Gå til innhold

Rammeløs iPad Pro så godt som bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo ikke rammeløst. Er heller mindre ramme. Er jeg den eneste som mener dette er feil fokus? At de velger vekk "funksjoner" og kommer med "dårligere" løsninger kun for å få noen mm ekstra skjerm, og hvorfor skal en ipad på død og liv være så tynn? Kan vi ikke heller få en på tykkelsen med ipad 2 og med "sikkerlig" batteri?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke rammeløst. Er heller mindre ramme. Er jeg den eneste som mener dette er feil fokus? At de velger vekk "funksjoner" og kommer med "dårligere" løsninger kun for å få noen mm ekstra skjerm, og hvorfor skal en ipad på død og liv være så tynn? Kan vi ikke heller få en på tykkelsen med ipad 2 og med "sikkerlig" batteri?

 

I utgangspunktet er jeg helt enig, jeg trenger ikke en tynnere pad med færre funksjoner.

 

På den andre siden er jeg veldig fornøyd med batteritiden på min ipad(2018), med mitt bruk varer den i mange dager, så jeg har ikke noe akutt behov for større batteri :)

Lenke til kommentar

Pro-betegnelsen blir bare enda mer misvisende når de dropper funksjonalitet ift dagens versjon. De burde heller innføre bakgrunnsbelyst tastatur med trackpad, slik at man kan bruke iPad Pro til å fjernstyre andre enheter. Gi den en skikkelig støtte, slik Surface Pro har, så den blir mer egnet til å bruke i fanget. Sørge for at volumknappene fungerer i riktig retning enten enheten brukes i portrettmodus eller landskapsmodus. Terminal, støtte for macOS-apper, tillate at andre nettlesere settes som standard, USB-port, plass til mikro SD-kort, støtte for ekstern skjerm med docking.... Listen er lang og hva som mangler for at den skal bli Pro-betegnelsen verdig.

Lenke til kommentar

Bruker fortsatt disse tingene etter skjermene på iPhone endelig ble større?

Altså jeg forstår den er vennlig mot bestemor og kidsa, men folk mellom 14-50 bruker vel ikke ipad lenger?

Bruker ikke det selv da jeg ikke bruker noen Apple-produkter pdd, men nettbrett er kjekt å ha når man er ute og reiser. iPads spesielt har god batteritid og fungerer utmerket når man vil ha litt større skjerm enn telefonen men ikke orker å ha en laptop.

 

En MacBook Pro/Air vil jeg si er et bedre valg der man bruker iPad, men det er igjen en del dyrere samt ikke alle foretrekker det.

Lenke til kommentar

Bruker ikke det selv da jeg ikke bruker noen Apple-produkter pdd, men nettbrett er kjekt å ha når man er ute og reiser. iPads spesielt har god batteritid og fungerer utmerket når man vil ha litt større skjerm enn telefonen men ikke orker å ha en laptop.

 

En MacBook Pro/Air vil jeg si er et bedre valg der man bruker iPad, men det er igjen en del dyrere samt ikke alle foretrekker det.

 

Har ipad og en surface pro 3 eller 4 selv. Begge var ment for å være enkle å ta med på tur. Ingen av dem har vært med for ofte, men iblant er surface med som filmskjerm på kvelden om jeg er i et land med bare rare språk på TVen og vil ta en litt tidlig kveld. Eneste grunnen er den kickstaanden som gjør at den kan stå, men f. Eks på fly og tog bruker jeg mobilen eller det som eventuelt skulle finnes av skjermer på flyet.

Lenke til kommentar

 

Bruker ikke det selv da jeg ikke bruker noen Apple-produkter pdd, men nettbrett er kjekt å ha når man er ute og reiser. iPads spesielt har god batteritid og fungerer utmerket når man vil ha litt større skjerm enn telefonen men ikke orker å ha en laptop.

 

En MacBook Pro/Air vil jeg si er et bedre valg der man bruker iPad, men det er igjen en del dyrere samt ikke alle foretrekker det.

 

Har ipad og en surface pro 3 eller 4 selv. Begge var ment for å være enkle å ta med på tur. Ingen av dem har vært med for ofte, men iblant er surface med som filmskjerm på kvelden om jeg er i et land med bare rare språk på TVen og vil ta en litt tidlig kveld. Eneste grunnen er den kickstaanden som gjør at den kan stå, men f. Eks på fly og tog bruker jeg mobilen eller det som eventuelt skulle finnes av skjermer på flyet.

Har samme enheter selv og bruker kun iPad på reise. Hvis Surface Proen er med lar jeg den ligge i sekken. iPad er perfekt reisepartner, spesielt på fly innad Europa hvor en ofte ikke har underholdning.

 

Skulle hatt en enhet som gjorde begge tingene like bra, men en Surface pro er rett og slett tung i bruk når man bare vil surfe og se film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Bruker fortsatt disse tingene etter skjermene på iPhone endelig ble større?

Altså jeg forstår den er vennlig mot bestemor og kidsa, men folk mellom 14-50 bruker vel ikke ipad lenger?

Jeg bruker iPad til alt. Hva er det du mener er bedre å bruke? Kan ikke helt forstå at iPad er «ute».

 

Jeg koser meg glugg i hjæl med film og tvserier på iPaden min. Noen spill også. Samt surfing og andre appet. Kan ikke helt se at noe er bedre enn iPad til akkurat det.

 

Batteriet varer fint fra Oslo til Tokyo på kjedelige flyturer også.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

I utgangspunktet er jeg helt enig, jeg trenger ikke en tynnere pad med færre funksjoner.

 

På den andre siden er jeg veldig fornøyd med batteritiden på min ipad(2018), med mitt bruk varer den i mange dager, så jeg har ikke noe akutt behov for større batteri :)

 

Både jeg om min datter hadde sotte pris på litt bedre batteri på ipad. Men det kommer vel ann på bruken og antall brukere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...