Gå til innhold

TV-opptak kan gi dyrere fjernsynstilbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror heller på at digitale bokser gjør det umulig å spole mellom reklamene med tiden.

 

Kan bli som TV3.no at man må se på reklamen før man går videre.

 

Jeg er også enig ser man reklamene for ofte er det ikke sikkert man kjøper mere, kan godt tenkes man blir lei av hele greia også kjøper fra en annen produsent istedenfor.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Mer produktplacement nå, og det går ikke an å se episodene. Da de demonstrerte augmented reality-appen på Nokia's Lumia-telefoner i en episode av Touch her for noen uker siden, ble faktisk storyen ødelagt og man må ta det hele med en stor klype "ok, vi får bare akseptere at han magisk kommer til neste punkt i storyen". Demonstrasjon av autopark-systemet i en bil er heller ikke greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spør du meg har de store TV kanalene i den formen de eksisterer i dag utspilt sin rolle. Innholdsprodusenter er det vi vil ha. Da kan produsentene videreformidle sine produksjoner gjennom Wimp/Spotify lignende klienter folk kan abonnere på og få en cut regnet ut i fra antall ganger en ting er sett. Det bør også kunne funke med livesendinger. Hadde lett betalt 500 kroner måneden for en slik sentralisert tjeneste uten reklame. Jeg er derimot ikke keen på å ha abonnement hos både TV2, TV3, viasat, netflix og gud vet hva.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror heller på at digitale bokser gjør det umulig å spole mellom reklamene med tiden.Kan bli som TV3.no at man må se på reklamen før man går videre.Jeg er også enig ser man reklamene for ofte er det ikke sikkert man kjøper mere, kan godt tenkes man blir lei av hele greia også kjøper fra en annen produsent istedenfor.

Det kommer an på hvem som leverer boksene. Kanal digital må forholde seg til tv stasjonene, men om TV3 forlanger ingen spoling blir de droppet, TV2 eller en gruppe kan stille et slik krav. Dette krever imideretid at reklame blir kodet andeledes så da må tv selskapene først bli enige om en standard, resultatet, det gjør det lettere for jailbreaket eller tredjepart utstyr og ungå det.

 

og ja tv kanal og reklame systemet begynner å bli gammeldags,

Lenke til kommentar

Når du laster ned en rip av en episode av en TV-serie fra nettet, eks. direkte fra lovlige kilder, følger det ikke med reklame. Derfor har vi allerede i lang tid sett økt bruk av latterlig tydelig produktplassering, f.eks. Microsoft Windows 7 og Media Player, Internet Explorer, Monster brus etc.

Lenke til kommentar
Spådommene ligger fremdeles langt frem i tid, og foreløpig ser de fleste på TV som før

Tullprat. Denne "forskeren" spår om en trend som har eksistert i mange år allerede. Produktplaseringen har økt i lang tid allerede og ingenting tyder på at det vil snu. Det er nok ikke lenge til vi får se rullende reklamebannere i sendingene, i tillegg til alle merkenavnene og produktene som fremheves støtt og stadig i serier og livesendinger. Både som en del av handlingen og i bagrunnen på f.eks fotballsendinger.

 

Men en trend han ikke tar opp er at økt reklame blir oppfattes som en plage for seeren. Jo mer reklame man stapper inn i sendingene jo mindre attraktivt blir det å se på TV fremfor andre underholdningsformer, deriblant alt mulig av underholdning via internett og det å gå på liveopptredner av ulik art. TV-mediet er nok over toppen av sin epoke som dominerende underholdningsmedie. Stadig flere underholdningsmedier skal ta markedsandeler fra TV-mediet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når TV som massemedium går fra å være en innholdskanal for informasjon og nyheter, aktualiteter, underholdning og undervisning, over til å bli en markedskanal for annonsører, da har noen gått feil vei ved en korsvei et sted... Annonsørene er atpåklatten, innholdet er utgangspunktet og hovedgreien, eller burde være det. Det er neiggu ikke godt å si enkelte ganger, med reklame bortimot halvparten av tiden.

Forøvrig har mange spolt forbi reklame på teip siden 70-tallet fra både leievideo og kabelTV-opptak, og ville nok svært gjerne hatt tilbake de timene og dagene av livet som har gått med til det. Når forskerne føler press om å publisere et paper, så burde de løfte blikket og se seg om i håp om at forskningen deres kan henge litt sammen med virkeligheten.

 

At man hopper over reklamen på PVR er nok en mindre faktor til reduserte inntekter enn at folk ser ut til å se mindre TV generellt. Hvis det derimot skulle bli produsert kvalitetsinnhold for TV-publikumet så stiller det seg kanskje annerledes, men det er lenge siden det var normen.

Lenke til kommentar

Er medieforskeren klar over at det har blitt bedrevet opptak fra TV siden VHS kom, om ikke lengre?

