Gå til innhold

Apple åpner Skandinavias første flaggskip-butikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tar nok ikke så lang tid før det etableres Apple Store i Norge også, nå som de dukker opp i nabolandet. Blir fint det... :)

 

Tvilsomt.

Vi er for få og sånn sett vil trolig våre naboland Sverige og Danmark være mer relevante for et stort selskap som Apple.

Og hvorfor skal vi klage? Vi har jo fortsatt muligheten til å kjøpe de i små "Apple" forretninger her til lands.

Lenke til kommentar

I Norge er vi ikke villige til å betale overpriset overpriset produkter, det holder med kun overpriset for noen

 

Det er jo bare direkte feil. De dyreste telefonene selger jo klart best her i landet. Skulle ikke forundre meg om Norge ligger så og si aller høyest på hvor mye vi bruker på mobiltelefoner.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Norge er vi ikke villige til å betale overpriset overpriset produkter, det holder med kun overpriset for noen

 

Apple sine produkter, Samsung sine high end for den del og, selger veeeeeldig godt i Norge. Likevel er Norge mindre. Så 50% andel i Norge og 25% i Sverige blir jo likt.

 

Dessuten er jo poenget med disse butikkene utelukkende markedsføring. Mye lettere å gå på elkjøp å prøve et Apple produkt enn å dra ned til Oslo sentrum. Mye lettere å kjøpe på nettet enn å dra til Oslo sentrum og kjøpe en.

 

Dette trenger heller ikke å bety at Norge er mindre viktig for Apple. Det kan like godt bety at Norge er et land der Apple ikke har noen problemer. Da er det lite vits å å bruke massevis av millioner på en butikk og de årlige kostnadene. Sverige er jo i en annen situasjon enn Norge. Kan godt være Apple ser de må gjøre mer der for å opprettholde salgene.

 

Jeg tror beslutningen er litt mer komplisert enn: "Det er mange som kjøper iPhone i Sverige, vi burde lage en kul butikk der".

 

Mulig de tror nordmenn reiser mye til Stockholm og bygger den i "hovedstaden for Skandinavia". Da tror jeg nok heller de burde bygget den på en strand i Spania :p

Lenke til kommentar

 

 

Her vil nok de religiøse valfarte :)

 

 

 

Du mener antagelig kunder, og ja, det er et hyggelig sted å besøke. Du burde prøve... :)

 

Poengløst. De som jobber der kan kun om apple-produkter og har ikke noe som helst å sammenligne med.

Poenget er vel heller at de er veldig flinke og hjelpsomme for oss som ønsker å være kunde der. De kan nok mer enn du gir de kreditt for, ogsåmom andre ting...

 

Men for all del, det er mulig å kjøpe Apple hos Elkjøp også, for de som foretrekker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Trodde svenskene var litt mer lommebokgjerrige enn oss nordmenn generellt. Har jeg feil inntrykk?

 

Kvalitet selger uansett hvor det er i verden. Og noen vil sikkert kverulere på akkurat dette: Apple er veldig god kvalitet. Har brukt Mac i 16 år og har aldri hatt noe trøbbel med noe av det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...