Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

 

Din feil om du sitter med et ustabilt kort og ikke sender det i retur.

 

Enkelttilfeller vil alltid eksistere, men å dømme en hel produsent ned pga ett produkt med feil er ganske fjernt, spesielt når det er et selskap som er godt kjent for å lage kvalitetsprodukter. 

 

 

Gigabyte sitt 780ti hadde massive problemer.

 

http://www.overclock.net/t/1461220/gigabyte-780-ti-ghz-edition-crashes

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=391397

https://forums.geforce.com/default/topic/688127/geforce-700-600-series/update-gtx-780ti-artifacting-crashing-gygabyte-windforce-gv-n78toc-3gd-oc-bad-batch-/1/

 

Satt lenge og vurderte å sende det inn, men ettersom PC'en er pre-built fra Komplett hadde jeg blitt nødt til å sende inn hele maskinen for at de skulle feilsøke derfra (undersøkte dette med dem på forhånd).

 

Dette kunne ha tatt lang tid ettersom TDR's kom med ujevne mellomrom. Kan gå flere uker uten problemer, for så å dukke opp daglig.

 

Erfaringen med Gigabyte er derfor veldig svekket, spesielt etter å ha funnet så mange andre med samme problemet.

 

Aldri skjønt hvorfor noen kjøper gigabyte whatsoever egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

 

Din feil om du sitter med et ustabilt kort og ikke sender det i retur.

 

Enkelttilfeller vil alltid eksistere, men å dømme en hel produsent ned pga ett produkt med feil er ganske fjernt, spesielt når det er et selskap som er godt kjent for å lage kvalitetsprodukter. 

 

 

Gigabyte sitt 780ti hadde massive problemer.

 

http://www.overclock.net/t/1461220/gigabyte-780-ti-ghz-edition-crashes

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=391397

https://forums.geforce.com/default/topic/688127/geforce-700-600-series/update-gtx-780ti-artifacting-crashing-gygabyte-windforce-gv-n78toc-3gd-oc-bad-batch-/1/

 

Satt lenge og vurderte å sende det inn, men ettersom PC'en er pre-built fra Komplett hadde jeg blitt nødt til å sende inn hele maskinen for at de skulle feilsøke derfra (undersøkte dette med dem på forhånd).

 

Dette kunne ha tatt lang tid ettersom TDR's kom med ujevne mellomrom. Kan gå flere uker uten problemer, for så å dukke opp daglig.

 

Erfaringen med Gigabyte er derfor veldig svekket, spesielt etter å ha funnet så mange andre med samme problemet.

 

Aldri skjønt hvorfor noen kjøper gigabyte whatsoever egentlig.

 

hLA2tKh.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Aldri skjønt hvorfor noen kjøper gigabyte whatsoever egentlig.

Nå er jeg spent på å høre hva folk burde kjøpe og hvorfor :p

 

Mange av de jeg kjenner har også vært plaget med ting fra gigabyte, så det er vel mer en personlig mening og ikke noen fasit ^^,

Har selv hatt både asus og Msi hardware, og kan ikke vite å ha vært plaget med det en eneste gang. Zotac derimot, huff og huff.

Lenke til kommentar

 

 

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

Problematisk å lese seg opp på "rett tredjeparts-kort" når man ikke vet noen ting om kortene annet enn at de faktisk kommer.

 

 

Kommer omtaler i løpet av uka her visstnok.

 

Dette vil jeg ha kilder på, da FE først kommer i salg fredag... Usikker på om du helt har forstått hva tredjepartskort er. 

Lenke til kommentar

 

 

Aldri skjønt hvorfor noen kjøper gigabyte whatsoever egentlig.

Nå er jeg spent på å høre hva folk burde kjøpe og hvorfor :p

 

Mange av de jeg kjenner har også vært plaget med ting fra gigabyte, så det er vel mer en personlig mening og ikke noen fasit ^^,

Har selv hatt både asus og Msi hardware, og kan ikke vite å ha vært plaget med det en eneste gang. Zotac derimot, huff og huff.