 

Og da var det generelt lite reklame å se mitt i programsendingen...

 

Dessuten, jeg er lite interessert i å se reklame. Irriterer meg stort at filmer jeg kjøper, dynges med masse reklame man ikke får spolt forbi, med mindre man har en spiller som er moddet for denne typen rensesystemer.

 

I utgangspunktet synes jeg filmer er overpriset, men på samme måte som man er villig til å betale mer for HD-utgave enn SD-versjonen av samme film, så vil jeg tro det finnes flere som hadde akseptert litt påslag for en versjon fri for reklame.

 

Trailers burde dessuten kommet etter filmen, eller som et eget menyvalg. Med flere og flere spillere som har internett-tilgang, kunne dette uansett vært koblet opp mot en online-tjeneste, med mulighet for leie av allerede utgitte titler.

 

Tjenesten sjekker om filmen ligger i databasen til de du abonnerer på filmleie hos allerede (lagret i spilleren, så programmet spør spilleren, eventuelt kommer med oversikt over tilbydere i ditt område som kan levere.

 

Dog vil jeg tro at TV-bransjen sliter mot innholdsleverandører på nettet, som det bare blir mer og mer av. Å tvinge på oss reklame, uten å gi oss alternativer, er som å grave sin egen grav. Min PVR returneres til GET om jeg ikke lengre kan spole forbi reklamer, men bare spole i selve filmen.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet sier kringkastingsloven at det ikke kan sendes reklamepauser midt i programmene, men som blokker mellom ulike sendinger. Derfor gjør kanalene "krumspring" som å ha nyheter, sport og været som egne program for å sende reklame mellom. God morgen Norge er et annet eksempel. TVNorge stapper inn nyhetene midt i filmen, for å få sendt reklame osv.

 

Når det gjelder produktplassering er det vel ingenting som slår Ekstrem oppussing!

 

Lenke til kommentar
Spådommene ligger fremdeles langt frem i tid, og foreløpig ser de fleste på TV som før

Tullprat. Denne "forskeren" spår om en trend som har eksistert i mange år allerede. Produktplaseringen har økt i lang tid allerede og ingenting tyder på at det vil snu. Det er nok ikke lenge til vi får se rullende reklamebannere i sendingene, i tillegg til alle merkenavnene og produktene som fremheves støtt og stadig i serier og livesendinger. Både som en del av handlingen og i bagrunnen på f.eks fotballsendinger.

 

Men en trend han ikke tar opp er at økt reklame blir oppfattes som en plage for seeren. Jo mer reklame man stapper inn i sendingene jo mindre attraktivt blir det å se på TV fremfor andre underholdningsformer, deriblant alt mulig av underholdning via internett og det å gå på liveopptredner av ulik art. TV-mediet er nok over toppen av sin epoke som dominerende underholdningsmedie. Stadig flere underholdningsmedier skal ta markedsandeler fra TV-mediet.

Hvor mange ganger har du gått bort til pcen når reklamen startet og ikke gått tilbake?

 

Morsom idee, kanalene begynner med reklame bannere og du laster ned en app til smart tven din som bruker den plassen til å vise mail og facebook status :)

Lenke til kommentar

Slipper reklame fordi alt av tv-serier blir lasta ned fra teh interwebs.

 

All reklamen fører bare til bojkott av produktene det reklameres for.

Man blir mettet til slutt, og da vinner ikke reklamen kunder, de skremmes bort.

 

Poenget er at det vil du ikke kunne lenge de begynner de med mer og mer produktplasseringer i flere og flere serier om de ikke kan få den normale inntekten på vanlige reklamemåter.

De fleste kanaler (utenom NRK) er jo strengt tatt ikke en innholdsleverandør av serier o.l., de er en reklameleverandør. De kjøper inn serier som de vet de kan tjene penger på å selge reklameplasser rundt. Det er som facebook, det er seeren/brukeren som egentlig er salgsobjektet!

 

Jeg bare frykter den dagen all reklamen er flyttet inn i seriene og filmene som produktplasseringer. At regissøren får krav fra selskapet eller reklamatørene(?) at i den og den scenen så MÅ hovedpersonen drikke den drikken og spise den maten og kle på seg den og den dressen og skryte høylydt om hvor bra alle tingene er. "Se på meg, konge over Westeros, sitte i denne flotte tronen fra Tronestol™!"

 

 

Jeg håper at de heller går over til innholdsleverandører som en kan kjøpe/leie seriene av direkte, fremfor å gå via kanal(pakker) o.l., men enn så lenge reklamebransjen er slik som den er nå, så ser jeg ikke for meg at det vil skje med det første.

Det er mye penger i reklame og produktplasseringer. Visstnok så ble hele budskjettet til James Bond: The World is not enough betalt utelukkende av produktplasseringer.

Endret av Jg.a
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...