Gå til innhold

PlayStation 4 selger ennå i rasende tempo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rasende og rasende. Konsollen er da over fire år gammel, og er vel på høyde med PCer fra 2010 eller så.

 

Det er ikke alltid like enkelt å sammenligne konsoll mot PC, da konsollen er mye mer rendyrket. PS4 er jo også oppgradert siden den kom for 4 år siden. Har selv kun PC, og fortrekker pen grafikk fremfor høy framerate, og er imponert over grafikken jeg ser på PS4 hos min bror. Grafikken er nå også der på ett nivå som gjør at man ikke ser de virkelig store forskjellene som man gjorde med PS3, man må virkelig begynne å se etter de små detaljene for å se forskjellene, selv om det kan være stor forskjell fra utgivelse til utgivelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rart noen av konsollene selger overhodet. Denne generasjonen har vært helt tragisk og skuffende siden dag 1 med elendig hardware, feilfokus på oppløsning istedenfor framerate, et jordras med remasters, generelt lite interessante eksklusiver fra både MS og Sony og det verste er vel kanskje at MS sin fantastiske digitale visjon ble revet fra hverandre i media for mest mulige clicks og i tillegg kastet under bussen av Sony bare fordi de hadde en elendig reveal, mens Sony som er late, passive og antiforbruker som bare faen ligger på salgstoppen og høster ros. Blir faktisk kvalm.

 

Nintendo og Wii U er et floppkapittel for seg selv og at Nintendo kastet inn håndkleet og har startet 9. generasjon helt alene minst 3+ år før Sony og MS kommer til å ta del er jo litt komisk. Kan vel trygt spå at Switch blir salgsvinneren av 9th gen med et greit forsprang på estimerte 40 millioner konsoller i løpet av 2020 :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Ja er helt merkelig at folk ikke vil ha valgmuligheter om hvor de skal kunne få spille spillene sine. Tusen hjertelig takk Sony for at dere gir meg to alternativer når det kommer til Bloodborne, enten ikke spille det i det hele tatt eller holde ut med lav og dårlig framerate, latterlig lange loadetider og helt forferdelig chromatic aberration-filter som er umulig å skru av og selvsagt betale 3000kr for møkkakonsollen deres i samme slengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja er helt merkelig at folk ikke vil ha valgmuligheter om hvor de skal kunne få spille spillene sine. Tusen hjertelig takk Sony for at dere gir meg to alternativer når det kommer til Bloodborne, enten ikke spille det i det hele tatt eller holde ut med lav og dårlig framerate, latterlig lange loadetider og helt forferdelig chromatic aberration-filter som er umulig å skru av og selvsagt betale 3000kr for møkkakonsollen deres i samme slengen.

 

Haha, du virker smått bitter.

 

Hvorfor i all verden skulle Sony la Bloodborne slippe til på andre konsoller? De eier studioet som har laget det og har mer å tjene på å beholde det for seg selv.

 

Og jeg regner med dette var en av tingene du mente var forbrukerfiendtlig? Har du i det hele tatt lest noe som helst om MS sine strategier? De betalte blant annet Rockstar flerfoldige millioner for å utsette releasen av PS3-versjonen av GTA4, til tross for at denne versjonen var klar. Og slik har de holdt på i årevis. De betaler studioer for å nedprioritere andres konsoller. Det Sony gjør for å få exclusives er å ha gode forhold til utviklerne, og å starte generelle gode samarbeidsforhold og noen ganger oppkjøp. De bidrar til utviklingen av spillene, både økonomisk og ved å tilby brukerstøtte, og har generelt veldig god oppfølging av utviklere. Utviklere har i en årrekke fortalt om hvor behagelige Sony er å jobbe med. Se på Insomniac for eksempel. De har aldri hatt noen kontrakt på å lage eksklusiver til Sony, men spillene deres har som regel vært det uansett. Nå nylig valgte de å lage spill til XBox også, og Sony løftet ikke en finger for å hindre det.

 

Jeg spiller stort sett bare PC nå, men å si at det er Sony som er forbrukerfiendtlig er rett og slett bare ignoranse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Med andre ord så er det så og si dødt løp mellom PS4 og Switch, de har solgt ca like mange maskiner i samme tidsperiode.

