Gå til innhold

Apple åpner Skandinavias første flaggskip-butikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har vært i Apple-butikkene på 5th Avenue og Grand Central. Anbefales! Ikke noe religiøst over det, bare veldig ok å se ALLE produktene på ett sted.

 

BTW: du setter ikke til veggs de folka som jobber der, de er for proffe til det.

 

BTW2: jeg er ikke fanboy, bare HTC for denna gutten.

 

Det får man jo på enhver eplehuset eller liknende også? Det er jo tross alt snakk om ganske få produkter? 

 

Sikkert en ok butikk, foretrekker steder med bedre utvalg om jeg først skal ut i en fysisk butikk.

 

AtW

 

 

Det er en helt annen opplevelse å handle i merkebutikk enn hos butikker som har alle mulige produkter. Eplehuset er en av de bedre og jeg handler gjerne der. Men de er ikke en Apple Store. Absolutt ikke. Noe som er helt greit, de prøver jo heller ikke å være det.

 

Men Eplehuset er hvert fall myyyye bedre enn Elkjøp/Lefdal/Expert, så man slipper jo unna den type kjeder i det minste... :)

 

 

Jeg kommenterte utsagnet om at det var ok å se alle produktene på et sted. Poenget mitt er at det kan du på eplehuset også, eller en litt større elkjøp for den saks skyld, Apple har en ganske begrenset mengde produkter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hadde sagt velkommen til en Apple Store i Norge jeg. Samme med en Google Store også, hvis de har fått noe fart på det enda, jeg mener - hvorfor ikke? Hva er galt med en Apple Store? Jeg pleier ikke å gå på dressmann, men jeg er ikke irritert over at det er en på alle kjøpesentrene i Norge forde?

Dette er grunnen til at vi ikke får noenting her hjemme på berget. Så hvalfarter Apple-fans til en butikk. Hva så? Herregud så treige vi nordmenn er, jeg var direkte flau den gangen de åpnet en Starbucks på OSL

I utlandet, for dere som har vært der, så er det veldig vanlig med rene merkebutikken. Dette er noe jeg savner veldig i Norge, det finnes knapt noen av de, foruten noen få. Elkjøp og alle disse andre med avanse per produkt er så slitsomt å gå inn i, man må tråkle seg igjennom støvsugere og vaskemaskiner for å komme til deg man vil ha. Det er utrolig gammeldags, og det presenterer ikke produktene på noen god måte. Skal du ha joggesko i en random Intersport? "Ja, la meg se om jeg har den Nike-modellen i størrelsen din på lager *vente i 5min* Nei, dessverre, men vi har en fin en som vi selger mye av fra New Balance". Sånne ting er jeg drit lei av, og sånn er det nesten overalt.

På tide å legge fra seg vaffelen med brunost folkens, vær så snille og ønsk nye ting velkommen - og liker du det ikke - så drit i det, det er skikkelig enkelt! ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg kommenterte utsagnet om at det var ok å se alle produktene på et sted. Poenget mitt er at det kan du på eplehuset også, eller en litt større elkjøp for den saks skyld, Apple har en ganske begrenset mengde produkter.

Apple Store selger produkter fra veldig mange andre enn Apple også.

 

 

Ja, de selger en del annet smådill, men som sagt, kommentaren min var rettet mot utsagnet at det er greit å se alle produktene på et sted, og det var vel presumptivt snakk om alle apple-produktene. Apple-store har ikke alle produktene til de andre produsentene de selger fra i sine butikker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hadde sagt velkommen til en Apple Store i Norge jeg. Samme med en Google Store også, hvis de har fått noe fart på det enda, jeg mener - hvorfor ikke? Hva er galt med en Apple Store? Jeg pleier ikke å gå på dressmann, men jeg er ikke irritert over at det er en på alle kjøpesentrene i Norge forde?

