Jump to content

Steinar h

Medlemmer
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Husk at det er ikke en artikkel, men en kommentar/blogpost. Men uansett har du kommet med den essensielt samme posten fem, seks ganger nå. Sikker på at de fleste har fått med seg hva du mener om kommentaren min. Jeg har i hvert fall fått det Du får følge med og se om det kommer en skryteartikkel om at PS3 og Wii-konsoller funker feilfritt. Jeg ser ikke noe poeng i å diskutere dette videre, siden du kun resirkulerer den samme argumentasjonen gang på gang Vennlig hilsen, Steinar
  2. Det tror jeg du har helt rett i - det var viktig å være først ute, og det kan godt være MS tok noen snarveier for å få det til. Men de hadde aldri hatt den posisjonen de har på konsollmarkedet i dag, hvis ikke kundene hadde syntes produktet tross alt var godt. Når det gjelder å overselge og lure forbrukere: Hva med alle løftene til Sony om at PS3 skulle være noe helt annet, og mye kraftigere enn alt annet? Så langt jeg har sett har PS3 omtrent ALDRI vunnet komparative tester på ytelsen i kryssplattformspill, til tross for så mange fagre løfter og en konsoll som det ble brukt mye mer tid på å utvikle. Nå har den heller ikke vært feilfri, heller. Hver firmware-oppdatering har bydd på problemer og bugs. Og er det noen som husker Disk Read Error på PS2, som særlig rammet de tidligste versjonene av PS2? Rimelig mange har opplevd den, men jeg vet ikke om Sony var like flinke til å legge seg på rygg som MS har vært. Poenget mitt er: Ingen er helgener her. Alle vil tjene penger. Alle kjemper om markedsposisjoner. Hvorfor skulle de ellers eksistere? Men man må rydde opp etter seg når man har driti seg ut. Og det opplever jeg at MS har gjort. Ellers ville de aldri hatt den posisjonen de har i gamer-segmentet i dag. Folk er ikke dumme.
  3. Sjekk Amiga-versjonen: Nydelig grafikk, nydelig musikk - nydelig maskin
  4. Bra - vi er enige. Jeg liker en god diskujon, men synes bare det er litt på kanten å for eksempel antyde at jeg ikke kan noe spillhistorikk, når du i utgangspunktet ikke aner noe om mine kvalifikasjoner.
  5. Nei. Jeg siktet til deg og dette innlegget: Sier jeg i min kommentar at de ikke har erfaring fra spillmarkedet? I verste fall er jeg vag i min kommentar. Jeg snakker spesifikt om konsollmarkedet. Konsollmarkedet var et nytt territorium for Microsoft, uavhengig av om de hadde skapt en solid plattform for spill i Windows.
  6. jeg er forholdsvis bevandret i spillhistorikk, har vært gamer i 25 år, vært innom de fleste spillplattformer og sjangere - og begynte å skrive om spill for gamle TEKNO på slutten av 90-tallet. Hvis du henviser til din kommentar om at Microsoft hadde god kjennskap til spillindustrien før de lagde den første Xbox-en er jeg helt enig med deg i det. Men jeg skrev at de ikke hadde erfaring fra KONSOLLmarkedet, før de gikk inn. Når du attpåtil insinuerer at jeg har mottat min 360 i posten, er det da en slags dårlig antydning om at jeg har fått den av MS? For å være helt ærlig synes jeg du viser lite folkeskikk i dine kommentarer i denne tråden. Du må gjerne diskutere det jeg har skrevet (selv om du vel egentlig mest har bidradd til å dra denne tråden så langt ut på viddene som det er mulig), men det er ikke allright å slenge ut sånne kommentarer.
  7. Ja, ser at dette har skjedd. Og det er litt kjedelig og i hvert fall ikke forventet. Nå handlet jo ikke saken om hva som var den beste konsollen - og var ikke ment for å fyre opp under diskusjonen om hvilken som er best. Men her er mange fanboys ute og går, på begge sider. Krangling har det alltid vært: Fra Amiga VS Atari-diskusjonene på 80-tallet, husker selv jeg hatet MS intenst under hele nittitallet.