 

Litt vanskelig å vite hvem som har solgt mest, da Nintendo enda ikke har opplyst hvor mange maskiner de har solgt i desember, var 10 millioner i starten av desember og vi ikke vet hvor mye PS4 solgte fra mars til juni. Var på 60,3 millioner i starten av juni.

Lenke til kommentar

 

Ja er helt merkelig at folk ikke vil ha valgmuligheter om hvor de skal kunne få spille spillene sine. Tusen hjertelig takk Sony for at dere gir meg to alternativer når det kommer til Bloodborne, enten ikke spille det i det hele tatt eller holde ut med lav og dårlig framerate, latterlig lange loadetider og helt forferdelig chromatic aberration-filter som er umulig å skru av og selvsagt betale 3000kr for møkkakonsollen deres i samme slengen.

 

Haha, du virker smått bitter.

 

Hvorfor i all verden skulle Sony la Bloodborne slippe til på andre konsoller? De eier studioet som har laget det og har mer å tjene på å beholde det for seg selv.

 

Og jeg regner med dette var en av tingene du mente var forbrukerfiendtlig? Har du i det hele tatt lest noe som helst om MS sine strategier? De betalte blant annet Rockstar flerfoldige millioner for å utsette releasen av PS3-versjonen av GTA4, til tross for at denne versjonen var klar. Og slik har de holdt på i årevis. De betaler studioer for å nedprioritere andres konsoller. Det Sony gjør for å få exclusives er å ha gode forhold til utviklerne, og å starte generelle gode samarbeidsforhold og noen ganger oppkjøp. De bidrar til utviklingen av spillene, både økonomisk og ved å tilby brukerstøtte, og har generelt veldig god oppfølging av utviklere. Utviklere har i en årrekke fortalt om hvor behagelige Sony er å jobbe med. Se på Insomniac for eksempel. De har aldri hatt noen kontrakt på å lage eksklusiver til Sony, men spillene deres har som regel vært det uansett. Nå nylig valgte de å lage spill til XBox også, og Sony løftet ikke en finger for å hindre det.

 

Jeg spiller stort sett bare PC nå, men å si at det er Sony som er forbrukerfiendtlig er rett og slett bare ignoranse.

Ehhh... Sony har betalt i bøtter og spann for avtaler de også. Om jeg husker rett så skal du ikke se bort ifra at det var Sony som begynte denne strategien allerede før xbox i det hele tatt fantes på markedet. Så begge har svin på skogen når det kommer til å betale for fordeler.

 

Street fighter 5 og destiny er eksempler. Mens Ms da igjen har Dead rising og pubg. De har begge en haug flere titler de har betalt for ekstra innhold eller eksklusivitet på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skulle Sony la Bloodborne slippe til på andre konsoller? De eier studioet som har laget det og har mer å tjene på å beholde det for seg selv.

 

Og jeg regner med dette var en av tingene du mente var forbrukerfiendtlig? Har du i det hele tatt lest noe som helst om MS sine strategier? De betalte blant annet Rockstar flerfoldige millioner for å utsette releasen av PS3-versjonen av GTA4, til tross for at denne versjonen var klar. Og slik har de holdt på i årevis. De betaler studioer for å nedprioritere andres konsoller. Det Sony gjør for å få exclusives er å ha gode forhold til utviklerne, og å starte generelle gode samarbeidsforhold og noen ganger oppkjøp. De bidrar til utviklingen av spillene, både økonomisk og ved å tilby brukerstøtte, og har generelt veldig god oppfølging av utviklere. Utviklere har i en årrekke fortalt om hvor behagelige Sony er å jobbe med. Se på Insomniac for eksempel. De har aldri hatt noen kontrakt på å lage eksklusiver til Sony, men spillene deres har som regel vært det uansett. Nå nylig valgte de å lage spill til XBox også, og Sony løftet ikke en finger for å hindre det.

 

Jeg spiller stort sett bare PC nå, men å si at det er Sony som er forbrukerfiendtlig er rett og slett bare ignoranse.

