Gå til innhold

RYKTE: – Neste generasjon Nvidia-kort kommer i april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om Jen hsun skal ha sine ord i behold om "Pascal best for gaming for the foreseeable future" så sent som i slutten av januar. Så er det ikke et gaming kort som lanseres på GTC, om noe lanseres.. Eventuelt er "Ampere" kun en Pascal refresh..

 

"Turing", som er navnet det hintes om for arkitekturen som er på vei til GTC. Er altså oppkalt etter matematikeren Alan Turing, historisk kanskje best kjent for (utenom å ha blitt straffet for homofili, og sannsynligvis selvmord som følge)  å ha vært svært viktig for knekkingen av kodene til tyskerne under WW2. Og ikke minst den såkalte "Turing testen" som handler om hvorvidt en maskin kan føre en samtale med et menneske på en så troverdig måte, at mennesket ikke vil være klar over at det prater med en maskin.

 

Krypto, og AI vil altså være svært passelige bruksområder for en arkitektur som bærer et slikt navn dersom Nvidia ønsket å gi et lite "wink"..

 

At salget har falt for Nvidias del (om korrekt), samtidig som alle butikker er tomme for Geforce 10 serie kort. Er det ting som tyder på at det kan være RAM mangelen som er synderen..

 

Skjønt, med kravene til presisjon i alle ledd i produksjonen. Kan det jo tenkes at de ikke investerer i nytt produksjonsutstyr til en utgående 16nm prosess, etterhvert som eksisterende produksjonsutstyr blir utslitt. Og at det er det som gjør at de har mindre produksjonskapasitet i dag. Nvidia har faktisk sagt at de egentlig ikke har de helt store problemene med å få tak i RAM, den har bare blitt dyrere..

 

Det er jo også anledning til å anta at det etterhvert er masse 12nm produksjons kapasitet klar, som ikke får anledning til å være lønnsom så lenge det bare produserer til eget lager..

 

Den som lever får se. Men personlig tror jeg ikke på gaming kort til GTC i slutten av mars, men kanskje heller til E3 i juni.. Nye gaming kort være på vei, men lite taler for at de lanseres allerede nå..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Per dags dato er det vel ikke akkurat så mange spill som har behov for toppkort som dette da de fleste nå makser fint om man har et bra 1080 kort på de populære oppløsningene som 1920x1080 / Full HD.

Men vi ser at 4K på høy / ultra er snart oppnåelig på skjermkort i prisklassen 3 til 6k og dette vil jo ha en påvirkning på at utviklerne faktisk tar seg tiden og bryet til å sørge for at vi kan kose oss med den formen for detaljenivå i spillene uten at ting går helt i sirup. 

Lenke til kommentar

Per dags dato er det vel ikke akkurat så mange spill som har behov for toppkort som dette da de fleste nå makser fint om man har et bra 1080 kort på de populære oppløsningene som 1920x1080 / Full HD.

 

Men vi ser at 4K på høy / ultra er snart oppnåelig på skjermkort i prisklassen 3 til 6k og dette vil jo ha en påvirkning på at utviklerne faktisk tar seg tiden og bryet til å sørge for at vi kan kose oss med den formen for detaljenivå i spillene uten at ting går helt i sirup. 

 

Jeg er glad det snart kommer nye skjermkort jeg. Veldig mange som kjøper seg enten 4k skjermer med 60hz, ultrawide 1440p med 100hz eller 1440p med 144+ hz, om man da skal kjøre spill på ultra, med anti-aliasing eller mods så vil fort ikke dagens top kort være sterke nok om det ikke skal gå på bekostning av fps. Derfor synes jeg det er bra vi snart ser noe nytt, Pascal er tross alt 2 år gammelt nå, noe som er lenge i teknologiverden.

 

Vet mange fremdeles holder seg til 1080p eller mellomklasse-kortene, men det betyr ikke at det ikke er mange andre som er villige eller har behov for sterkere skjermkort :)

Lenke til kommentar

 

Grafikk kort utviklere burde finne en måte å bruke hardware til å ødelegge for mining. Egne utviklere kan lage minere, og forhåpentligvis vil kryptovaluta gå fra proof of work til proof of stake.

 

Hvorfor skal AMD/Nvidia ødelegge en av inntekts kildene sine?

Fordi det ødelegger markedet for gamere som faktisk skjermkortene er ment for. De burde heller lage egne spesialisert kort for mining, slik at skjermkort som er laget for gaming faktisk blir solgt til gamere.

