Gå til innhold

Neste uke får Hearthstone sin første utvidelsespakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gi ut et gratis-spill som får mange, mange spillere: Check!

Gi ut utvidelsespakker gradvis, men ta betalt for de, slik at spillet ikke lenger blir gratis: Check!

Illusjon om "gratis spill" fullført!

 

Du kan kjøpe utvidelsen for ingame currency og faktisk så er det ikke særlig dyrt/vanskelig å spare opp heller.

 

Men selskap må jo tjene penger, så å hakke på at de vil ha betalt for en utvidelse er for meg helt bak mål.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

En utvidelse er på tide, og jeg føler det ikke er melking. Legge til noen få kort i ny og ne for å sprite opp spillet. Tar det for lang tid, ender det med at alle spiller med de samme kortene og da blir folk fortere lei.

 

Og som nevnt, du må ikke kjøpe utvidelsen. Du kan spille spillet og tjene in-game gull. Gullet kan du bruke på å kjøpe flere kortpakker, eller i dette tilfelle en utvidelsespakke.

Lenke til kommentar

Haha expansions allerede, spillet er ikke et halvt år gammelt en gang, snakk om melke-ku, dette var 100% planlagt :D

Latterlig xD

 

Enda værre er at de sier det er en eSport.

Jeg vet ikke om noen digitale TCG/ CCG-spill hvor man ikke må betale for kortpakker eller utvidelsespakker. Du kan spare opp "in-game currency" og kjøpe kortpakker eller utvidelsespakker i Hearthstone, noe man ikke kan i de andre kortspillene jeg har prøvd. Er du flink kan du spare opp "in-game currency" og gå til arenaen, hvor du har mulighet for å få veldig mye for pengene hvis du er heldig med kortene og hvis du vet hva du driver med. Det krever litt innsikt i kortstokkbygging eller "deck building", om du vil.

 

Hvis du har spilt et TCG/ CCG med fysiske kort, terninger og brikker ville du vel ikke forventet at kortpakker og utvidelsespakker var gratis? Jeg vet denne sammenligningen er å dra det litt langt, men ikke så langt at poenget ikke kommer frem. At det i det hele tatt er mulig å spille spillet gratis er generøst etter min mening.

 

"After the Arachnid Quarter, the next four wings can be purchased for 700 gold per wing or $6.99 USD per wing. Players can earn the in-game gold needed to unlock the next wing of Naxxramas by completing various quests or emerging victorious from the Arena, or they can choose to unlock the next available Naxxramas wing using real money."

Les mer HER

 

 

Jeg er enig med Nerowulf at dette ikke er melking fordi et samlekortspill trenger nye kort for at det skal være attraktivt over tid.

Endret av StigtriX
Lenke til kommentar

Gi ut et gratis-spill som får mange, mange spillere: Check!

Gi ut utvidelsespakker gradvis, men ta betalt for de, slik at spillet ikke lenger blir gratis: Check!

Illusjon om "gratis spill" fullført!

 

Fokusere på en enkelt ting ved lanseringen kun for å ha noe å klage på: Check!

 

At du kan kjøpe pakken med penger gjør ikke spillet mindre gratis, da du kan som nevnt her kjøpe pakken uten å bruke ekte valuta. Prisen er ikke urimelig og de som er interesserte nok i å spille Hearthstone har selvfølgelig også fått med seg at denne pakken ble lansert for flere måneder siden, og dermed var det fullt mulig å spare opp i forkant. Her har man muligheter for alle behov egentlig, men det er da noen som skal klage på det meste.

 

Haha expansions allerede, spillet er ikke et halvt år gammelt en gang, snakk om melke-ku, dette var 100% planlagt :D

Latterlig xD

 

Enda værre er at de sier det er en eSport.

 

Vet ikke om du er et troll eller ikke, men du kan umulig ha spilt kortspill før. Akkurat nå tror jeg du kan kun ha 382 kort i samlingen din i Hearthstone, noe som er veldig lite sammenlignet med de kortspillene som har vært på markedet lenge. Det er helt åpenbart at det må langt flere kort til for spillet skal bli så interessant som det kan bli, og det må Blizzard bare begynne med så fort som mulig. Etter min mening tok det litt for lang tid før denne utvidelsen kom, men det har vel med at de også introduserer single player. Forhåpentligvis kommer den neste pakken kjappere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske patetisk hvor populært dette har blitt blandt folk som ikke har tenkt tanken på kortspill som dette før. Men der hvor Blizzard er involvert blir folk ekstremt lavpanna.

 

Dette er det perfekte spill når du har 15-25 minutter dødtid å slå ihjel, liker strategi men ikke tidspress og raske reaksjoner som enkelte andre spill har.

 

Og til de som mener dette spillet er dyrt. Folk har lager youtube-serier der de viser at det er mulig å spille uten å betale en krone. Og det er faktisk langt ifra umulig.

Lenke til kommentar

Hearthstone er det spillet med den beste og sunneste Free-to-play-modellen jeg har sett på lenge. Du får ekstremt mange timer med underholdning fullstendig gratis, du kan potensielt skaffe deg alt uten å bruke noe penger i det hele tatt, du kan bruke den lille summen du selv ønsker for å gjøre deg selv litt sterkere litt fortere, eller du kan bruke tusenvis av kroner for å skaffe deg alle kortene, noe som faktisk ikke gir deg en ekstrem fordel. Det gir deg bare enda mer moro.

