Gå til innhold

Apple åpner Skandinavias første flaggskip-butikk


Anbefalte innlegg

Trodde svenskene var litt mer lommebokgjerrige enn oss nordmenn generellt. Har jeg feil inntrykk?

Som jeg sa, kan godt være iPhone ikke selger like bra i Sverige. Derfor bygger de butikkene der, siden de er for reklame. De bygger ikke i Norge, fordi de selger så bra her uansett. Så denne nyheten strider ikke nødvendigvis med oppfatningen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Her vil nok de religiøse valfarte :)

 

 

Du mener antagelig kunder, og ja, det er et hyggelig sted å besøke. Du burde prøve... :)

 

Poengløst. De som jobber der kan kun om apple-produkter og har ikke noe som helst å sammenligne med.

Poenget er vel heller at de er veldig flinke og hjelpsomme for oss som ønsker å være kunde der. De kan nok mer enn du gir de kreditt for, ogsåmom andre ting...

 

 

 

Ingenting er mer morro enn å gå inn i en apple butikk og sette de som jobber der til veggs :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting er mer morro enn å gå inn i en apple butikk og sette de som jobber der til veggs :D

 

Det er nok ikke gøy for de som jobber der. Sikker ganske vanlige mennesker. Synes ikke det er noe å skryte av å sette ansatte til veggs. Det kommer jo og lite ut av å sette ansatte til veggs. Det endrer jo ingenting.

 

Det at selskaper setter opp butikker og hjelper folk er jo en god ting. Ser ikke hvorfor du tilsynelatende vil straffe det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple åpner Skandinavias første flaggskip-butikk

Sverige får snart fire Apple-butikker

Nå åpner selskapet Skandinavias første flaggskipbutikk, i Stockholm.

Mine uthevelser

 

 

Er dette et forsøk på å konkurrerer med Se og Hør e.l., eller har noen mistet kontrollen over tiden? Når ble "får snart" og "nå åpner" det samme som "håper innen to år"?

 

I teksten står det da: 

... ifølge Expressen håper Apple på å ha butikken på plass innen to år.

Igjen mine uthevelser.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har vært i Apple-butikkene på 5th Avenue og Grand Central. Anbefales! Ikke noe religiøst over det, bare veldig ok å se ALLE produktene på ett sted.

 

BTW: du setter ikke til veggs de folka som jobber der, de er for proffe til det.

 

BTW2: jeg er ikke fanboy, bare HTC for denna gutten.

Lenke til kommentar

 

Ingenting er mer morro enn å gå inn i en apple butikk og sette de som jobber der til veggs :D

 

Det er nok ikke gøy for de som jobber der. Sikker ganske vanlige mennesker. Synes ikke det er noe å skryte av å sette ansatte til veggs. Det kommer jo og lite ut av å sette ansatte til veggs. Det endrer jo ingenting.

 

Det at selskaper setter opp butikker og hjelper folk er jo en god ting. Ser ikke hvorfor du tilsynelatende vil straffe det.

 

 

Det er de som kommer bort til meg og da spør jeg dem bare et så enkelt spørsmål som hvorfor jeg skal kjøpe en iphone  stedet for en Android. Enda ikke fått noe godt svar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk en stor forskjell mellom Apples egne butikker og de andre som selger produktene, og det er at ansatte i Apple-butikkene har fastlønn og ikke måles på hvor mye de selger. Dermed kan de faktisk hjelpe kundene uten å måtte pushe det som har høyest avanse som på Elkjøp, og de vinner ingenting på å selge noe folk ikke trenger. Dessuten har de god opplæring på produktene og lov til å ta beslutninger om returer etc. på egen hånd for å få fornøyde kunder.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

 

I Norge er vi ikke villige til å betale overpriset overpriset produkter, det holder med kun overpriset for noen

 

Nei sier du det :-)

http://www.tek.no/artikler/apple-iphone-ble-fjorarets-mest-solgte-mobiltelefon-i-norge/224794

Er Netcom sine salgstall representative for Norge generelt?

Tja, nå er vel Telenor også nevnt, og du får høre med Tek som brukte den overskriften i linken jeg la ut, btw, har du andre tall, legg de ut...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

 

Ingenting er mer morro enn å gå inn i en apple butikk og sette de som jobber der til veggs :D

 

Det er nok ikke gøy for de som jobber der. Sikker ganske vanlige mennesker. Synes ikke det er noe å skryte av å sette ansatte til veggs. Det kommer jo og lite ut av å sette ansatte til veggs. Det endrer jo ingenting.

