Gå til innhold

Microsoft: ? PC-en er død


Anbefalte innlegg

Forandringer og teknologiskifter kan komme raskere enn mange tror. Kanskje Microsoft har noen ess i ermet som de ikke har røpet... Igjen, den første leverandøren som kommer opp med et gjennomført system hvor mobilen er kjernen i alt tror jeg kommer til å rase av sted.

 

hva med dette konsepetet her... Mobilen som senter i en laptop, desktop eller tablet. ubuntu on android...

http://www.nexcrea.com/

 

Kanskje Microsoft forbereder seg på nettopp et sånt konsept med Win8??

Endret av Tomle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forandringer og teknologiskifter kan komme raskere enn mange tror. Kanskje Microsoft har noen ess i ermet som de ikke har røpet... Igjen, den første leverandøren som kommer opp med et gjennomført system hvor mobilen er kjernen i alt tror jeg kommer til å rase av sted.

 

hva med dette konsepetet her... Mobilen som senter i en laptop, desktop eller tablet. ubuntu on android...

http://www.nexcrea.com/

 

Kanskje Microsoft forbereder seg på nettopp et sånt konsept med Win8??

Hva skal vi med dette, vi som har pc som en arbeidsstarsjon 7, 5 time om dagen? Vi trenger fortsatt en pc-plattform, for å være effektive i det daglige. For oss må endringer være brukervennlige og medføre effektivisering. Vi har ikke tid til å "leike" med nye løsninger.

Lenke til kommentar

Hva skal vi med dette, vi som har pc som en arbeidsstarsjon 7, 5 time om dagen? Vi trenger fortsatt en pc-plattform, for å være effektive i det daglige.

 

Er du sikker på at du trenger en "pc-platform"?

Kunne en sektretær ha forestilt seg en hverdag UTEN skrivemaskin på 50-60 tallet? Vil du ikke si at dagens sekretærer kan være langt mer effektiv feks. når de skal skrive et brev i et tekstbehandlingsprogram?

 

Husk at vi ennå bare er i STARTEN av IT-utviklingen. Å ha en så låst innstilling fører ihvertfall ikke til noe nytt.

Lenke til kommentar

Hva skal vi med dette, vi som har pc som en arbeidsstarsjon 7, 5 time om dagen? Vi trenger fortsatt en pc-plattform, for å være effektive i det daglige. For oss må endringer være brukervennlige og medføre effektivisering. Vi har ikke tid til å "leike" med nye løsninger.

 

Helt enig. Virker som microsoft har fullstendig glemt bedriftsmarkedet / proffbrukere. Jeg kan strengt talt ikke skjønne hvorfor en bedrift evt skulle "oppgradert" til win8.

 

(Jeg håper at win8 er fullstendig mislykket blant bedriftsmarkedet / proffbrukere, selger middelmådig til stasjonære/bærbare for private, og blir ekstremt populært på tablets :p)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva skal vi med dette, vi som har pc som en arbeidsstarsjon 7, 5 time om dagen? Vi trenger fortsatt en pc-plattform, for å være effektive i det daglige.

 

Er du sikker på at du trenger en "pc-platform"?

Kunne en sektretær ha forestilt seg en hverdag UTEN skrivemaskin på 50-60 tallet? Vil du ikke si at dagens sekretærer kan være langt mer effektiv feks. når de skal skrive et brev i et tekstbehandlingsprogram?

 

Husk at vi ennå bare er i STARTEN av IT-utviklingen. Å ha en så låst innstilling fører ihvertfall ikke til noe nytt.

Jeg er for alt som er praktisk brukbart og som kan effektivisere "jobben". Men jeg er motstander av nytt, som ikke fører til noe effektivisering. Men andre ord, jeg er i mot endringer, for endringens skyld. Og endringene som det diskuteres her, kan jeg ikke se vil føre til noen effektivisering av hverdagen til folk flest, på jobben. Men, kanskje morsomt for teknofriker. :)

 

Da jeg tok i bruk pc i 1988, var det for at jeg så nytten av det, i den situasjonen jeg var i. Noen bekjente tok den i bruk noen år tidligere, men jeg hadde ikke nytte av den før i 88. Så, jeg tror ikke jeg har en "låst" innstilling. Jeg er åpen for alt, men med en smule skepsis, inntill jeg ser fordelen.

 

Editt: Jeg har heller ikke "smarttelefon", da jeg ikke har bruk for den og den er unødig stor. :) Men jeg har da både sett og "fiklet" med flere av dem. Ser ikke behovet.

Endret av geco5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne ikke ha vær mere ening.

 

Hva er poenget med å endre så mye på noe som fungere nesten perfekt .

Det er da bedre å gjøer det perfekt

 

Her burde man ha del Windows 8 opp i et rent metro system og et i ren klassisk Windows

 

Hvis man tar bort metro så lurer jeg faktisk på hvo mye nytt det er i W8

Her det meg sterkt om en oppgradert utgave av W7 - som en ny service pakke.

 

jeg har dette inntrykket selv om jeg ikke har prøvd Windows 8

Lenke til kommentar

Kunne ikke ha vær mere ening.

