Gå til innhold

Intels kommende Intel-toppmodeller røpet i pressemelding


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her.. Jeg har råd til E plattformen, men for primært spillbruk så er vanlig Skylake et klart bedre valg. Nyere CPU arkitektur og høyere klokkehastigheter, og 8 tråder holder med god margin.

 

Intel trenger bare å gi meg en god grunn for å kjøpe denne plattformen, så vil jeg gjøre det. 2 år eldre teknologi (frem til BW-E lansering ihvertfall) er ikke en god nok grunn.

Lenke til kommentar

Syns ikke intel har gjort noe serlig med TDP selv om man går fra 22nm til 14nm.

 

De har jo lagt til to kjerner og kjøre samme klokkefrekvens...

 

Dessuten sier ikke TDP noe om effektbruk på en CPU.

TDP (Thermal Design Point) sier noe om worst case effektforbruk som en CPU kan ha (hvis ikke overklokket selvsagt).

Lenke til kommentar

Samme her.. Jeg har råd til E plattformen, men for primært spillbruk så er vanlig Skylake et klart bedre valg. Nyere CPU arkitektur og høyere klokkehastigheter, og 8 tråder holder med god margin.

 

Intel trenger bare å gi meg en god grunn for å kjøpe denne plattformen, så vil jeg gjøre det. 2 år eldre teknologi (frem til BW-E lansering ihvertfall) er ikke en god nok grunn.

Tok en test i Ashes of singularity DX 12:

 

Singularity.jpg

 

The Division med 5960x HT= off:

cpu%20division.png

 

 

Ser det ut som om Skylake 4 kjerner er nok?  :green:

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Du Nizzen du Nizzen , på tide at du får deg jobb som PR hos Intel? Godt salgsargument i alle fall.

Men du beviser faktisk hva noen av oss har sett allerede , noen utviklere er faktisk ganske så flinke til å utnytte langt bedre prosessorkraften man har og jeg vil anta at dette vil bare bli bedre i fremtiden , men trolig vil man nå en topp før vi går over til VR hvor hver enkelt kjerne vil telle for å prossesere riktig informasjonsflyten.

 

Og det blir spennende nå å se hva Amd har tenkt å konkurrere med, har de nok kjerner og IPC til å være levedyktige i fremtiden eller blir deres Zen nå forbikjørt av et vogntog i 500km/t mens de suser rolig med sin egen Nissan på knappe 90km/t ? Blir spennende å se.

Lenke til kommentar

intel_shutterstock_134307293.300x169.jpg

ASRock glapp Broadwell-E-navnene før tiden.

 

Intels kommende Intel-toppmodeller røpet i pressemelding

 

Så ikkje at du skrev at Asrock har lagt ut biosoppdatering til alle X99 hovedkort nå :) De er tilgjengelige for nedlasting. Selv har jeg nå Asrock x99 ws 10GB som er klar for Broadwell. Kan også fortelle at Xeon Broadwell-e modellene er på lager i Norge :D

 

Nextron.no  :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg ikke blir engasjert av slikt lengre. Intel har null konkurranse i dette segmentet og lite framdrift sammenlignet med gode gamle dager der man kunne få doblet klokkefrekvensen på bare 1,5 år. Nå har det tatt X år med praktisk talt fravær av økt klokkefrekvens og en hel del år på å øke kjerneantallet med usle 25%. Ha også i mente at en økning av antall kjerner ikke har på langt nær samme effekt på ytelsen som en like stor økning i klokkefrekvens.

 

Et lite potensielt lyspunkt er om de har klart å øke klokkefrekvensen nevneverdig ved laster med én eller noen få tråder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Samme her.. Jeg har råd til E plattformen, men for primært spillbruk så er vanlig Skylake et klart bedre valg. Nyere CPU arkitektur og høyere klokkehastigheter, og 8 tråder holder med god margin.

 

Intel trenger bare å gi meg en god grunn for å kjøpe denne plattformen, så vil jeg gjøre det. 2 år eldre teknologi (frem til BW-E lansering ihvertfall) er ikke en god nok grunn.

Tok en test i Ashes of singularity DX 12:

 

Singularity.jpg

 

The Division med 5960x HT= off:

cpu%20division.png

 

 

Ser det ut som om Skylake 4 kjerner er nok?  :green:

Spennende, hvilken grafikkinnstillinger og oppløsning brukte du?

Lenke til kommentar

 

:sleep: Man trenger ikkje ny cpu for å lese på diskusjon.no og se på facebook...

 

Prosessor er massivt oppskrytt om man ikke skal drive med tungkalkulering eller hardcore spilling med et tilsvarende skjermkort. Kjøper du et GTX 960 så kan du nesten klare deg med Core2Duo eller Nehalem, så vil ikke akkurat si at man trenger ny CPU for å spille heller.

 

http://www.anandtech.com/bench/CPU/1104

http://www.anandtech.com/bench/CPU/1103

http://www.anandtech.com/bench/CPU/1106

Lenke til kommentar

 

Gjesp. Ser ikke ut som jeg klarer å finne en unnskyldning for å bytte ut min 2600k denne gangen heller.

 

:sleep: Man trenger ikkje ny cpu for å lese på diskusjon.no og se på facebook...

Har ikke facebook:p bruker min pc mest til spilling. Har ikke noe problemer med noen spill. Har 2 gtx titan, som også blir brukt til video/audio konvertering og lignende, så der blir også cpu ubrukelig.

 

Har så klart klokket den en god del. Og ser ikke de store forbedringene en ny cpu vil gjøre. Jeg vet det vil være bedre med ny hk og cpu, ddr4 ram, m2 disk osv. Men tar meg ikke råd, når det er lite og hente til mitt bruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...