Gå til innhold

iOS 10: – Dette er den største iOS-oppdateringen noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje dårligste WWDC noensinne. Halvparten var vi har en ny feature "se vi kan fremdeles be Siri om informasjon", og "se denne sjuke kombinasjonen av smiley og vibrasjon - akkurat som MSN anno 2003.

 

Jepp! Altfor mye dilldall rundt teite funksjoner og utdyping av hvordan en Messenger-funksjon fungerer. Salen er stappet med teknologer som ikke trenger å bli matet med teskje.

 

Kjekt med nye API-er og muligheter, men iOS nærmer seg bloatware. Ønsker meg en strippet utgave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kanskje dårligste WWDC noensinne. Halvparten var vi har en ny feature "se vi kan fremdeles be Siri om informasjon", og "se denne sjuke kombinasjonen av smiley og vibrasjon - akkurat som MSN anno 2003.

Jepp! Altfor mye dilldall rundt teite funksjoner og utdyping av hvordan en Messenger-funksjon fungerer. Salen er stappet med teknologer som ikke trenger å bli matet med teskje.

 

Kjekt med nye API-er og muligheter, men iOS nærmer seg bloatware. Ønsker meg en strippet utgave.

 

 

Denne keynote'en er mere en presse-event enn informasjon til utviklerne. Det er derfor flere tekniske nyheter som ikke en gang ble nevnt, som et nytt filsystem (Apple File System) med snacks som nanosecond timestamp granularity, copy-on-write metadata og mye mer. 

Det er en egen keynote for utviklere senere på dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil alle enheter som kjører iOS 9 også bli oppdatert til 10, eller er det enkelte eldre modeller iPhone/iPod/iPad som ikke vil få denne oppdateringen?

 

Edit: Ser at artikkelen er blitt oppdatert med mer informasjon.

Da må jeg klare meg med iOS 9 neste år også, får ingen oppgradering til iOS 10 uten å kjøpe noe nytt fra Apple.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Kanskje dårligste WWDC noensinne. Halvparten var vi har en ny feature "se vi kan fremdeles be Siri om informasjon", og "se denne sjuke kombinasjonen av smiley og vibrasjon - akkurat som MSN anno 2003.

 

WWDC har jo aldri vært noen høydare da det sjeldent vises frem nye produkter. Syntes iOS 10 virker veldig interessant med en temmelig stor forandring av UX-designet med nye notifikasjoner, widgets og det hele. En av de mer spennende oppdateringene på veldig, veldig lenge spør du meg.

 

Håper nå at QuickType kommer med støtte for norsk. Apple sitt standardtastatur føles relativt lite moderne når man ikke har QuickType på norsk og med tanke på at de har fått til både diktering og Siri veldig bra på norsk så må de vel klare å få til QuickType også etterhvert.

 

Forbedringene til Apple Music ser jo ut til å fikse alt jeg føler er kronglete med tjenesten per i dag. Ser ut som de har sett på all kritikk og renovert hele appen. Vet ikke hva jeg syntes om fonten osv, men funksjonaliteten og nye avspillingsvinduet og det hele ser veldig, veldig bra ut.

 

 

Eneste jeg stusser litt over med nye låseskjermen og alle disse interaktive notifikasjonene osv.. Er det noe som vil kreve at du har en Apple Watch? For den må jo kunne autentisere deg på en eller annen måte? Kan jo ikke være sånn at hvem som helst kan plukke opp telefonen og tekste i vei osv via låseskjermen?

Lenke til kommentar

Registrerte meg at Eddie Cue sa at "Single-Sign-On" kom til tvOS OG iOS. Men det ble overhode ikke nevnt når de gikk igjennom iOS. Det er jo i så fall en ting som er like genialt å ha i iOS som tvOS da man etterhvert har begynt å få litt vel mange innlogginger her og der på telefonen.

Lenke til kommentar

Slike opplegg som dette her har begynt å bli store gjesp siste årene fra alle aktører. Svære mediasirkus for et par ekstra megapixels, funksjoner i operativsystem osv., noen minutter bedre batteritid, en halv millimeter tynnere. Det er godt man ikke bruker mye penger på slike "fornyelser" for tiden.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne keynote'en er mere en presse-event enn informasjon til utviklerne. Det er derfor flere tekniske nyheter som ikke en gang ble nevnt, som et nytt filsystem (Apple File System) med snacks som nanosecond timestamp granularity, copy-on-write metadata og mye mer. 

Det er en egen keynote for utviklere senere på dagen.

 

 

Er det nok til å kjøre virksomhetskritisk server fra telefonen din (spør til tross for at bredbåndet kanskje er tregt på en mobil da)? Og at CPU og RAM kanskje er elendig på mobiler.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne keynote'en er mere en presse-event enn informasjon til utviklerne. Det er derfor flere tekniske nyheter som ikke en gang ble nevnt, som et nytt filsystem (Apple File System) med snacks som nanosecond timestamp granularity, copy-on-write metadata og mye mer.

Det er en egen keynote for utviklere senere på dagen.

 

Er det nok til å kjøre virksomhetskritisk server fra telefonen din (spør til tross for at bredbåndet kanskje er tregt på en mobil da)? Og at CPU og RAM kanskje er elendig på mobiler.

Hæ? Det er ingen som engang tenker på å kjøre servere fra telefonen.

Lenke til kommentar

 

 

Denne keynote'en er mere en presse-event enn informasjon til utviklerne. Det er derfor flere tekniske nyheter som ikke en gang ble nevnt, som et nytt filsystem (Apple File System) med snacks som nanosecond timestamp granularity, copy-on-write metadata og mye mer.

Det er en egen keynote for utviklere senere på dagen.

Er det nok til å kjøre virksomhetskritisk server fra telefonen din (spør til tross for at bredbåndet kanskje er tregt på en mobil da)? Og at CPU og RAM kanskje er elendig på mobiler.

Hæ? Det er ingen som engang tenker på å kjøre servere fra telefonen.

 

 

Visste nesten det ville dra minst en kommentar fra noen, men du må vel skjønne at det åpne spørsmålet er av mer teknisk art, enn hva folk nødvendigvis gjør med telefonene sine. For alt du vet, så sitter det en nerd et sted med colabunn-briller og kjører server fra mobiltelefon. Er jo ikke meg da, men  :p

 

"bare fordi man kan?"

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker. Det er også totalt irrelevant og meningsløst i denne sammenhengen.

 

Synes oppdateringa ser helt OK ut, spennende (og på tide) med nye APIer for meldinger, siri og voip, og moro at det endelig kommer mulighet for oppslag ved oppringning (what took so long?). 

 

iOs er ekstremt modent nå, og det er lite grunn til å forvente store årlige endringer. Mye bedre med kontinuerlig forbedring. 

(Også gleder jeg meg til å bli kvitt de 10-12 appene i "ræl"-mappa mi, altså de innebyggede appene jeg aldri bruker)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...