 

Hva er poenget med å endre så mye på noe som fungere nesten perfekt .

Det er da bedre å gjøer det perfekt

 

Her burde man ha del Windows 8 opp i et rent metro system og et i ren klassisk Windows

 

Hvis man tar bort metro så lurer jeg faktisk på hvo mye nytt det er i W8

Her det meg sterkt om en oppgradert utgave av W7 - som en ny service pakke.

 

jeg har dette inntrykket selv om jeg ikke har prøvd Windows 8

 

Ja hadde metro vært valgfritt så hadde jeg gjerne gått over til win8. Jeg liker ribbon-menyene, nye taskmanager, muligheten til å pause overføringer m.m.. Bare så synd at de følte behovet for å endre så mye av grensesnittet og samtidig fjerne de løsningene som folk er kjent med og som fungerer helt utmerket.

 

Som du sier kunne en del av nyhetene kommet som servicepack til win7. Derimot hadde vel microsoft tjent lite på å legge til funksjoner i win7 med tanke på solgte kopier. Lurer på om det vil komme flere valgmuligheter med tanke på GUI i win8 med tiden, at de legger til win7-lignende startmeny osv i patch.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å endre så mye på noe som fungere nesten perfekt .

 

Her burde jeg vel ha skrevet noe morsomt, men jeg klarer ikke fordi jeg ligger på gulvet og ler :D

Får meg til å tenke på sitatet fra et eller annet patentkontor i USA i 1899

"Everything that can be invented has been invented."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forandringer og teknologiskifter kan komme raskere enn mange tror. Kanskje Microsoft har noen ess i ermet som de ikke har røpet... Igjen, den første leverandøren som kommer opp med et gjennomført system hvor mobilen er kjernen i alt tror jeg kommer til å rase av sted.

 

hva med dette konsepetet her... Mobilen som senter i en laptop, desktop eller tablet. ubuntu on android...

http://www.nexcrea.com/

 

Kanskje Microsoft forbereder seg på nettopp et sånt konsept med Win8??

Hva skal vi med dette, vi som har pc som en arbeidsstarsjon 7, 5 time om dagen? Vi trenger fortsatt en pc-plattform, for å være effektive i det daglige. For oss må endringer være brukervennlige og medføre effektivisering. Vi har ikke tid til å "leike" med nye løsninger.

Kunne ikke ha vær mere ening.

 

Hva er poenget med å endre så mye på noe som fungere nesten perfekt .

Det er da bedre å gjøer det perfekt

 

Her burde man ha del Windows 8 opp i et rent metro system og et i ren klassisk Windows

 

Hvis man tar bort metro så lurer jeg faktisk på hvo mye nytt det er i W8

Her det meg sterkt om en oppgradert utgave av W7 - som en ny service pakke.

 

jeg har dette inntrykket selv om jeg ikke har prøvd Windows 8

 

Det som er nytt med Windows 8 er at det er et steg i retning mot et samløst system. Hele poenget er at nettbrettene, mobiler og PCen vil bruke sammen system, samme apper, og hvis jeg jobber med noe kan jeg enkelt f.eks bytte over til mobilen og forsette der. Dessuten virker windows 8 mye som et mye kjappere system enn windows 7, og det har masse andre snasne funksjoner, så nyheter er det nok av.

 

Altså innloggingen jeg bruker i Windows 8 er f.eks hotmailen min, jeg har Skydrive i startmenyen som lar meg hente inn bildene jeg har lagret på nettet osv osv. Jeg gleder meg til å se hvordan samhandlingen blir mellom PC, nettbrett og mobiler med win 8, det blir nok veldig bra.

 

I fremtiden vil mobilene være så kraftige at de fleste av oss antakligvis ikke trenger PC lenger, bare noe å putte mobilen i som gjør at den får tastatur og større skjerm .

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å endre så mye på noe som fungere nesten perfekt .

 

Her burde jeg vel ha skrevet noe morsomt, men jeg klarer ikke fordi jeg ligger på gulvet og ler :D

Får meg til å tenke på sitatet fra et eller annet patentkontor i USA i 1899

"Everything that can be invented has been invented."

 

du få bare le da ,men egentlig så har du ikke forstått spørmålet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forandringer og teknologiskifter kan komme raskere enn mange tror. Kanskje Microsoft har noen ess i ermet som de ikke har røpet... Igjen, den første leverandøren som kommer opp med et gjennomført system hvor mobilen er kjernen i alt tror jeg kommer til å rase av sted.

 

hva med dette konsepetet her... Mobilen som senter i en laptop, desktop eller tablet. ubuntu on android...

http://www.nexcrea.com/

 

Kanskje Microsoft forbereder seg på nettopp et sånt konsept med Win8??

Hva skal vi med dette, vi som har pc som en arbeidsstarsjon 7, 5 time om dagen? Vi trenger fortsatt en pc-plattform, for å være effektive i det daglige. For oss må endringer være brukervennlige og medføre effektivisering. Vi har ikke tid til å "leike" med nye løsninger.

Kunne ikke ha vær mere ening.

