Gå til innhold

Apple åpner Skandinavias første flaggskip-butikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å gå tilbake til tråden: hvor i Oslo kunne det være aktuelt å ha en Apple butikk?

 

 

Tja, det er vel, i tillegg til Audun foreslår, noen aktuelle områder. Karl Johan er selvsagt aktuelt, spesielt fra Slottet til Stortinget. Ellers bør kanskje Aker Brygge/Tjuvholmen være innafor.

 

Foruten disse områden så kanskje området rundt Operaen trenger et trekkplaster, så det er jo en mulighet for at det kan være der...

Lenke til kommentar

...Tror ikke det arkitekturmessige er noe å bekymre seg for.

 

 

...hvert fall ikke i Oslo, som har en så fragmentert arkitektur som det har. Kan se ut til alt passer med alt. Noe det kanskje ikke noe er galt med, men jeg kan ta meg i å savne en noe mer helhetlig tenking for hele Oslo.

 

Men det gjør nok ikke store forandringen med en Apple Store eller to...:)

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

 

Hva skal vi med Apple Store?

 

 

Hadde jo vært fint for mange med en butikk som fører et komplett Applesortiment og tilbyr samme kundeservicenivå som Apple er kjent med i sine Apple Stores i utlandet.

 

 

Vi har jo strengt tatt "semi-Apple Store" allerede i form av Eplehuset og denslags.

 

 

 

Tåler jo ikke sammenligning i det hele tatt. Min erfaring fra Eplehuset i Norge er temmelig bånn i bøtta, min erfaring fra Apple Store i England og Frankrike derimot er prima.

Lenke til kommentar

Tviler på at de kommer til å legge det til Tjuvholmen/Aker Brygge. Det er jo eksklusivt område, og den vil passe inn sånn sett. Likevel er det ikke så mye mennesker der. Det er heller ikke like lett å komme seg dit. I Mer sentrale strøk i Oslo så har du jo en T-Bane stasjon veldig nærme, og alle linjene går jo gjennom sentrum. Hvis du setter butikken der får du veldig mange som går forbi dag etter dag. Altså samme effekt som reklame på T-Bane stasjonene f.eks. Samtidig er det veldig lett for de aller fleste i Oslo å reise dit uten noen problemer. T-Banen er jo Porsche, så de reiser jo eksklusivt med den :p

 

 

I utlandet, for dere som har vært der, så er det veldig vanlig med rene merkebutikken. Dette er noe jeg savner veldig i Norge, det finnes knapt noen av de, foruten noen få. Elkjøp og alle disse andre med avanse per produkt er så slitsomt å gå inn i, man må tråkle seg igjennom støvsugere og vaskemaskiner for å komme til deg man vil ha. Det er utrolig gammeldags, og det presenterer ikke produktene på noen god måte. 

Det er ikke gammeldags en plass. Før i tiden hadde vi forskjellige butikker for alt mulig. Alt hadde sin egen butikk med folk som kunne mye om det de solgte. Noe som både er upraktisk og vanskelig å få til i dagens samfunn.

 

Du snakker så mye om amerikanske merkebutikker. Likevel er USA landet der kjeder som Wall Mart er enorme. Det er jo et helt kjøpesenter i en butikk det. Her har vi hvertfall kjøpesenter med forskjellige butikker. USA er ikke et forbilde der. Den eneste grunnen til at de har mer merkevarebutikker er at de har betraktelig mer mennesker. I tillegg har de en ekstremt dårlig pengefordeling slik at noen mennesker har veldig mye penger de må bruke.

 

Den type butikker vi har mye av i Norge er typisk for middelklasse. USA har en veldig polarisering i veldig billige butikker og veldig dyre. Som reflekterer de respektive samfunnene generelt. Så du skriver mye om hva vi nordmenn bør gjøre osv, men den type butikker osv som vi har nå er jo et tegn på et veldig jevnt og bra fordelt samfunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noen som egentlig er uenig i at Apple Store ikke har mye bedre kundeservice enn andre steder de selger Apple produkter. Det vil jo og alltid være en forskjell på nett og i butikk. Det er noe annet når du fysisk møter og snakker med en person enn når det går over nett. Mennesker er ikke roboter.

 

Jeg tror alle og er enige om at hvis du går i en merkevarebutikk så er det noe helt annet enn å gå i en vanlig butikk. Så med mindre noen er uenig tror jeg ikke vi trenger å bruke 10 mer innlegg på diskutere det.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noen som egentlig er uenig i at Apple Store ikke har mye bedre kundeservice enn andre steder de selger Apple produkter. 

 

 

Ikke bare har jeg opplevd det som bedre, det kan kanskje bedre beskrives som "mye bedre kundeservice".

 

Hva slags opplevelse har du hatt når du har besøkt en fysisk Apple Store?

Lenke til kommentar

 

 

Hva skal vi med Apple Store?

 

 

Hadde jo vært fint for mange med en butikk som fører et komplett Applesortiment og tilbyr samme kundeservicenivå som Apple er kjent med i sine Apple Stores i utlandet.

 

 

Vi har jo strengt tatt "semi-Apple Store" allerede i form av Eplehuset og denslags.

Nei ikke helt, da jeg fikk feil på en iPhone 6 som ble kjøpt hos en "tlf-kiosk", og kontaktet Apple-support direkte for å høre om jeg kunne levere tlf inn til Eplehuset i byen, fikk da til svar at Eplehuset der ikke var en godkjent (eller noe i den duren) Apple-butikk.

Endret av Oddmi
Lenke til kommentar

Eplehuset er sertifisert, men de som jobber der er fortsatt ikke ansatt i Apple, sånn som folka i Apple-butikken er. Forskjellen er ikke "en butikk for ett merke", men "butikk eid av selskapet sentralt". Den ansatte i Apple-store lever av at folk er fornøyde, ikke av hvert enkelt salg. Forskjellen som kunde er stor og merkbar. Enhver som har hørt en Elkjøp-selger snakke om mobiltelefoner vet hvor råttent det blir når man måles på hvilke produkter man selger.

 

Når det er sagt fikk jeg bytta ut en defekt iPhone over disk på Eplehuset nylig, så de er ikke verst de heller.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

De kan jo ta i bruk slottet til noe litt mer fornuftig

 

 

Tror ikke det er noe verken Slottet eller Apple vil vurdere, 

 

 

Hva slags opplevelse har du hatt når du har besøkt en fysisk Apple Store?

 

 

At det er alt for mange kunder der. Men når du først får hjelp er den god. Nå har jeg bare vært i et par.

 

Geir :)

 

 

Det har vært massevis av kunder i de butikkene jeg har vært så heldig å få besøke også, men likevel har opplevelsen vært betydelig bedre enn å gå inn døra på en av våre hjemlige kjedebutikker, Eplehuset inkludert selv om de er dem som kommer nærmest.

Lenke til kommentar

 

Ingenting er mer morro enn å gå inn i en apple butikk og sette de som jobber der til veggs :D

Det overrasker ikke meg at du syns det er gøy. Du fremstår liksom som den typen...

Riktig. Derfor jeg fikk min ipad til 1700 kroner. Regner med du aldri har prutet på et eneste apple produkt ;)

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...