 

Det at selskaper setter opp butikker og hjelper folk er jo en god ting. Ser ikke hvorfor du tilsynelatende vil straffe det.

 

Det er de som kommer bort til meg og da spør jeg dem bare et så enkelt spørsmål som hvorfor jeg skal kjøpe en iphone  stedet for en Android. Enda ikke fått noe godt svar :)

Årsaken er at når en kunde oppfører seg sånn, så skjønner en erfaren selger at du bare er ute etter å trolle.
Lenke til kommentar

Til trådens tema...

 

Jeg liker det grunnleggende med gode merkebutikker. Liker å handle med folk som har god kompetanse på det de skal selge. Det finnes nok av kjeder som skraper prisen til bunns men det går gjerne på kompromiss med kvalitet og kompetanse. De syns jeg ikke det er sååå gøy å handle med.

 

Men for all del, hver sin smak. Det er et fritt marked...:)

Lenke til kommentar

Jeg har vært i Apple-butikkene på 5th Avenue og Grand Central. Anbefales! Ikke noe religiøst over det, bare veldig ok å se ALLE produktene på ett sted.

 

BTW: du setter ikke til veggs de folka som jobber der, de er for proffe til det.

 

BTW2: jeg er ikke fanboy, bare HTC for denna gutten.

 

Det får man jo på enhver eplehuset eller liknende også? Det er jo tross alt snakk om ganske få produkter? 

 

Sikkert en ok butikk, foretrekker steder med bedre utvalg om jeg først skal ut i en fysisk butikk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Jeg har vært i Apple-butikkene på 5th Avenue og Grand Central. Anbefales! Ikke noe religiøst over det, bare veldig ok å se ALLE produktene på ett sted.

 

BTW: du setter ikke til veggs de folka som jobber der, de er for proffe til det.

 

BTW2: jeg er ikke fanboy, bare HTC for denna gutten.

 

Det får man jo på enhver eplehuset eller liknende også? Det er jo tross alt snakk om ganske få produkter? 

 

Sikkert en ok butikk, foretrekker steder med bedre utvalg om jeg først skal ut i en fysisk butikk.

 

AtW

 

 

Men husk at forskjellen på Apple Store og Eplehuset er ganske stor.

 

Apple Store i NY har nemlig noe som heter "god service". Et hittil ukjent begrep i Norge.

Lenke til kommentar

 

 

Kvalitet selger uansett hvor det er i verden. Og noen vil sikkert kverulere på akkurat dette: Apple er veldig god kvalitet. Har brukt Mac i 16 år og har aldri hatt noe trøbbel med noe av det.

 

 

Jeg har hatt MS DOS og Windows-maskiner i 25 år. Aldri hatt noe trøbbel med det.

 

 

 

Det hadde jeg og, altså MS-DOS og Windows i så lang tid. Men dessverre belemret med mange flere problemer enn jeg har hatt de siste årene med Apple. For å si det sånn, min interne SLA i familien er betydelig roligere nå enn den var før når vi hadde Microsoft...:)

Lenke til kommentar

 

Jeg har vært i Apple-butikkene på 5th Avenue og Grand Central. Anbefales! Ikke noe religiøst over det, bare veldig ok å se ALLE produktene på ett sted.

 

BTW: du setter ikke til veggs de folka som jobber der, de er for proffe til det.

 

BTW2: jeg er ikke fanboy, bare HTC for denna gutten.

 

Det får man jo på enhver eplehuset eller liknende også? Det er jo tross alt snakk om ganske få produkter? 

 

Sikkert en ok butikk, foretrekker steder med bedre utvalg om jeg først skal ut i en fysisk butikk.

 

AtW

 

 

Det er en helt annen opplevelse å handle i merkebutikk enn hos butikker som har alle mulige produkter. Eplehuset er en av de bedre og jeg handler gjerne der. Men de er ikke en Apple Store. Absolutt ikke. Noe som er helt greit, de prøver jo heller ikke å være det.

 

Men Eplehuset er hvert fall myyyye bedre enn Elkjøp/Lefdal/Expert, så man slipper jo unna den type kjeder i det minste...:)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...