Gå til innhold

Her er Samsungs 2012-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forslag:

Enten gjøre skjermen om til en ren monitor, og dermed senke prisen en del, eller lage et system som bygger på android og google play. Putte "alle" funksjonene til apple-tv inn i tven og fikse et stort leie- / kjøpemarked for hd-film og musikk.

 

Også en ting til .. hvorfor gir de bare 5gb gratis nettlagring? Det er jo ikke nok til én eneste hdfilm engang? Kanskje nok til bilder fra en ferie. Hvorfor ikke gi f.eks. 50gb gratis nettlagring per registrerte samsung tv, mobil eller pc i 2 år? Evt, forskjellig mengde gb ettersom prisen på produktet. Selv om det er dumt med for mange forskjellige valg.. Det ville vært et sinnsykt stort konkurransefortrinn for samsung fremfor andre androidenheter og tv-produsenter..

 

Og hvorfor brukes ikke xbmc som brukergrensesnittet? XBMC knuser, virkelig knuser, alt annet jeg har prøvd.. Med alle filmene du eier i google play kombinert med alt du har lagret selv i nettskyen din, får du et ganske herlig bibliotek, som ingen andre tvprodusenter kan matche i dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men tanke på hva de andre produsentene disker opp i år må jeg si dette er en ganske flau lineup fra Samsung. De har vrikelig blitt en TV produsent som ikke tør snakke kvalitet - og hvis 2011 er en pekepinn er det en grunn til det. De har riktignok to interessante modellserier: OLED modellen(e), og E8005 plasmaserien. Gleder meg til å se disse. Problemet er bare at disse modellene kommer til å utgjøre en forsvinnende liten del av Samsungs salg.

 

Til og med på Smart-TV ser de ut til å bli forbigått av LG. Kanskje ikke på antallet apps, men kvalitets apps og interaksjon. Jeg har testet årets brukersystemer, og LGs magic mote er flere hakk bedre enn Samsungs tåpelige vink- og snakk-system. LG er også eneste produsenten som har Plex og Spotify i Smart-TV platformen - som faktisk er de eneste appene jeg har funnet brukende (i Norge, i USA er det selvfølgelig gøy med Netflix, Hulu ect.).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker ikke at det er aktiv 3D på alt. Er så utrolig mye greiere med passiv. Lettere briller som koster en brøkdel og ikke har behov for lading har litt å si, spesielt hvis man faktisk er en god håndfull som skal se på TV.

 

Det er heller ikke slik at alle eksperter og anmeldelser konkluderer med at aktiv 3D er best. Skulle gjerne sett muligheten for både passiv og aktiv 3D. Får følelsen av at produsentene prøver å selg oss aktiv slik at de kan tjene ekstra på brillesalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg testet en del tv'er da jeg kjøpte min samsung 46 " for noen år siden.

var på hifiklubben å sjekket de forskjellige tv'ene som var "top"modeller den gangen fra 15-20 tusen.

jeg endte da opp med en samsung til 15 lapper. å syntes denne var utrolig god på kvalitet sammenlignet med tilsvarende fra andre merker.

til syvende å sist så tror jeg faktisk at bildekvalitet er litt individuelt. Tv'er til 20k syntes jeg ikke var noe bedre enn den til 15, denne hadde og videoavspilling fra usb. nå kan jeg ikke kalle meg selv en ekspert, men er ganske kresen på bildet.

skal man kjøpe en tv, må man kjøpe den man selv liker, og unngå å la deg imponere av tegnefilm, da dette ofte lurer deg.

 

Lenke til kommentar

Synes det videokameraet på toppen skikkelig skriker "SE PÅ MEG JEG ER EN TV MED KAMERA; DET ER IKKE KONKURRENTENE ALTSÅ!"

 

Virker som markedsføring har trumfa design, her. For stilrent og helhetlig ble det ikke.