 

De eneste kortene jeg noensinne har hatt trøbbel med (BSOD/Døde) er to kort i fra MSI, en var DOA og en døde etter et par uker - ingen OC ;)

Ellers så har jeg hatt flere Gigabyte, Asus, og Gainward og aldri hatt problemer :)

 

Men når det kommer til Referanse så hadde jeg ikke tenkt så mye på hvilket merke det var, disse er klin like hverandre :)

 

Lenke til kommentar

Litt personlige erfaringer med ting og tang..

 

Zotac fungerer konge, har samme kjøler policy som eVGA. (Altså du kan montere vannblokk uten problemer, bare lever kortet med org. kjøler når du skal ty til RMA). Vet dog at de gml kortene var ofte "skranglete".

 

MSI har jeg hatt et par døde 1155 HK på. Ene ble nok fried av Chiefaenskap. Liker veldig godt MSI idag.

 

Hadde et 780 fra Gainward, kjøleren var veldig flimsy og var egt aldri fornøyd. Ble sendt tilbake på angrerett. Aldri mer Gainward på meg.

 

ASRock er helt greie. Hadde et Z87 formula som var konge. Rotete bios, men nå er jo jeg vandt med Asus.

 

Gigabyte har gode skjermkort, 980 G1 var desiert det beste 980 kortet IMHO. Vet at de sliter litt med HK osv. Vanskeligere å fucke opp med skjermkortene.

 

Evga har mange gode kort, men dårlige HK utifra det jeg har hørt/lest.

 

Asus har også gode HK og skjermkort, men lar deg ikke bytte org kjøler på skjermkort, så er vel egt. aldri aktuelt å ha Asus GPU. Liker godt hovedkortene, selv om de kanskje er litt dyrere enn gjennomsnittet.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

 

I ett forsøk på å være forholdsvis nøytral, så kan jeg si med sikkerhet at Gigabyte 780ti kortene hadde ett problem. De var klokket for høyt fra fabrikk, noe som medførte ustabil maskin ved tung last (dette har jeg selv erfart ved bruk av disse kortene til F@H og de endte opp som RMA til slutt som følge av dødt kort).

 

På den annen side så har jeg også testet 9xx serien fra Gigabyte, og disse gir ett helt annet bilde. Meget gode kort som kommer med høyere power target enn de fleste andre kort, til en fornuftig pris. Ergo har jeg faktisk valgt disse i mitt eget oppsett hjemme.

 

Ergo må jeg føye meg inn i rekken sammen med de som venter og ser hva som kommer fra 10xx serien  ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg skal iallefall le av de som klager på throttling etc med skjermkort, men jeg skal kose meg med "køstom" bios  :tease:

Vi kan jo le av alle som skippa 980ti fordi 1080 var "rett" rundt hjørnet, og kom til å bli uendelig bedre OG billigere :p

 

 

1080 blir nok et greit valg det, bare ikke 1080FE. Med en god tredjeparts kjøler så boost'en holder seg over ~1900MHz uten hårføner lydnivå, og litt flere/bedre spenningsregulatorer så har det nok ikke vært det dummeste folk har gjort å sitte på sitt GTX980 og vente på GTX1080 fremfor å hoppe på 980Ti "toget". Som fyren på AdoredTV sier; så har test sidene testet hva GTX1080 kan være.

 

Min egen spådom for Pascals første kort var; GTX980Ti ytelse for GTX980 pris. GTX1070 kan nok innfri på det punktet, men blir spennende å se om også 1070 kommer til å trenge tredjeparts kjøler for å få det til. GTX1080 ytelsen tippet jeg på 980Ti+ ~25%. Igjen, med tredjeparts kjøler/design, så bør dette, og mer, være godt mulig.

