Gå til innhold

Gratis Windows 10 klarer ikke å friste Windows 7-brukerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo av den enkle grunn at Windows 7 er et fantastisk OS. Mange venter nok til Windows 10 har vært litt lengre på markedet så driverstøtten og stabiliteten er 100%. Når det er sagt har jeg selv oppgradert 2 av mine PC'er til Windows 10 og det er ett topp OS. Min hoved PC har fremdeles Windows 7 og har vært dønn stabil i 3 år nå, så den blir nok aldri oppgradert før den blir byttet ut.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er vel også en del bedrifter som venter med å oppgradere antar jeg.

 

Tenkte på det same.

 

Eg trur ein del bedrifter gjekk frå XP til Windows 7, kanskje med eit lite feilsteg via Vista. Windows 7 er eit veldig bra operativsystem og det er ikkje berre å oppgradere til Win 10 sånn heilt utan vidare.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Føler ikke de har gitt meg noen god grunn til å oppgradere. Windows 7 fungerer strålende, så hvorfor skal jeg bytte? På hovedmaskina har jeg dessuten en full lisens. Hvis jeg benytter meg av "gratisoppgraderinga" til Windows 10, ender jeg opp med en retail-lisens og må kjøpe ny neste gang jeg bytter hardware.

 

Har oppgradert en laptop (fra 8.1), der fungerte det greit (litt drivertrøbbel). Konklusjonen min er vel at jeg foretrekker Windows 10 over 8.x, men at jeg neppe kommer til å oppgradere Windows 7-maskiner med det første.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Joda jeg kan se hvor fantastisk win 10 er, ifølge den pchjelp gruppa på facebook jeg er medlem av. Daglig er det spørsmål og bilder fra bsod i hytt og (maskin)gevær fra folk som har oppdatert eller nyinstallert. Det gir meg virkelig lyst til å hive meg på den karusellen.

 

Er ikke win 10 som er problemet, men de som lager driveren.

Har selv 8 maskiner på 10 og er ok etter noen nyere drivere,

Husk win 7 var helt likt i starten i mars 09.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så har du de som har en heftig Win 7 versjon (Ultimate / Pro etc) som ved en oppgradering vil havne på en basic Win 10, jeg skjønner at disse tviholder på Win 7 grunnet funksjonaliteten de allerede har.

Personlig blir jeg ved Win 7 skuta fram til Microsoft skrur av lyset, deretter mønstrer jeg av min siste "Windows" båt og drar til Linux, og det som ikke henger med og fungerer i det nye systemet, det eksisterer ikke for meg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Gikk fra Win 7 til 10, men måtte tilbake igjen etter et par måneder.. Etter omtrent 2 ukers bruk sluttet start menyen å fungere, samtidig som OS'et ble ustabilt og tregt. Når det samme skjedde igjen etter clean install etter omtrent 2 ukers tid, hele 2 ganger til, var det bare å gå tilbake til Win 7.

 

Kjørt denne versjonen av Windows problemfritt i flere år, og nå kjører endelig pcen helt knirkefritt igjen, selv etter omtrent en mnd. Hva som forårsaket dette kan jeg ikke skjønne, men det var flere andre på diverse forum som led av det samme. Etter så lang tid, uten så mye som en setning fra MS om saken, skal det nok mye til for å oppgradere til det desidert mest ustabile OS'et jeg har prøvd igjen.

Lenke til kommentar

Kjører enda win 7 på min stajonære, har ikke tenkt å oppgradere enda ihvertfall.

 

Oppgradert to bærbare maskiner til w10, på begge sluttet smart gestures på pekeplaten å fungere, og begge er tregere under oppstart og pålogging og til å våkne fra dvalemodus. Så jeg er ikke sånn kjempeimponert.

Ang smart gestures så tenkte jeg det hjalp med nye driver, men denne var det ikke mulig å installere før man hadde avinstallert driveren inkludert i w10...... tungvint. Og etter intallasjon var tofinger scrolling reversert så jeg måtte inn i driver instillingene for å få denne rett vei.

 

Totalt sett er jeg ikke imponert over w10, muligens det blir bedre enn w8 når det får litt tid på seg. Men det når ikke w7 opp til anklene en gang kvalitetsmessig og brukermessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...