  8. Jeg bare gjentar: Poenget med artikkelen var ikke AT garantien ble holdt, men HVORDAN. Det ble ikke stilt noen spørsmål om hvordan jeg hadde behandlet boksen (jmf ripesaken som PS3-eieren hadde opplevd i denne tråden), jeg ble ikke bedt om å ta boksen med tilbake til butikken hvor jeg kjøpte den. Microsoft hadde ikke behøvd å komme hjem til meg og hente den, de hadde ikke behøvd å levere den med bud, de hadde ikke behøvd å gi meg en måned gratis Live-abonnement, og de hadde ikke behøvd å kun bruke fem dager på hele operasjonen. Er du vant til så god service i møte med megakorporasjoner? Og hva med den xbox 360'en som klistremerket på baksiden var skadet på. Da ble det stilt spørsmål.. Poenget er at disse store megakorporasjonene har alle sine service skjellett i skapet, og det faktum at du var heldig og faktisk mottok den servicen du burde få er ikke grunnlag for en slik artikkel. Ja, hva med den? For det første aner jeg ikke hva du refererer til? Men ok. Jeg var jævlig heldig. Flaks for meg at MS bestemte seg for å gi akkurat meg spesialbehandling.
  9. Jeg bare gjentar: Poenget med artikkelen var ikke AT garantien ble holdt, men HVORDAN. Det ble ikke stilt noen spørsmål om hvordan jeg hadde behandlet boksen (jmf ripesaken som PS3-eieren hadde opplevd i denne tråden), jeg ble ikke bedt om å ta boksen med tilbake til butikken hvor jeg kjøpte den. Microsoft hadde ikke behøvd å komme hjem til meg og hente den, de hadde ikke behøvd å levere den med bud, de hadde ikke behøvd å gi meg en måned gratis Live-abonnement, og de hadde ikke behøvd å kun bruke fem dager på hele operasjonen. Er du vant til så god service i møte med megakorporasjoner? Du svarer ikke på spørsmålet. Hvorfor er normal kundeservice grunnlag for en artikkel på gamer.no og ikke bare et positivt innlegg på forumet? Trodde jeg var tydelig: Jeg skrev saken fordi jeg mente den var et eksempel på kunderservice som overstiger normalen. Om den var verdt å publiseres som en kommentar må nesten redaktøren av Gamer.no kommentere - det er tross alt han som bestemmer hva som publiseres av stoff Men jeg mener uansett at det var en interessant observasjon og opplevelse, fordi jeg synes å merke at Microsoft er i ferd med å endre personlighet, åpne seg opp og bli mer bevisst på å virke som et allright selskap. Jeg synes til og med at Vista er et bra OS (vær så snill og ikke start en diskusjon om apple vs ms nå). Selvføligelig vil de ha pengene mine, men er det noe galt i det? Det er derfor Apple, Microsoft, Google og de aller fleste andre selskaper eksisterer: for å skape profitt for sine eiere, arbeidsplasser og skatteinntekter. Microsoft jobber i hvert fall hardt for mine penger.
  10. Jeg bare gjentar: Poenget med artikkelen var ikke AT garantien ble holdt, men HVORDAN. Det ble ikke stilt noen spørsmål om hvordan jeg hadde behandlet boksen (jmf ripesaken som PS3-eieren hadde opplevd i denne tråden), jeg ble ikke bedt om å ta boksen med tilbake til butikken hvor jeg kjøpte den. Microsoft hadde ikke behøvd å komme hjem til meg og hente den, de hadde ikke behøvd å levere den med bud, de hadde ikke behøvd å gi meg en måned gratis Live-abonnement, og de hadde ikke behøvd å kun bruke fem dager på hele operasjonen. Er du vant til så god service i møte med megakorporasjoner?