Lenke til kommentar

 

Grafikk kort utviklere burde finne en måte å bruke hardware til å ødelegge for mining. Egne utviklere kan lage minere, og forhåpentligvis vil kryptovaluta gå fra proof of work til proof of stake.

 

Hvorfor skal AMD/Nvidia ødelegge en av inntekts kildene sine?

De kan jo lage egne mining kort så gamerne kan få kortene sine og minerne kan få kort som er spesialtilpasset mining.
Lenke til kommentar

 

Per dags dato er det vel ikke akkurat så mange spill som har behov for toppkort som dette da de fleste nå makser fint om man har et bra 1080 kort på de populære oppløsningene som 1920x1080 / Full HD.

Men vi ser at 4K på høy / ultra er snart oppnåelig på skjermkort i prisklassen 3 til 6k og dette vil jo ha en påvirkning på at utviklerne faktisk tar seg tiden og bryet til å sørge for at vi kan kose oss med den formen for detaljenivå i spillene uten at ting går helt i sirup.

 

 

Jeg er glad det snart kommer nye skjermkort jeg. Veldig mange som kjøper seg enten 4k skjermer med 60hz, ultrawide 1440p med 100hz eller 1440p med 144+ hz, om man da skal kjøre spill på ultra, med anti-aliasing eller mods så vil fort ikke dagens top kort være sterke nok om det ikke skal gå på bekostning av fps. Derfor synes jeg det er bra vi snart ser noe nytt, Pascal er tross alt 2 år gammelt nå, noe som er lenge i teknologiverden.

 

Vet mange fremdeles holder seg til 1080p eller mellomklasse-kortene, men det betyr ikke at det ikke er mange andre som er villige eller har behov for sterkere skjermkort :)

Selvsagt så ønsker vi som kjøper oss det heftigste innen PC deler å dra nytte av det, problemet er at inntil det blir mainstream med 4k og skjermkort som støtter det med ok innstillinger så blir det nok lite av det som er spillbart til hvermansen på globalt nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

1180 TI skal jeg ha, sammen med høyoppløst VR.

GTX 1180 blir det neppe, GTX 2080 tenker jeg.
Fordi?

I korte trekk: Markedsføring. Større tall, lettere å skille mellom 10 og 20 osv.

 

9080!!! It's over 9000!!!

 

 

 

Grafikk kort utviklere burde finne en måte å bruke hardware til å ødelegge for mining. Egne utviklere kan lage minere, og forhåpentligvis vil kryptovaluta gå fra proof of work til proof of stake.

Hvorfor skal AMD/Nvidia ødelegge en av inntekts kildene sine?
De kan jo lage egne mining kort så gamerne kan få kortene sine og minerne kan få kort som er spesialtilpasset mining.

 

Hvorfor bruke resurser på å lage noe nytt når det de har fungerer? Kostnadene for å starte opp en ny linje produkter må jo dekkes også? Hvorfor skal én kundegruppe prioriteres? Dette tar tid. Kan vi være sikre på at det ikke er i planene allerede?

 

Roadmap

Hvor gammel er den egentlig? :D

Lenke til kommentar

 

 

 

1180 TI skal jeg ha, sammen med høyoppløst VR.

 

GTX 1180 blir det neppe, GTX 2080 tenker jeg.

Fordi?

I korte trekk: Markedsføring. Større tall, lettere å skille mellom 10 og 20 osv.

Ulogisk. Det er ganske vilkårlig å tro det vil hoppe til 20, da kan de like gjerne hope til 30, 50 eller 1337.

 

Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

1180 TI skal jeg ha, sammen med høyoppløst VR.

 

GTX 1180 blir det neppe, GTX 2080 tenker jeg.

Fordi?

I korte trekk: Markedsføring. Større tall, lettere å skille mellom 10 og 20 osv.

Ulogisk. Det er ganske vilkårlig å tro det vil hoppe til 20, da kan de like gjerne hope til 30, 50 eller 1337.

 

Tiden vil vise.

Det å hoppe til 20 vil også føre til at de vil stå i far for å navngi kort svært likt med eldre modeller fra Geforce 4 og nyere. Kan fort bli forvirring for folk som ikke kjenner til navngivingen når Nvidia har et Geforce 4 Ti4800 og et Geforce GTX4080Ti. Både AMD og Nvidia har slitt noe med navngivingen tidligere, så det er viktig å navngi ting slik at det er lett for forbrukerne å skille ting fra hvarandre selv om det vil være 20 år mellom kortene. Det er bare en av mange negative ting ved at internet har generelt tilgjengelig såpass lenge (mange som googler ting om de skal kjøpe varer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...