER synes var bra eller dårlig med det.

5515894[/snapback]

 

Kampen om Midgard vant pris for 2005 beste RTS samt mange kaller det Neste generasjon RTS noe jeg er helt enig i. Det er ikke uten grunn at oppfølgeren er rett rundt hjørnet nå. Uten tvil det beste RTS spillet jeg noensinne har prøvd.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg trur forfatteren er av samme ulla som meg.. Vi, de som leste boka og ble forelsket i Tolkiens fantastiske verden.. Så kom noen idioter og tenkte at nå kan vi tjene masse penger og lage en film, så kan vi ha masse spin-off produkter som vi kan tjene mer penger på..

Kjempeidè....

 

Som dere skjønner, vi hater ikke LOTR, vi hater bare de elendig dårlige filmene og all den andre møkka som ikke gir J.R.R. det ettermæle han fortjene.. Han ville snudd seg i graven og banket opp Peter Jackson om han kunne.. (bevis for at det ikke er no liv etter døden)

 

Problem nummer to er helt fundamentalt. Av en eller annen grunn valgte utviklerne ulike kontrollskjemaer på spillet og menyene. Det finnes ingen logisk begrunnelse for at X brukes for å aktivisere valg i spillet, mens det er O som gjelder på menyene

:roll: dette er nok til å gi spillet 3/10.

 

Jeg må berømme forfatteren for en ærlig og til tider morsom omtale. Jeg vil mye heller ha en objektiv person, ev. en Tolkien hater til å skrive omtaler enn en som fortsatt er blindet av filmen. Jeg er rimelig lei av inflasjonen av gode karakterer i strategi sjangeren, så dette var et friskt pust..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...