 

Dette er grunnen til at vi ikke får noenting her hjemme på berget. Så hvalfarter Apple-fans til en butikk. Hva så? Herregud så treige vi nordmenn er, jeg var direkte flau den gangen de åpnet en Starbucks på OSL

 

I utlandet, for dere som har vært der, så er det veldig vanlig med rene merkebutikken. Dette er noe jeg savner veldig i Norge, det finnes knapt noen av de, foruten noen få. Elkjøp og alle disse andre med avanse per produkt er så slitsomt å gå inn i, man må tråkle seg igjennom støvsugere og vaskemaskiner for å komme til deg man vil ha. Det er utrolig gammeldags, og det presenterer ikke produktene på noen god måte. Skal du ha joggesko i en random Intersport? "Ja, la meg se om jeg har den Nike-modellen i størrelsen din på lager *vente i 5min* Nei, dessverre, men vi har en fin en som vi selger mye av fra New Balance". Sånne ting er jeg drit lei av, og sånn er det nesten overalt.

 

På tide å legge fra seg vaffelen med brunost folkens, vær så snille og ønsk nye ting velkommen - og liker du det ikke - så drit i det, det er skikkelig enkelt! ;)

 

Du har først en lang forklaring på hvorfor du ikke liker hvordan ting gjøres i norge, og at du savner at ting gjøres på en annen måte, og så til slutt konkluderer du med "liker du det ikke, så drit i det"? Du har jo selv illustrert ganske godt hvorfor det ikke bare er å drite i det. Når det er sagt tror jeg personlig neppe at en apple-store kommer til å ødelegge noe for hvordan jeg foretrekker butikker er bygd opp. Min hoved-irritasjon med slike butikker er ofte at de som styrer er litt i overkant slepphendte med å la ymse butikker ødelegge byrommet med grelle bygg.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ingenting er mer morro enn å gå inn i en apple butikk og sette de som jobber der til veggs :D

Det er nok ikke gøy for de som jobber der. Sikker ganske vanlige mennesker. Synes ikke det er noe å skryte av å sette ansatte til veggs. Det kommer jo og lite ut av å sette ansatte til veggs. Det endrer jo ingenting.

 

Det at selskaper setter opp butikker og hjelper folk er jo en god ting. Ser ikke hvorfor du tilsynelatende vil straffe det.

 

Det er de som kommer bort til meg og da spør jeg dem bare et så enkelt spørsmål som hvorfor jeg skal kjøpe en iphone  stedet for en Android. Enda ikke fått noe godt svar :)

Årsaken er at når en kunde oppfører seg sånn, så skjønner en erfaren selger at du bare er ute etter å trolle.

 

 

Så når jeg skal kjøpe meg bil og går inn i en butikk og spør selgeren om hvorfor jeg skal kjøpe hans BMW i stedet for den Mercedesen jeg akkurat så på, så troller jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så når jeg skal kjøpe meg bil og går inn i en butikk og spør selgeren om hvorfor jeg skal kjøpe hans BMW i stedet for den Mercedesen jeg akkurat så på, så troller jeg?

Om målet ditt er å sette ham fast og ikke faktisk vurdere en BMW så tror jeg det er vanskelig å komme stort nærmere en definisjon på trolling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde sagt velkommen til en Apple Store i Norge jeg. Samme med en Google Store også, hvis de har fått noe fart på det enda, jeg mener - hvorfor ikke? Hva er galt med en Apple Store? Jeg pleier ikke å gå på dressmann, men jeg er ikke irritert over at det er en på alle kjøpesentrene i Norge forde?

 

Dette er grunnen til at vi ikke får noenting her hjemme på berget. Så hvalfarter Apple-fans til en butikk. Hva så? Herregud så treige vi nordmenn er, jeg var direkte flau den gangen de åpnet en Starbucks på OSL

 

I utlandet, for dere som har vært der, så er det veldig vanlig med rene merkebutikken. Dette er noe jeg savner veldig i Norge, det finnes knapt noen av de, foruten noen få. Elkjøp og alle disse andre med avanse per produkt er så slitsomt å gå inn i, man må tråkle seg igjennom støvsugere og vaskemaskiner for å komme til deg man vil ha. Det er utrolig gammeldags, og det presenterer ikke produktene på noen god måte. Skal du ha joggesko i en random Intersport? "Ja, la meg se om jeg har den Nike-modellen i størrelsen din på lager *vente i 5min* Nei, dessverre, men vi har en fin en som vi selger mye av fra New Balance". Sånne ting er jeg drit lei av, og sånn er det nesten overalt.

