Gå til innhold

Microsoft: ? PC-en er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det kommende operativsystemet Windows 8 kan kjøre på både ordinære datamaskiner såvel som nettbrett
Er dette korrekt da ?Slik jeg har forstått det så vil det være to forskjellige versjoner av Windows 8. En for nettbrett (Windows RT) og en for vanlig pc ?Det skal ikke være mulig å kjøre vanlige Windows 8 programmer på nettberettet og motsatt.http://en.wikipedia....wiki/Windows_RT

 

Du kan kjøre Windows RT porgrammer i vanlig Windows 8, men du kan ikke nødvendigvis kjøre vanlige Windows 8 programmer på RT.

Lenke til kommentar

PCen er nok ikke død med det første, men Microsoft kan fort gå den retningen med en slik tankegang og med tanke på de produktene de har laget de siste årene.

Den personlige datamaskinen vil aldri dø, nesten alle mennesker er nok enige om at det er et stort fremskritt at alle har en egen datamaskin framfor å ha en datamaskin på deling.

Lenke til kommentar

Er i det minste ikke like ille som under Windows Phone 7-presentasjonen da Ballmer flettet inn frasen "Wonderfully yours" og slikt en rekke ganger i løpet av presentasjonen. For en tullete frase å lire av seg.

 

Fyren minner om en gammeldags bilselger, en som går etter de eldgamle salgsbøkene som sier at en god selger må ha gode catchfrases for å øke etterspørselen etter produktet, og at disse må gjentas til det kjedsommelige for å hjernevaske folk slik at de ikke glemmer dem.

 

Vil forøvrig påstå PCene vil bli mer og mer personlige fremover. Smarttelefoner og nettbrett er de nye PCene, og slike dingser blir nok bare mer og mer personlige for hvert år som går, både fordi man "alltid" har dem med seg og i stor grad fordi sosiale medier blir en større og større del av hverdagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Lese artikkelen hadde vært en fordel... :)

Steve Ballmer har akkurat funnet opp et nytt bullshitbingo-ord som ikke vil forandre på noe. PCen vil fortsatt være like personlig som før og alle (kanskje med unntak av enkelte uttalelser fra Microsoft) vil kalle det PC i framtiden også. PCen kommer ikke til å bli kalt PCplus-en i framtida og kommer ikke til å skille seg fra PC på noen måte som gjør at folk vil oppfatte det som et skille. Dette er keiserens nye klær - et nytt bullshitbingo-ord.

 

Artikkelen beskriver en trendendring, som Microsoft ser for seg - som allerede er på vei å fotsette seg i markedet. Hvorvidt det kommer til å hete PC-Plus eller noe annet, er forsåvidt uinteressant. Kommenterte det forrige, da jeg synes det var endel som hadde misforstått artikkelen :)

PC som PC, den du og jeg sitter på i hjemmet og jobb kommer nok til å være aktuell i flere tiår fremover.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å se for meg at dagens stasjonære PCer og "gammeldagse" laptoper blir reservert for de som faktisk trenger den typen kraft for å arbeide, mens mannen i gata går over til nettbrett og lignende. Skal du primært bruke sosiale medier og surfe holder det kanskje med Project Glass eller en transformer pad eller lignende, mens PCer fremdeles vil brukes til CAD og koding og sånt. "PCen er død" høres for meg mye ut som "BSD er død".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...