 

Hva er poenget med å endre så mye på noe som fungere nesten perfekt .

Det er da bedre å gjøer det perfekt

 

Her burde man ha del Windows 8 opp i et rent metro system og et i ren klassisk Windows

 

Hvis man tar bort metro så lurer jeg faktisk på hvo mye nytt det er i W8

Her det meg sterkt om en oppgradert utgave av W7 - som en ny service pakke.

 

jeg har dette inntrykket selv om jeg ikke har prøvd Windows 8

 

Det som er nytt med Windows 8 er at det er et steg i retning mot et samløst system. Hele poenget er at nettbrettene, mobiler og PCen vil bruke sammen system, samme apper, og hvis jeg jobber med noe kan jeg enkelt f.eks bytte over til mobilen og forsette der. Dessuten virker windows 8 mye som et mye kjappere system enn windows 7, og det har masse andre snasne funksjoner, så nyheter er det nok av.

 

Altså innloggingen jeg bruker i Windows 8 er f.eks hotmailen min, jeg har Skydrive i startmenyen som lar meg hente inn bildene jeg har lagret på nettet osv osv. Jeg gleder meg til å se hvordan samhandlingen blir mellom PC, nettbrett og mobiler med win 8, det blir nok veldig bra.

 

I fremtiden vil mobilene være så kraftige at de fleste av oss antakligvis ikke trenger PC lenger, bare noe å putte mobilen i som gjør at den får tastatur og større skjerm .

 

 

Nå er en pc , nettbrent og smartmobil såpass forskjellig at de nødvendigvis må ha forskjellig bruker grensesnitt

(det er det det hele dreier seg om)

Selve system motoren her jeg ikke problemer med å se at kan være felles

 

her er problemet at man ikke har den ønskede kontrollen over systemet

vel kunne man si at W7 heller ikke er perfekt på alt men kontrollen er jo lit bedre her

Lenke til kommentar

Nå er en pc , nettbrent og smartmobil såpass forskjellig at de nødvendigvis må ha forskjellig bruker grensesnitt

(det er det det hele dreier seg om)

Selve system motoren her jeg ikke problemer med å se at kan være felles

 

her er problemet at man ikke har den ønskede kontrollen over systemet

vel kunne man si at W7 heller ikke er perfekt på alt men kontrollen er jo lit bedre her

 

Må ha forskjellig brukersnitt? Til en viss grad selvfølgelig, men windows 8 sitt brukersnitt vil pent fungere både på nettbrett og PC, og det er jo det som er genialt. Nesten hele win 8 er laget så det er tilpasset nettbrett, men på PC fungerer det jo overraskende bra, det er laget for begge deler, og jeg savner ikke windows 7 nå for å si det sånn.

 

Jeg skjønner ikke hvilken kontroll du snakker om, jeg har da all den kontrollen over systemet jeg trenger, og jeg kan gjøre alle mine daglige og andre oppgaver minst, om ikke mer effektivt.

 

Jeg tror ett system er nøkkelen til suksess i framtiden, det er ingen grunn til at mitt nettbrett og PC(og telefon forsåvidt) skal ha forskjellig system, når det fungerer å ha samme, derfor tror jeg kanskje windows 8/microsoft får en fordel fremover med dette hvis win 8 slår ann.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Kontrollen er hvilket bruker gressnitti man kan bruke

Ankerpunktet har vært at Metro hare en vis tendens til å sprette frem når man ikke ønsker det

videre at det ikke er så enkelt justere dette selv

 

Metro er ikke god tilpasset ren pc derfor bør det heller ikke følge med som en fast del systemet som er beregne på en ren pc , kun være et tillegg som er valgfritt.

 

Det jeg er lit skeptisk er hvorvidt de forskjellig delene av systemet man ikke kan bruke på den aktuelle enheten forsinker systemet.

Lenke til kommentar

[...]men windows 8 sitt brukersnitt vil pent fungere både på nettbrett og PC, og det er jo det som er genialt. Nesten hele win 8 er laget så det er tilpasset nettbrett, men på PC fungerer det jo overraskende bra, det er laget for begge deler, og jeg savner ikke windows 7 nå for å si det sånn.

 

Jeg skjønner ikke hvilken kontroll du snakker om, jeg har da all den kontrollen over systemet jeg trenger, og jeg kan gjøre alle mine daglige og andre oppgaver minst, om ikke mer effektivt.

 

Jeg tror ett system er nøkkelen til suksess i framtiden, det er ingen grunn til at mitt nettbrett og PC(og telefon forsåvidt) skal ha forskjellig system, når det fungerer å ha samme, derfor tror jeg kanskje windows 8/microsoft får en fordel fremover med dette hvis win 8 slår ann.

 

Tja/mnja/meh :p Ideen med samme opplevelse er bra men det er MANGE som ikke er fornøyd med det nye grensesnittet. Derfor burde man i det minste fått valgmuligheten til å tilpasse metro i større grad. I tillegg burde de mer tradisjonell menyen (gjerne i forbedret utgave) vært tilgjengelig for de som ønsket å bruke disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...