 

Selvsagt er jeg bitter. Jeg elsker Dark Souls serien og var super hyped på Bloodborne, men istedenfor å få en knallbra spillopplevelse så fikk jeg et blurry mess av et bilde med 30FPS cap og masse framedrops og noen helt sinnssvakt lange loadetider, og i et forholdsvis stort spill hvor man dør mye så begynner man snakke om å sitte timesvis totalt å se på en loadingskjerm. Ikke har Sony giddet å jobbe med en PS Pro patch heller som vanlig som igjen bare beviser hvor totalt faen Sony gir i kundene sine.

 

Sony eier IKKE utvikleren FromSoftware som du påstår men de eier Bloodborne IPen. Jeg sa heller ikke noe om å slippe Bloodborne på andre konsoller og det hadde jeg aldri forventet heller og det ville kjørt minst like dårlig der så for meg hadde det ikke spilt noen rolle. De kunne derimot sluppet det på PC (min primærplattform) som de ikke er i direkte konkurranse med og det ville fortsatt vært konsolleksklusivt på PS4 og med det hadde de nådd større brukermasse som hadde vært økonomisk smart for de selv og de hadde heller ikke "gitt bort" spillet til erkekonkurrenten Xbox. Mange nye kunder, mer lønnsomt for seg selv, mer valgfrihet for de som skulle kjøpe seg spillet og pro-consumer hele veien.

 

Og nei, Microsoft betalte ikke mangfoldige millioner bare for å utsette GTA4 på PS3 på pur faen som du påstår. De betalte mangfoldige millioner for å FÅ GTA4 på X360 i det hele tatt siden det originalt var konsolleksklusivt til PS3 og delayen av spillet kom ifølge Rockstar selv av at de hadde tekniske utfordringer med PS3 hardwaren. Faktisk så hang utviklingen av PS3 versjonen bak 360 en periode på grunn av nettopp dette så å skylde på MS for delays blir vel kansje litt ekstremt eller hva? MS punget ut for å få en kritisk tittel på sin plattform og brukerbasen deres ble kjempefornøyde, skikkelig råttent gjort altså... /s

 

Sony har kjøpt og betalt for ekslusives som alle andre helt siden PS1 kom og denne generasjonen har de nesten vært enerådende på å punge ut for holde content helt eller tidseksklusivt på PS4 og fått masse tyn for det mens MS har prøvd å gå vekk fra det konseptet. Alt det andre du nevner om godt forhold til utviklerne, funding og hjelpsomhet med utvikling er like sant for både MS og Nintendo og for hver developer som prater varmt om disse så kan du også finne en annen developer som sier noe negativt om alle sammen også, så rimelig poengløst argument. Sony's claims of good developer relations are 'laughable'

 

Insomniac er et forferdelig eksempel for argumentet om det fantastiske forholdet Sony har med alle utviklerne sine. Insomniac er mest kjent for Ratchet & Clank og Resistance serien og begge disse titlene er fullstendig eid av Sony, og Sony sitter også på bruksrettighetene til Spider-Man som er grunnen til at dette er eksklusivt. For Insomniac er disse titlene populære null-risiko oppdrag å ta på seg og er bare ren profitt og arbeidssikkerhet mens titlene de selv må funde dukker opp på flere plattformer. Med andre ord er Insomniac sitt kjærlige forhold til Sony direkte knyttet til Sony sin lommebok som forøvrig også er nøyaktig samme forhold Insomniac har med Microsoft om Sunset Overdrive, bortsett fra at her så lot MS de beholde alle rettigheter til selve IPen som Insomniac selv sier de oppfattet som en så positiv avtale at de gladelig tok på seg utviklingsjobben.

 

Det er forøvrig ganske logisk at Sony ikke løftet en finger for å forhindre Insomniac å lage et spill for Xbox når de ikke har noe de skulle sagt på det overhodet siden Insomniac er fullstendig selvstendige og står fritt til å gjøre nøyaktig det de vil med hvem de vil, og hadde Sony prøvd blande seg inn hadde de bare blitt latterliggjort av alle for å ha oppført seg som en gal ex-kjæreste som ikke helt greier gi slipp.