 

Gratisspill som League of Legends kan bare ta seg en bolle, for de kan ikke sammenlignes med denne modellen. Det er kanskje bare Dota 2 som gjør det på en bedre måte enn HS, av "blockbusterspill" jeg kommer på i farten. Jeg vil anbefale alle som liker å spille PC-spill å teste Hearthstone. Gi det 3-4 timer, sjekk ut et par streamer og les litt på subredditen, og jeg kan nesten garanterte at du kommer til å like det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det som er dumt med hearthstone syns jeg er at man kan bruke flere 1000 kr uten at man får ett "fullverdig" spill. Jeg har selv brukt i underkant av 400 kr og fortsatt så har jeg kun låst opp 1/100 del av spillet så langt, det er IKKE medregnet nye kort som kommer i exp.... Jeg mener at man burde få igjen mer for det man betaler.

Lenke til kommentar

Ganske patetisk hvor populært dette har blitt blandt folk som ikke har tenkt tanken på kortspill som dette før. Men der hvor Blizzard er involvert blir folk ekstremt lavpanna.

 

Hva er det du mener med denne lavpanna kommentaren?

 

Blizzard er mestere i design og tilgjengelighet, det har de bevist igjen med Hearthstone. Har ikke brukt ei krone på spillet, og gleder meg til å spille meg gjennom kampanjen gratis. Om man ikke klarer det, så er men entan stokk sum, eller så liker man ikke spillet.

 

Kos dere, alle som liker spillet, så får de gretne unge gubbene som ikke får det til, heller bare ha det så godt.

Lenke til kommentar

Tar det for lang tid, ender det med at alle spiller med de samme kortene og da blir folk fortere lei.

 

Det at alle spiller med de samme kortene betyr jo bare at spillet er som alle andre eSports, alle er likestilte..

 

Starcraft, alle er likestilt, Dota2, alle er likestilt, Quake 3, alle er likestilt, ingen klager over at "de spiller med det samme som alle andre", det er jo for pokker hele poenget med eSport, likestilt konkurranse, at ingen har tilgang til utstyr som andre ikke har tilgang til, det er jo BALANSE!

 

Noe annet er tull.

 

Kan ikke overbevise meg om at spillet er verken bra eller at det er en eSport, for det første så er det bare en mer casual easy mode version av MTG og for det andre så kan folk som har kjøpt/brukt mer tid/penger ha en større sjans til å vinne over de som ikke har kjøpt/brukt like mye tid/penger, det er bare tullete å kalle et spill som er pay-2-win for eSport, like tullete som å kalle LoL free-to-play.

Endret av Puro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tar det for lang tid, ender det med at alle spiller med de samme kortene og da blir folk fortere lei.

 

Det at alle spiller med de samme kortene betyr jo bare at spillet er som alle andre eSports, alle er likestilte..

 

Starcraft, alle er likestilt, Dota2, alle er likestilt, Quake 3, alle er likestilt, ingen klager over at "de spiller med det samme som alle andre", det er jo for pokker hele poenget med eSport, likestilt konkurranse, at ingen har tilgang til utstyr som andre ikke har tilgang til, det er jo BALANSE!

 

Noe annet er tull.

 

Kan ikke overbevise meg om at spillet er verken bra eller at det er en eSport, for det første så er det bare en mer casual easy mode version av MTG og for det andre så kan folk som har kjøpt/brukt mer tid/penger ha en større sjans til å vinne over de som ikke har kjøpt/brukt like mye tid/penger, det er bare tullete å kalle et spill som er pay-2-win for eSport, like tullete som å kalle LoL free-to-play.

eSport-delen av Heartstone foregår akkurat nå primært sett i Arena, og der lager du en deck av kort som du får tildelt der og da, ikke pre-made decks.

Lenke til kommentar

 

 

Tar det for lang tid, ender det med at alle spiller med de samme kortene og da blir folk fortere lei.

 

Det at alle spiller med de samme kortene betyr jo bare at spillet er som alle andre eSports, alle er likestilte..

 

Starcraft, alle er likestilt, Dota2, alle er likestilt, Quake 3, alle er likestilt, ingen klager over at "de spiller med det samme som alle andre", det er jo for pokker hele poenget med eSport, likestilt konkurranse, at ingen har tilgang til utstyr som andre ikke har tilgang til, det er jo BALANSE!

 

Noe annet er tull.

 

Kan ikke overbevise meg om at spillet er verken bra eller at det er en eSport, for det første så er det bare en mer casual easy mode version av MTG og for det andre så kan folk som har kjøpt/brukt mer tid/penger ha en større sjans til å vinne over de som ikke har kjøpt/brukt like mye tid/penger, det er bare tullete å kalle et spill som er pay-2-win for eSport, like tullete som å kalle LoL free-to-play.

eSport-delen av Heartstone foregår akkurat nå primært sett i Arena, og der lager du en deck av kort som du får tildelt der og da, ikke pre-made decks.

 

Hvordan kan man spille Arena på den måten? Altså hvis jeg vil spille mot en kompis, i Arena.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...