Gå til innhold

XP SP2 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lasta ned sp2 final, men siden jeg allerede har en beta av sp2 installert så får jeg ikke installert finalen. Må nok ta fatt på en reinstall av windows, selv om det tar ca 2 dager å få alt opp å gå av programmer på pcen min. Kjipt siden jeg har en 8mnd gammel installajon som fungerer knirkefritt.

Lenke til kommentar

Du skriver at det går an å kjøpe WinXP med SP2 integrert på installasjons-CD'en om jeg forstår deg rett, i oktober.

 

I den forbindelse lurer jeg på om noen vet om Microsoft selger denne til folk som allerede har WinXP lisens til en rimeliger penge? Jeg tenker på om det går an å kjøpe CD settet uten å kjøpe ny lisens slik at en kan benytte den gamle lisensen.

 

Det burde jo gå an å selge et slikt produkt med en prislapp for å dekke inn CD-trykkings kostnadene. Noen som vet mer om dette? :roll:

 

 

Hvis det ikke går an å kjøpe et slikt produkt så er vel SlipStream-metode eneste alternativ mot å ikke gå til innkjøp av en ny lisens av produktet. :ermm:

 

 

Uansett burde det ikke være noe problem for Microsoft i og med at de har sånn produktaktiveringsmekanisme i dette produktet for å forhindre piratkopiering og piratinstallasjoner. :yes:

Lenke til kommentar
Har lasta ned sp2 final, men siden jeg allerede har en beta av sp2 installert så får jeg ikke installert finalen. Må nok ta fatt på en reinstall av windows, selv om det tar ca 2 dager å få alt opp å gå av programmer på pcen min. Kjipt siden jeg har en 8mnd gammel installajon som fungerer knirkefritt.

hvis du var opptatt av å slippe å reinstallere så er det ofte en god regel å holde seg unna beta servicepackreleaser...

 

bertie

Lenke til kommentar
Du skriver at det går an å kjøpe WinXP med SP2 integrert på installasjons-CD'en om jeg forstår deg rett, i oktober.

 

I den forbindelse lurer jeg på om noen vet om Microsoft selger denne til folk som allerede har WinXP lisens til en rimeliger penge? Jeg tenker på om det går an å kjøpe CD settet uten å kjøpe ny lisens slik at en kan benytte den gamle lisensen.

 

Det burde jo gå an å selge et slikt produkt med en prislapp for å dekke inn CD-trykkings kostnadene. Noen som vet mer om dette? :roll:

 

 

Hvis det ikke går an å kjøpe et slikt produkt så er vel SlipStream-metode eneste alternativ mot å ikke gå til innkjøp av en ny lisens av produktet. :ermm:

 

 

Uansett burde det ikke være noe problem for Microsoft i og med at de har sånn produktaktiveringsmekanisme i dette produktet for å forhindre piratkopiering og piratinstallasjoner. :yes:

bare følg denne oppskriften, så slipper du å kjøpe noen ny utgave. Dette er fullt lovlig, og bryter ingen lisens etter hva jeg kan skjønne

 

http://www.thetechguide.com/win2kbootcd/

 

dette er en beskrivelse som er identisk med den som gjelder for XP, gjort ved bruk av CDRWIN.

 

http://www.neowin.net/articles.php?action=...age=1&pagenum=1

 

ved bruk av Nero...

 

 

bertie

Lenke til kommentar

Samtidig med at SP2 kjem på Windows Update, vil det bli mogleg å bestille den på CD. MS bereknar leveringstid på oppimot 6 veker, så det kan bli vanskelig.

 

Det finns for augneblinken ingen spesielt tillitsvekkande kjelder på når SP2 kjem til norsk Windows (engelsk og norsk versjon vil vere inkompatible), men ei veke eller 2 etterpå er nok mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
vil den norske versjonen av sp2 komme samtidig som den engelske, eller må vi vente nokre dager/veker?

Vanligvis kommer den norske Service Pack mye senere enn den engelske versjonen.

 

Lurer på om den kommer senere enn de best prioriterte landene også.

 

Hvis du for eksempel har sjekket siden for nedlastning av for eksempel en ny versjon av en applikasjon (skrevet for flere språk en Engelsk) fra Microsoft vil du kanskje ha lagt merke til at det er noen land som er spesiellt prioriterte. Tror Sverige har fått en slik status. Ihvertfall har Spania og liknende mye brukte språk høyere prioritet enn norsk.

 

Forvent at det kan gå noen uker før det kommer norsk utgave.

 

Forresten så tror jeg at jeg husker å ha lest at neste Windows OS med kodenavn Longhorn skal lages språkuavhengig. Slik at når en patch lages for det systemet så funker den på alle språk av OS'et. Genialt. :)

 

Dette er en av mange gode grunner for å kjøre US Engelsk versjon av Windows, enn så lenge.