 

"Jeg spiller stort sett bare PC nå, men å si at det er Sony som er forbrukerfiendtlig er rett og slett bare ignoranse."

 

For å nevne noe så vil ikke Sony ha cross-play med verken MS eller Nintendo som bare hadde vært ren fan-service og positivt for alle multiplayer spill i sin helhet på alle plattformer. De gir ingen mulighet for fysisk backwards compatibility som de begrunner med at ingen nesten ingen bruker samtidig som de prøver prakke på folk de samme spillene via PSNow, altså direkte oversatt "BC er teit så lenge ikke kundene våre vil betale ekstra for det". De har ekstremt restriktiv og elendig mod support, er ikke åpen for tilleggs servicer som EA access som er sinnssykt mye verdi for pengene og begrunnelsen deres her er at de ikke synes det er verdt det, noe som strengt tatt er opp til kundene deres å bestemme selv, men å gi kundene valgfrihet er jo som alle vet ikke en del av Sony sin strategi tydeligvis. Refunds på digitale kjøp er heller ikke i sikte uten at de har gitt noen grunn for det.

 

Så ja, Ingen av aktørene i bransjen har noen sinne vært perfekte men Sony er forbrukerfientlige som bare faen og absolutt den verste av flokken.

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor i all verden skulle Sony la Bloodborne slippe til på andre konsoller? De eier studioet som har laget det og har mer å tjene på å beholde det for seg selv.

 

Og jeg regner med dette var en av tingene du mente var forbrukerfiendtlig? Har du i det hele tatt lest noe som helst om MS sine strategier? De betalte blant annet Rockstar flerfoldige millioner for å utsette releasen av PS3-versjonen av GTA4, til tross for at denne versjonen var klar. Og slik har de holdt på i årevis. De betaler studioer for å nedprioritere andres konsoller. Det Sony gjør for å få exclusives er å ha gode forhold til utviklerne, og å starte generelle gode samarbeidsforhold og noen ganger oppkjøp. De bidrar til utviklingen av spillene, både økonomisk og ved å tilby brukerstøtte, og har generelt veldig god oppfølging av utviklere. Utviklere har i en årrekke fortalt om hvor behagelige Sony er å jobbe med. Se på Insomniac for eksempel. De har aldri hatt noen kontrakt på å lage eksklusiver til Sony, men spillene deres har som regel vært det uansett. Nå nylig valgte de å lage spill til XBox også, og Sony løftet ikke en finger for å hindre det.

 

Jeg spiller stort sett bare PC nå, men å si at det er Sony som er forbrukerfiendtlig er rett og slett bare ignoranse.

 

Selvsagt er jeg bitter. Jeg elsker Dark Souls serien og var super hyped på Bloodborne, men istedenfor å få en knallbra spillopplevelse så fikk jeg et blurry mess av et bilde med 30FPS cap og masse framedrops og noen helt sinnssvakt lange loadetider, og i et forholdsvis stort spill hvor man dør mye så begynner man snakke om å sitte timesvis totalt å se på en loadingskjerm. Ikke har Sony giddet å jobbe med en PS Pro patch heller som vanlig som igjen bare beviser hvor totalt faen Sony gir i kundene sine.

 

Sony eier IKKE utvikleren FromSoftware som du påstår men de eier Bloodborne IPen. Jeg sa heller ikke noe om å slippe Bloodborne på andre konsoller og det hadde jeg aldri forventet heller og det ville kjørt minst like dårlig der så for meg hadde det ikke spilt noen rolle. De kunne derimot sluppet det på PC (min primærplattform) som de ikke er i direkte konkurranse med og det ville fortsatt vært konsolleksklusivt på PS4 og med det hadde de nådd større brukermasse som hadde vært økonomisk smart for de selv og de hadde heller ikke "gitt bort" spillet til erkekonkurrenten Xbox. Mange nye kunder, mer lønnsomt for seg selv, mer valgfrihet for de som skulle kjøpe seg spillet og pro-consumer hele veien.

