Gå til innhold

Her er Nvidias nye kraftplugg av et skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid tok det før Classified + classified vannblokk kom på markedet da?
Tok ikke det flere måneder?

 

Test:

http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_780_ti_review,19.html

 

De klarte å få 1276 Mhz maks boost frekvens, og nesten 8 GHz på :)

Betyr det at du kan kanskje forvente at et vannkjølt eksempel med BIOS (med høyere power limit) burde klare i hvert fall 1300 MHz?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Koster under 5500kr på CDON. ;)

5700kr er selvsagt bare veiledende.

 

For en pris da gitt! Tror nok DCU2 290X blir et LANGT bedre kjøp en dette ja! :) Håper bare den kommer snart, så jeg kan forhåndsbestille.

Håpet egentlig at denne skulle være priset tilnærme 290X, da hadde det blitt denne istede. Men de er litt grådige nVidia :p

Ryktet tilsa at det kom til å koste ca like lite som gamle GTX 780 på rundt 5500kr, og det stemte jo. :) Så lite som 290X var nok bare en drøm. :p

Husk at dette er kjernen som Nvidia fra før har tatt flere titals tusen kroner for. Og når det i tillegg blir rimeligere enn lillebroren Titan, ja da må jo verden være i harmoni igjen. ^^

 

Enten det er "grådighet", eller generelt at det er en dyr kjerne med dårlige yields.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Anandtech:

 

"With the release of the GeForce GTX 780 Ti NVIDIA is once more left solidly in control of the single-GPU performance crown. It won’t quite get to claim a massive performance advantage over its closest competitors, but at the end of the day it’s going to be faster than any other single-GPU card out there. This will break down to being 11% faster than Radeon R9 290X, 9% faster than GTX Titan, and a full 20% faster than the original GTX 780 that it formally replaces."

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en pris da gitt! Tror nok DCU2 290X blir et LANGT bedre kjøp en dette ja! :) Håper bare den kommer snart, så jeg kan forhåndsbestille.

Håpet egentlig at denne skulle være priset tilnærmet 290X, da hadde det blitt denne istede. Men de er litt grådige nVidia :p

 

Det koster så mye fordi det er det beste. Det er alltid en del som skal ha det beste. Ser du på prisdifferansen mellom 290 og 290X så er jo den vanvittig med tanke på ytelsesforskjell...

 

Du betaler og litt ekstra for NVIDIA, folk kan si hva de vil, men NVIDIA sine kort trekker mindre strøm og er kaldere, AMD kjører klassisk AMD stil (de gjør det med prosessorer og) og kjører produktene sine på høye frekvenser pga av at de ligger litt bak i teknologi.

 

OG jeg vet ikke om dere har testet nettsidene til AMD (ser de nettopp har fått nye) og programvaren til AMD... Jeg har ett AMD kort, og når jeg skal laste ned drivere er det ~25% sjangse for at doawnload linken fungerer.

 

Nvidia derimot har GeForce experience, automatiske driveroppdateringer (Beta drivere og!) I tillegg til at den automatisk finner optimale spillinstillinger (Fungere VELDIG bra på mine spill hvertfall)

 

Mange her klarer nok fint å oppdatere drivere selv, og sette instillinger som er passende osv, men det er MANGE som ikke gjør det, og dessuten gjør NVIDIA alt veldig lett :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm, har ett spørsmål.

 

Er det noe poeng i å kjøpe en superclocked e.l. versjon? Er det cherrypicked GPUs osv? Eller kan man like gjerne klokke selv?

 

Går man for ett cherrypicked utgave, så vet man at de klokker bra. Kjøper man en hvilken som helst utgave, så vet man aldri om det klokker bra eller ikke, da er man avhengig av flaks.. Det er forskjell på brikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...