 

Microsoft kan sende Service Pack på CD-plate til deg også. Tror det er gratis. Men den kommer ihvertfall ikke tidligere på CD-plate fordi den må i CD-trykken først.

 

Håper det ga deg litt svar på spørsmålet. Det er sikkert få som vet nøyaktig når den norske versjonen kommer. Men du kan kanskje spørre Microsoft direkte. Litt sarkasme: "Hvis de er oppdatert på sånt noe her til lands da..." :tease:

Endret av G
Lenke til kommentar
Du skriver at det går an å kjøpe WinXP med SP2 integrert på installasjons-CD'en om jeg forstår deg rett, i oktober.

 

I den forbindelse lurer jeg på om noen vet om Microsoft selger denne til folk som allerede har WinXP lisens til en rimeliger penge? Jeg tenker på om det går an å kjøpe CD settet uten å kjøpe ny lisens slik at en kan benytte den gamle lisensen.

 

Det burde jo gå an å selge et slikt produkt med en prislapp for å dekke inn CD-trykkings kostnadene. Noen som vet mer om dette?   :roll:

 

 

Hvis det ikke går an å kjøpe et slikt produkt så er vel SlipStream-metode eneste alternativ mot å ikke gå til innkjøp av en ny lisens av produktet.   :ermm:

 

 

Uansett burde det ikke være noe problem for Microsoft i og med at de har sånn produktaktiveringsmekanisme i dette produktet for å forhindre piratkopiering og piratinstallasjoner.    :yes:

bare følg denne oppskriften, så slipper du å kjøpe noen ny utgave. Dette er fullt lovlig, og bryter ingen lisens etter hva jeg kan skjønne

 

http://www.thetechguide.com/win2kbootcd/

 

dette er en beskrivelse som er identisk med den som gjelder for XP, gjort ved bruk av CDRWIN.

 

http://www.neowin.net/articles.php?action=...age=1&pagenum=1

 

ved bruk av Nero...

 

 

bertie

:w00t: Takker for posting av SlipStream fremgangsmåter. Har allerede for en god stund siden utført en vellykket SlipStream av SP4 til Win2000 installasjons-CD.

 

Og det er selvfølgelig som du sier helt lovlig. En har lov å sikkerhetskopiere CD-plater til eget bruk her til lands.

 

Når jeg skrev om det gikk an å kjøpe CD-plate som er ferdiglaget med SP2 for WinXP tenkte jeg mest på en kostnad rundt 100 til 200 kroner som for meg virker som en fornuftig trykke og distribusjonskostnad. Noen som vet om en sånn plate lar seg kjøpe fra Microsoft?

 

Jeg tenker ikke på ServicePack CD-plate, fordi den kan en få tilsendt gratis. Og det er jo enkelt å brenne en slik selv.

 

Men en installasjons-CD som har SP2 integrert kan en kun få til å lage selv hvis en SlipStream'er den til en ny "CD-R" -plate. Og det kan for enkelte være litt tungvindt prosedyre. Men selvfølgelig skal jeg ta utfordringen.

 

Tror en må Slipstreame fra en PC som har samme Operativsystem type som det Operativsystemet du ønsker å mekke deg en plate av, for at det skal bli vellykket.

 

Prøvde å SlipStream'e en SP1 for WinXP, men fra en Windows 2000 installert PC. Og det var ikke vellykket. Fikk feilmelding om at en fil manglet eller noe liknende. Husker ikke helt hva feilmeldingen sa nå lenger. Så jeg gadd ikke å SlipStream'e SP1 på ny likevel. Nå prøver jeg meg kanskje på SP2.

 

Det er noe ordentlig tull at en må produktaktivere Windows XP. Det gjør bare reinstallasjon mye mer tungvint.

Endret av G
Lenke til kommentar

Huff, sleipstreaming er no' hærk. har lagd 3 cd'r. de tor forrige floppa stort(1:mangla enhaug med filer 2: boot'a ikke orntli'). nr. 3 er nesten brukbar. Den maser under install om at uxtheme.dll ikke er signert av microsoft. ganske rart egentlig siden den er direkte fra sp2. ikke noe problem egentlig siden jeg hadde en patcha uxtheme.dll liggende(skulle legge den inn uansett.).

Lenke til kommentar
Huff, sleipstreaming er no' hærk. har lagd 3 cd'r. de tor forrige floppa stort(1:mangla enhaug med filer 2: boot'a ikke orntli'). nr. 3 er nesten brukbar. Den maser under install om at uxtheme.dll ikke er signert av microsoft. ganske rart egentlig siden den er direkte fra sp2. ikke noe problem egentlig siden jeg hadde en patcha uxtheme.dll liggende(skulle legge den inn uansett.).

http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html

 

her har man en veldig bra mal på hvordan man lager boot cd med sp intergrering :yes:

 

har selv brukt denne malen på sp1, sp2 rc1 og sp2 rc2, og kommer til å bruke den når jeg får den offiselle sp2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...