 

Og nei, Microsoft betalte ikke mangfoldige millioner bare for å utsette GTA4 på PS3 på pur faen som du påstår. De betalte mangfoldige millioner for å FÅ GTA4 på X360 i det hele tatt siden det originalt var konsolleksklusivt til PS3 og delayen av spillet kom ifølge Rockstar selv av at de hadde tekniske utfordringer med PS3 hardwaren. Faktisk så hang utviklingen av PS3 versjonen bak 360 en periode på grunn av nettopp dette så å skylde på MS for delays blir vel kansje litt ekstremt eller hva? MS punget ut for å få en kritisk tittel på sin plattform og brukerbasen deres ble kjempefornøyde, skikkelig råttent gjort altså... /s

 

Sony har kjøpt og betalt for ekslusives som alle andre helt siden PS1 kom og denne generasjonen har de nesten vært enerådende på å punge ut for holde content helt eller tidseksklusivt på PS4 og fått masse tyn for det mens MS har prøvd å gå vekk fra det konseptet. Alt det andre du nevner om godt forhold til utviklerne, funding og hjelpsomhet med utvikling er like sant for både MS og Nintendo og for hver developer som prater varmt om disse så kan du også finne en annen developer som sier noe negativt om alle sammen også, så rimelig poengløst argument. Sony's claims of good developer relations are 'laughable'

 

Insomniac er et forferdelig eksempel for argumentet om det fantastiske forholdet Sony har med alle utviklerne sine. Insomniac er mest kjent for Ratchet & Clank og Resistance serien og begge disse titlene er fullstendig eid av Sony, og Sony sitter også på bruksrettighetene til Spider-Man som er grunnen til at dette er eksklusivt. For Insomniac er disse titlene populære null-risiko oppdrag å ta på seg og er bare ren profitt og arbeidssikkerhet mens titlene de selv må funde dukker opp på flere plattformer. Med andre ord er Insomniac sitt kjærlige forhold til Sony direkte knyttet til Sony sin lommebok som forøvrig også er nøyaktig samme forhold Insomniac har med Microsoft om Sunset Overdrive, bortsett fra at her så lot MS de beholde alle rettigheter til selve IPen som Insomniac selv sier de oppfattet som en så positiv avtale at de gladelig tok på seg utviklingsjobben.

 

Det er forøvrig ganske logisk at Sony ikke løftet en finger for å forhindre Insomniac å lage et spill for Xbox når de ikke har noe de skulle sagt på det overhodet siden Insomniac er fullstendig selvstendige og står fritt til å gjøre nøyaktig det de vil med hvem de vil, og hadde Sony prøvd blande seg inn hadde de bare blitt latterliggjort av alle for å ha oppført seg som en gal ex-kjæreste som ikke helt greier gi slipp.

 

"Jeg spiller stort sett bare PC nå, men å si at det er Sony som er forbrukerfiendtlig er rett og slett bare ignoranse."

 

For å nevne noe så vil ikke Sony ha cross-play med verken MS eller Nintendo som bare hadde vært ren fan-service og positivt for alle multiplayer spill i sin helhet på alle plattformer. De gir ingen mulighet for fysisk backwards compatibility som de begrunner med at ingen nesten ingen bruker samtidig som de prøver prakke på folk de samme spillene via PSNow, altså direkte oversatt "BC er teit så lenge ikke kundene våre vil betale ekstra for det". De har ekstremt restriktiv og elendig mod support, er ikke åpen for tilleggs servicer som EA access som er sinnssykt mye verdi for pengene og begrunnelsen deres her er at de ikke synes det er verdt det, noe som strengt tatt er opp til kundene deres å bestemme selv, men å gi kundene valgfrihet er jo som alle vet ikke en del av Sony sin strategi tydeligvis. Refunds på digitale kjøp er heller ikke i sikte uten at de har gitt noen grunn for det.

 

Så ja, Ingen av aktørene i bransjen har noen sinne vært perfekte men Sony er forbrukerfientlige som bare faen og absolutt den verste av flokken.