 

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

 

Det er absolutt noe å vente på: Tredjeparts versjonene av GTX1080. 1080FEs kjøler gjør ikke jobben godt nok. (Vel, det er ikke helt sant. Man oppnår annonsert frekvens. Men annonsert ytelse bare de 10 første minuttene.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skal iallefall le av de som klager på throttling etc med skjermkort, men jeg skal kose meg med "køstom" bios  :tease:

Vi kan jo le av alle som skippa 980ti fordi 1080 var "rett" rundt hjørnet, og kom til å bli uendelig bedre OG billigere :p

 

 

1080 blir nok et greit valg det, bare ikke 1080FE. Med en god tredjeparts kjøler så boost'en holder seg over ~1900MHz uten hårføner lydnivå, og litt flere/bedre spenningsregulatorer så har det nok ikke vært det dummeste folk har gjort å sitte på sitt GTX980 og vente på GTX1080 fremfor å hoppe på 980Ti "toget". Som fyren på AdoredTV sier; så har test sidene testet hva GTX1080 kan være.

 

Min egen spådom for Pascals første kort var; GTX980Ti ytelse for GTX980 pris. GTX1070 kan nok innfri på det punktet, men blir spennende å se om også 1070 kommer til å trenge tredjeparts kjøler for å få det til. GTX1080 ytelsen tippet jeg på 980Ti+ ~25%. Igjen, med tredjeparts kjøler/design, så bør dette, og mer, være godt mulig.

 

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

 

Det er absolutt noe å vente på: Tredjeparts versjonene av GTX1080. 1080FEs kjøler gjør ikke jobben godt nok. (Vel, det er ikke helt sant. Man oppnår annonsert frekvens. Men annonsert ytelse bare de 10 første minuttene.)

 

1080 blir ett ok valg, men er nok vesentlig dårligere enn hva flere hadde antatt. Selv tippet jeg ca 30% mer ytelse, men nvidia ga det litt ekstra. Men det tok de seg også veldig godt betalt for, så føler det gikk opp i opp.

 

Poenget er jo at å vente ett år på hw aldri er en god ide :p Og dersom du hadde 980 så er det uansett tullete å oppgradere før tidligst 1080!

Lenke til kommentar

 

Jeg skal iallefall le av de som klager på throttling etc med skjermkort, men jeg skal kose meg med "køstom" bios  :tease:

Vi kan jo le av alle som skippa 980ti fordi 1080 var "rett" rundt hjørnet, og kom til å bli uendelig bedre OG billigere :p

 

og vi kan ganske sikkert le av de som kjøper FE når kortene som er modifisert fra 3dje part kommer

Vi har ikke sett tester på de kortene ennå og for alt vi vet så er de bedre enn 980Ti

Lenke til kommentar
Leste et sted at 1080 FE har en konstant fan noise uansett om det er idle/load. I tillegg leste jeg noe om strømtilførsel (en grense på hvor mye strøm det kunne mates med eller noe. At det påvirket ytelsen.). Hva er det det eksakt er snakk om?

Det er bare en stk 8-pins, noe som gir max 225W (150W + 75W fra PCIe). Og med en Power limit i satt til 120% (180W TDP+36W=216W) så er man snart på max i forhold til stock BIOS. Dette er inntil man flasher med Custom BIOS, som gjerne gir deg en god del mer. Som en annen her inne sa, en god PSU greier fint å mate mye mer enn 150W over en stk 8-pins. 

 

Så det gjenstår fortsatt å se akkurat hvor godt 1080 faktisk kan yte. Maxwell gav ikke så veldig mye mer på Custom BIOS, siden den skalerer dårlig med økt spenning, men det betyr ikke at Pascal ikke kan gjøre det. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Leste et sted at 1080 FE har en konstant fan noise uansett om det er idle/load. I tillegg leste jeg noe om strømtilførsel (en grense på hvor mye strøm det kunne mates med eller noe. At det påvirket ytelsen.). Hva er det det eksakt er snakk om?

Det er bare en stk 8-pins, noe som gir max 225W (150W + 75W fra PCIe). Og med en Power limit i satt til 120% (180W TDP+36W=216W) så er man snart på max i forhold til stock BIOS. Dette er inntil man flasher med Custom BIOS, som gjerne gir deg en god del mer. Som en annen her inne sa, en god PSU greier fint å mate mye mer enn 150W over en stk 8-pins. 