 

På tide å legge fra seg vaffelen med brunost folkens, vær så snille og ønsk nye ting velkommen - og liker du det ikke - så drit i det, det er skikkelig enkelt! ;)

 

Du har først en lang forklaring på hvorfor du ikke liker hvordan ting gjøres i norge, og at du savner at ting gjøres på en annen måte, og så til slutt konkluderer du med "liker du det ikke, så drit i det"? Du har jo selv illustrert ganske godt hvorfor det ikke bare er å drite i det. Når det er sagt tror jeg personlig neppe at en apple-store kommer til å ødelegge noe for hvordan jeg foretrekker butikker er bygd opp. Min hoved-irritasjon med slike butikker er ofte at de som styrer er litt i overkant slepphendte med å la ymse butikker ødelegge byrommet med grelle bygg.

 

AtW

 

Jeg mener "drit i det" som i at hvis du ikke liker Apple Store, hvorfor bry seg? At folk liker å gå dit, må vel ikke du ha en mening om? Hvorfor ha en mening om akkurat det? Det jeg sier er at jeg sier gjerne velkommen til detikerte merkebutikker, men jeg syns det er synd at mange har samme oppfatning som deg og at vi står med det "samme gamle og vante" hele tiden, det er jo nitrist å gå inn på en Elkjøp

 

Og helt seriøst, grelle bygg? Du kødder nå ikke sant? Er DET argumentet ditt? Jeg begynner å lure på deg noen ganger altså, du er jo imot absolutt alt her inne, ingenting unnslipper negativiteten din og nå er du redd for en Apple Store ikke vil passe inn i et bybilde som i f.eks Oslo? Har du vært nede ved Oslo S i det siste?

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hadde sagt velkommen til en Apple Store i Norge jeg. Samme med en Google Store også, hvis de har fått noe fart på det enda, jeg mener - hvorfor ikke? Hva er galt med en Apple Store? Jeg pleier ikke å gå på dressmann, men jeg er ikke irritert over at det er en på alle kjøpesentrene i Norge forde?

 

Dette er grunnen til at vi ikke får noenting her hjemme på berget. Så hvalfarter Apple-fans til en butikk. Hva så? Herregud så treige vi nordmenn er, jeg var direkte flau den gangen de åpnet en Starbucks på OSL

 

I utlandet, for dere som har vært der, så er det veldig vanlig med rene merkebutikken. Dette er noe jeg savner veldig i Norge, det finnes knapt noen av de, foruten noen få. Elkjøp og alle disse andre med avanse per produkt er så slitsomt å gå inn i, man må tråkle seg igjennom støvsugere og vaskemaskiner for å komme til deg man vil ha. Det er utrolig gammeldags, og det presenterer ikke produktene på noen god måte. Skal du ha joggesko i en random Intersport? "Ja, la meg se om jeg har den Nike-modellen i størrelsen din på lager *vente i 5min* Nei, dessverre, men vi har en fin en som vi selger mye av fra New Balance". Sånne ting er jeg drit lei av, og sånn er det nesten overalt.

 

På tide å legge fra seg vaffelen med brunost folkens, vær så snille og ønsk nye ting velkommen - og liker du det ikke - så drit i det, det er skikkelig enkelt! ;)

 

Du har først en lang forklaring på hvorfor du ikke liker hvordan ting gjøres i norge, og at du savner at ting gjøres på en annen måte, og så til slutt konkluderer du med "liker du det ikke, så drit i det"? Du har jo selv illustrert ganske godt hvorfor det ikke bare er å drite i det. Når det er sagt tror jeg personlig neppe at en apple-store kommer til å ødelegge noe for hvordan jeg foretrekker butikker er bygd opp. Min hoved-irritasjon med slike butikker er ofte at de som styrer er litt i overkant slepphendte med å la ymse butikker ødelegge byrommet med grelle bygg.