 

 

Du har rett i at From Software ikke eies av Sony, men det endrer ikke det faktum at de ønsker å benytte merkevaren (Bloodborne) for å lokke kjøpere til konsollen sin, noe som ikke fungerer om de slipper den på andre plattformer. Joda, det lønner seg nok på kort sikt, men Sony har solgt bøttevis med konsoller kun basert på at folk vet at de beste eksklusivene kommer der.

 

Når det gjelder Insomniac, så er de et ypperlig eksempel å bruke. De har selv uttalt at de har et godt forhold til Sony og at DET er grunnen for at de har vært lojale.

 

Videre betalte Microsoft $50 millioner for å ha tidseksklusive rettigheter på DLCen til GTA4. Det ble deretter SPEKULERT, både den ene og den andre veien om hvorfor selve spillet også ble utsatt på PS3. Størst blant disse spekulasjonene var både at de 50 millionene inkluderte utsettelse på PS3 og at arkitekturen gjorde det vanskelig. Sistnevnte har jeg vanskelig for å tro, da de startet på PS3-versjonen (og var nesten ferdig) lenge før denne avtalen med MS var i boks.

 

Og om Sony faktisk har kjøpt og betalt for eksklusiver er strengt tatt en debatt om semantikk. Sony har hjulpet økonomisk for å ferdigstille produkter for små utviklere (som eksempelvis Insomniac var før R&C). De har også (som du sier) kjøpt rettighetene til enkelte spillserier. Men de har aldri betalt direkte for å holde en IP unna andre aktører, slik MS hele tiden har gjort. De siste årene har de hatt fokus på SMÅ DLCer som de har betalt for å få utviklet. Da snakker vi småting som danger rooms i Batman Arkham Asylum for eksempel, eller en karakter som er eksklusiv for Sony. Dette gjør MS også, og er ikke så ille i mine øyne. Det er bare business.

 

Når det gjelder crossplay, så har det vært utallige artikler om dette, selv her på Gamer. Det ligger nemlig mer bak enn bare "Sonys stahet" som du virker å tro det handler om. Microsoft stiller blant annet krav som Sony ikke kan forholde seg til. Mener å huske det var snakk om at de måtte ha Windows Live-login og diverse slikt, blant annet. Sony har uttalt at de gjerne er med på noe slikt, så lenge det faktisk blir en felles plattform, og ikke på Microsoft sine premisser. Nintendo har uttalt at de ønsker å være med, men det virker ikke som de har sett nærmere på hva som faktisk foreslås.

 

En bisetning om Spider-Man (siden du nevnte det) er at dette er det første eksklusive Spider-Man-spillet, til tross for at Sony har hatt rettighetene i et par tiår nå.

 

Det virker generelt som du er sint fordi Sony driver forretning i stedet for å gjøre det du ønsker. Selvfølgelig gjør de det som de mener lønner seg best for bedriften, og om "forbrukerfiendtligheten" deres går utover det, så er ikke det akkurat et lurt forretningstrekk. Det har vi sett flere ganger fra alle kanter (Eksempler: Always connected Kinect, Spinndyr PS3, Dårlig online på WiiU) og de får alltid svi for det.

 

Med det sagt, så er jeg helt enig i at det er tøvete av alle konsoll-selskapene å gå for høyere oppløsning og HDR uten å adressere dårlig framerate og generelle performance-issues. Men nå er det langt fra det verste problemet i spillindustrien (Pay to win og first day DLC er blant verstingene).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åpenbart er det derfor de vil ha eksklusives for å prakke fler konsoller på folk, men det er uansett softwaren det meste av pengene ligger å så de lurer bare seg selv når de ikke gidder åpne seg for en massiv brukerbase på over 125 millioner (Steam). Microsoft har skjønt at dette er et logisk skritt å ta og Sony burde følge etter.