 

Så det gjenstår fortsatt å se akkurat hvor godt 1080 faktisk kan yte. Maxwell gav ikke så veldig mye mer på Custom BIOS, siden den skalerer dårlig med økt spenning, men det betyr ikke at Pascal ikke kan gjøre det. :)

 

Hvis vi kan sammenligne med trenden blant CPUer, så er det vel at de skalerer dårligere og dårligere på spenning med tid hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt 2 ustabile kort i gjennom min fartstid, begge rett etter hverandre. Det ene var et Evga 780TI Classy, det andre var Evga 780TI Classy KingPin Ed. 

 

Til tross for dette har jeg ingen betenkeligheter med å kjøpe Evga kort igjen. Jeg vet at Evga lager veldig bra kort, da jeg en stund hadde ett Evga 780 Classy som klokket vanvittig bra på både core og samsung minnet sitt :)

 

Noen ganger er man bare uheldig, men i mitt tilfellet også litt heldig da det gikk på garanti og derfor fikk nytt GTX 980 Strix da det kom ut som erstattning :p

 

My 2 cents:

Tipper vi kan se Pascal bortmot 2,4GHz, men tror nok ikke det blir standaren. Tipper standard og da mener jeg med minimum custom bios mellom 2,2-2,3GHz. Men har du ikke en bra custom loop så vil den nok trotthle ganske hardt i spill etter veldig kort tid.

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar

Eneste merket jeg har hatt problemer med var noe Geforce ræl jeg fikk i fra Multicom når jeg prøvde butikken for noen år siden.

Tror merket var "Elitegroup" eller noe sånt,  var noe skikkelig søppel, kjøleribba var limt på kortet og datt av over tid pga av varme hehe.

Lenke til kommentar

 

Leste et sted at 1080 FE har en konstant fan noise uansett om det er idle/load. I tillegg leste jeg noe om strømtilførsel (en grense på hvor mye strøm det kunne mates med eller noe. At det påvirket ytelsen.). Hva er det det eksakt er snakk om?

Det er bare en stk 8-pins, noe som gir max 225W (150W + 75W fra PCIe). Og med en Power limit i satt til 120% (180W TDP+36W=216W) så er man snart på max i forhold til stock BIOS. Dette er inntil man flasher med Custom BIOS, som gjerne gir deg en god del mer. Som en annen her inne sa, en god PSU greier fint å mate mye mer enn 150W over en stk 8-pins. 

 

Så det gjenstår fortsatt å se akkurat hvor godt 1080 faktisk kan yte. Maxwell gav ikke så veldig mye mer på Custom BIOS, siden den skalerer dårlig med økt spenning, men det betyr ikke at Pascal ikke kan gjøre det. :)

 

 

Ah okay. Har en PSU på 1250W så da bør vel det holde? For det stod et sted at ytelsen dropper litt etter en stund pga. noe som har med strømmatingen å gjøre?

Lenke til kommentar

 

 

Leste et sted at 1080 FE har en konstant fan noise uansett om det er idle/load. I tillegg leste jeg noe om strømtilførsel (en grense på hvor mye strøm det kunne mates med eller noe. At det påvirket ytelsen.). Hva er det det eksakt er snakk om?

Det er bare en stk 8-pins, noe som gir max 225W (150W + 75W fra PCIe). Og med en Power limit i satt til 120% (180W TDP+36W=216W) så er man snart på max i forhold til stock BIOS. Dette er inntil man flasher med Custom BIOS, som gjerne gir deg en god del mer. Som en annen her inne sa, en god PSU greier fint å mate mye mer enn 150W over en stk 8-pins. 

 

Så det gjenstår fortsatt å se akkurat hvor godt 1080 faktisk kan yte. Maxwell gav ikke så veldig mye mer på Custom BIOS, siden den skalerer dårlig med økt spenning, men det betyr ikke at Pascal ikke kan gjøre det. :)

 

 

Ah okay. Har en PSU på 1250W så da bør vel det holde? For det stod et sted at ytelsen dropper litt etter en stund pga. noe som har med strømmatingen å gjøre?

 

Uten at jeg er den med mest peiling på PSU'er eller hvilken PSU du faktisk har (Seasonic?) så tror jeg nok du kan slappe heelt av ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...