  11. Mitt inntrykk gjennom denne tråden er at jeg ikke var den eneste heldige som har nytt godt av kjapp og problemfri reparasjon av Xbox-en min. Den eneste jeg har registrert som følte at det tok lang tid, var en fyr som valgte å levere sin inn via butikk. Føler at du overdriver litt her nå. Men jeg skrev denne kjappe kommentaren i ren begeistring, den er ikke ment som en nøye researchet test av de ulike konsollprodusentenes servicenivå. Den er en 100 prosent subjektiv, personlig erfaring. Til å være en diskusjon om en spillkonsoll føler jeg at folk tar rimelig av her. Det er lov å være blid.
  12. Selvfølgelig skulle det bare mangle, men poenget med artikkelen var ikke AT garantien ble holdt, men HVORDAN. Det ble ikke stilt noen spørsmål om hvordan jeg hadde behandlet boksen (jmf ripesaken som PS3-eieren hadde opplevd i denne tråden), jeg ble ikke bedt om å ta boksen med tilbake til butikken hvor jeg kjøpte den. Microsoft hadde ikke behøvd å komme hjem til meg og hente den, de hadde ikke behøvd å levere den med bud, de hadde ikke behøvd å gi meg en måned gratis Live-abonnement, og de hadde ikke behøvd å kun bruke fem dager på hele operasjonen. Derfor syntes jeg det var litt ekstra god service - som overrasket meg positivt og som man sjelden opplever fra de store selskapene. Derfor fikk jeg lyst til å skrive en liten sak. Dette er langt fra hverdagen jeg vanligvis har som forbruker, hvor jeg for eksempel kun kan ringe før 20.00 til telenors kundeservice når bredbåndet mitt konker, eller jeg daglig blir stående og vente på forsinkede tog uten å få så mye som en liten reduksjon i månedskortprisen hos NSB eller hvor jeg må krangle i timevis med ansatte hos Spaceworld når jeg klager på MP3-spilleren jeg kjøpte, som ikke tilsvarer forventningene.
  13. Jeg kommer ut av skapet. Folk vil spytte, le og synes synd på meg. Men jeg har begynt å like Microsoft. Skikkelig godt. Les mer
  14. nå var det vel strengt tatt ikke Apple som oppfant musen eller det grafiske brukergrensesnittet. Den føste musen ble utviklet ved Stanford i 1963. De første som solgte datamus kommersielt var Xerox med sitt 8010 Star Information System i 1981. Men det er sant at Apple kun hadde en museknapp helt frem til for et par år siden. Når det gjelder GUI er det samme historie her. Først utviklet ved Stanford, så utgitt kommersielt med Xerox Alto Computer.
  15. Jeg har en 20-pakning Lucky Strike i hånden. Der står det "Røyking dreper". Jeg vil ikke kalle det "forsiktig" ordlyd. Du mister mer og mer kontakt med virkeligheten. 8958005[/snapback] Du misforstår dersom du tror ordlyden på sigaretteskene er forsiktig. Det er den ikke. Ordlyden i forskningsrapportene som er årsak til de sterke beskjedene på sigaretteskene er derimot forsiktig. Dette er en skrivemåte, selv kanonsterke funn kan virke "forsiktige" dersom du sammenligner med dagligspråket. Dersom ordbruken i de vitenskapelige rapportene angående tobakksrelaterte skader er like "forsiktig" som ordbruken i rapportene angående mediavold, hvordan ville du ha tolket det? 8958723[/snapback] Tobakksindustrien er dømt i i det amerikanske rettsystemet til å betale rekorderstatninger, den norske stat har satt teksten "Røyking dreper" på eskene, det er forbudt å reklamere for tobakk, det er forbudt å røyke på offentlige områder. Hvis det er så vag forskning rundt tobakk og kreft, hvordan i alle dager kan man da få gjennomført en slik praksis? Så vidt jeg vet, er ingen spillutgiver/utvikler blitt dømt i retten, det er lov å reklamere for spill, det står ikke "SPill dreper" på eskene, og det er til og med lov å spille i offentlig rom. Dette er en syk sammenligning, som faktisk ødelegger debatten fordi den skaper så mye (tilsiktet) forvirring. At dop skaper narkomane er det vel ingen tvil om, at tobakk ødelegger kroppen, likeså. At spill har noen som helst innvirkning på volden i samfunnet finnes det ikke ETT håndfast bevis på.
×
×
  • Create New...