 

Linken din beviser ingenting om lojalitet og Insomniac sier kun de har et godt forhold til Sony og selvsagt sier de at de har et godt forhold, tror du virkelig de ville gått ut og sagt det motsatte om arbeidsgiveren sin? Andre og tredjepartsutviklere sier da nøyaktig det samme om MS og Nintendo også når de jobber på spillene deres. Den lojaliteten du maser om har ikke vært aktuell på noen av de 11 titlene de har sluppet selv de siste 6 årene og Sony har til og med prøvd å kjøpe de opp, men har fått nei. Jeg har aldri sagt at de har noe dårlig forhold, men forholdet deres er kun profesjonelt og Insomniac ønsker ikke være en del av Sony og lager heller ikke spillene deres kun basert på lojalitet som du tror. Hadde R&C og Resistance og vært Insomniac eid IP så skal jeg love deg det hadde dukket opp på alle andre konsoller også.

 

Du får spekulere så mye du vil. Jeg holder meg til fakta og tilgjengelig informasjon. Jeg har heller aldri benektet at MS har gjort shady deals og har bare kalt deg ut direkte på det du sier om at Sony aldri gjør det samme som er direkte oppspinn. Du er desperat etter å svartmale Microsoft som den slemme ulven som kjøper opp alle rettigheter og DLC mens du prøver få Sony til å fremstå som den snille og uskyldige bedriften alle liker som aldri har gjort noen av disse tingene du sier MS gjør <hele tiden>. Rockstar sier selv de sleit med PS3 hardwaren så hva du har vanskelig for å tro eller bevisst nekter å innse fakta for spiller absolutt ingen rolle. Bare de siste par årene har Sony forøvrig betalt for å holde hele VR-delen av Resident Evil 7 eksklusivt til PSVR i et år og de betalte for å holde Street Fighter V permanent konsolleksklusivt til PS4.

 

Kan jo også nevne den sinnsykt kvalme marketingdealen Sony har gående med Activision for tiden som ikke engang lar Microsoft reklamere for Destiny spillene i noen sammenheng og Xbox er kun listet opp som "other platform". Lurer på hvor mye Sony betalte for den dealen...

 

Og du mener Microsoft ALDRI har løftet en finger for å hjelpe noen små utviklere? Snakk om å leve i din egen verden. Utenom alle utviklerne de har hjulpet opp gjennom tiden så har MS skapt Universal Windows Platform (UWP) som er laget for at porting mellom plattformer skal være så enkelt som mulig for både spill og andre softwareutviklere. Microsoft startet også hele ID@Xbox som gir indie developers verktøy og støtte for selvpublisering. Det siste året har de støttet utviklerne av PUBG både økonomisk og med teknologi og PUBG skulle en periode få bruke samme vannteknologien Rare har utviklet for Sea of Thieves. Den planen falt igjennom av tekniske årsaker med poenget står fortsatt om at godviljen var der.

 

Angående crossplay: Igjen tar du feil. Merkelig egentlig når du tydeligvis har lest flere artikler om temaet og alikevel ikke får med deg fakta. Microsoft konto var KUN for Microsoft sine egne spill, og i førsteomgang kun Minecraft som de eier. Ingen andre spill fra andre utviklere ville krevd Microsoft konto som for eksempel Destiny eller Rocket League. Cross-play ER allerede en felles plattform styrt av utviklerne selv, og ikke noe som styres på MS sine premisser. Sony kom også med latterlige uttalelser om at det var for å beskytte barna på PS fra Xbox brukere... :roll:

 

Skulle kanskje utdypet grunnen til at Spider-Man er eksklusivt, men trodde kanskje du visste årsaken allerede. Sony eier KUN filmrettighetene til Spider-Man og de har ikke en dritt de skulle sagt om Spider-Man i annen sammenheng inkludert spill. Grunnen til at dette nye spillet er eksklusivt til PS4 er fordi Marvel ønsket å få med Spider-Man i Avengers filmene, men de måtte få til en deal med Sony for at det skulle skje uten at det skulle koste skjorta og løsningen var at Sony skulle få all eksklusivitet til dette spillet.

 

Til slutt så er jeg ikke sint på Sony for at de driver forretning, jeg er sint på Sony for at de ikke gir meg noen valgalternativer annet enn å kjøpe en elendig konsoll med elendig spillytelse når jeg sitter her med en godt over gjennomsnittet bra gaming PC som drar alt av spill med 60+fps, høyere oppløsning ok hvor bedritne filtere og effekter som ødelegger opplevelsen faktisk kan skrus av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...