 

AtW

 

Jeg mener "drit i det" som i at hvis du ikke liker Apple Store, hvorfor bry seg? At folk liker å gå dit, må vel ikke du ha en mening om? Hvorfor ha en mening om akkurat det?

Og helt seriøst, grelle bygg? Du kødder nå ikke sant? Er DET argumentet ditt? Jeg begynner å lure på deg noen ganger altså, du er jo imot absolutt alt her inne, ingenting unnslipper negativiteten din og nå er du redd for en Apple Store ikke vil passe inn i et bybilde som i f.eks Oslo? Har du vært nede ved Oslo S i det siste?

 

 

Ja, stemmer, og det samme kan man si om intersport og elkjøp, men du forklarer jo selv hvorfor det kan være et problem, fordi det er ikke bare å "drite i ting", når det påvirker samfunnet rundt deg. Hvorfor skal du ha en mening om det? 

 

Jeg har ikke sagt noe om apple-store konkret, det var en generell vurdering som din, spesifikke "merkebygg" med høy prestisje slipper ofte for lett unna utformingskrav. Jeg har ikke sagt jeg er noe imot noen Apple Store i Oslo. Det virker som negativiteten du snakker om bare er noe du projiserer.

 

Poenget er at verden er ikke så enkel som at det bare er å "ikke bry seg", ting påvirker hverdagen din, så holdningen "om du ikke liker det, ikke bry deg" er en ganske håpløs holdning på generell basis. Det betyr ikke at man skal være ekstremt opptatt av alt, ærlig talt bryr jeg meg ikke så mye fram eller tilbake om en apple-store, men man kan og bør ikke forvente at folk ikke skal bry seg om ting de mener er negative på generell basis.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommenterte utsagnet om at det var ok å se alle produktene på et sted. Poenget mitt er at det kan du på eplehuset også, eller en litt større elkjøp for den saks skyld, Apple har en ganske begrenset mengde produkter.

 

AtW

 

 

 

Bare gå på Elkjøp du, det er helt i orden for meg. Jeg handler så langt på Eplehuset rett og slett fordi vi ikke har en Apple Store i Norge enda. Men får vi en så handler jeg antagelig der (også). 

 

Du skal da få slippe...

Lenke til kommentar

 

Jeg kommenterte utsagnet om at det var ok å se alle produktene på et sted. Poenget mitt er at det kan du på eplehuset også, eller en litt større elkjøp for den saks skyld, Apple har en ganske begrenset mengde produkter.

 

AtW

 

 

 

Bare gå på Elkjøp du, det er helt i orden for meg. Jeg handler så langt på Eplehuset rett og slett fordi vi ikke har en Apple Store i Norge enda. Men får vi en så handler jeg antagelig der (også). 

 

Du skal da få slippe...

 

 

Du trenger ikke å fylle tråder med denslags, om du tror folk trenger din tillatelse eller velsignelse for hvor de går og handler, så kan jeg informere om at det ikke er nødvendig.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Jeg kommenterte utsagnet om at det var ok å se alle produktene på et sted. Poenget mitt er at det kan du på eplehuset også, eller en litt større elkjøp for den saks skyld, Apple har en ganske begrenset mengde produkter.

 

AtW

 

 

 

Bare gå på Elkjøp du, det er helt i orden for meg. Jeg handler så langt på Eplehuset rett og slett fordi vi ikke har en Apple Store i Norge enda. Men får vi en så handler jeg antagelig der (også). 

 

Du skal da få slippe...

 

 

Du trenger ikke å fylle tråder med denslags, om du tror folk trenger din tillatelse eller velsignelse for hvor de går og handler, så kan jeg informere om at det ikke er nødvendig.

 

AtW

 

 

 

Lurer på hvem som fyller opp trådene her med merkelige innspill...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...