 

Sammenlignet med plastmamodellene hvor de ikke har mulighet til så tynne rammer, men bruker et par tommer børstet aluminium, så synes jeg rett og slett at disse ser ut som om TV'n er satt inn i noen billige plastrammer fra europris.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Min 55" 2010 toppmodell av Samsung Plasma skal få lov å gjøre jobben inntil OLED er mer oppnåelig i pris og de neste konsollene er på markedet. Tipper prisene på OLED TVer blir en del penere utover 2013. Det samme med PC monitor, lar min nå snart 3 år gamle U2711 få gjøre jobben til en OLED 30" kan ta over til en grei pris. Frister ikke å gjøre mellomoppgraderinger før OLED eller rådyre kjøp av sistnevnte.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker ikke at det er aktiv 3D på alt. Er så utrolig mye greiere med passiv. Lettere briller som koster en brøkdel og ikke har behov for lading har litt å si, spesielt hvis man faktisk er en god håndfull som skal se på TV.Det er heller ikke slik at alle eksperter og anmeldelser konkluderer med at aktiv 3D er best. Skulle gjerne sett muligheten for både passiv og aktiv 3D. Får følelsen av at produsentene prøver å selg oss aktiv slik at de kan tjene ekstra på brillesalg.

 

Prisene på aktive briller er på vei ned. Kvaliteten på aktiv 3d er definitivt bedre, så lenge lysstyrken og Hz er høy nok. (crosstalk er et problem med lcd-tech, ikke 3d i seg selv, sjekk bare plasma eller dlp-projektorer) Oppløsningen er også bedre, ihvertfall foreløpig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel ikke akkurat en fersk nyhet, det interessante her vil vel bli prising og kvalitet på oled-tven. Feks om denne første gen-markedstv blir hinsides varm som de mindre blir. Ellers var det lite nyskapende her. Skype, kamera, skype-oppkjøp av Microsoft, Win 8 på vei, strategisk partnerskap med Samsung, nettbrett med Win 8, konkurranse med Apple. Streaming mellom produkter, Win 8 og Android ICS switchability,..

Lenke til kommentar

Må ha minst 80", så der var det lite nyheter for meg :/ Blir det virkelig en sharp? Grøsser litt ved tanken...

Hvorfor grøsser du ved tanken av TV fra Sharp? Selv om Sharp ikke er det mest kjente merket her i Norge er det generelt en svært bra produsent. Visste du f.eks at Sharp har verdens mest avanserte panelfabrikker, og for tiden beste TV på markedet (X1 Elite, desverre ikke tiljengelig i Norge). Sharp har vist mer innovasjon innenfor LCD enn hva Samsung evner. 80" du tenker på er riktignok fra Sharps mellomserie (6-serien), så bildekvalitetsmessig er den ikke på toppnivå. Da må du se om du får tak i 8-serien som også finnes i 80", men ikke enda er besluttet til Norden. Ellers har LG en 84" 4k toppmodell på vei - grom TV med grom prislapp!

 

Synes det videokameraet på toppen skikkelig skriker "SE PÅ MEG JEG ER EN TV MED KAMERA; DET ER IKKE KONKURRENTENE ALTSÅ!"

 

Virker som markedsføring har trumfa design, her. For stilrent og helhetlig ble det ikke.

 

Sammenlignet med plastmamodellene hvor de ikke har mulighet til så tynne rammer, men bruker et par tommer børstet aluminium, så synes jeg rett og slett at disse ser ut som om TV'n er satt inn i noen billige plastrammer fra europris.

Synes heller ikke vorten på toppen av Samsung TVene med kameraet er særlig pent. Designmessig tar, etter min mening, LG walkover i år. Materialkvaliteten på Samsung er også svært dårlig. Designelementer hos Samsung som ser ut som metall er egentlig bare plast med metall look (ramma til 8-seriene, chrome-foten etc). Spørs om ikke Samsung leverer for lite i år, men med sterkt merkenavn blir det sikkert fortsatt bra salgstall. Personlig håper jeg Samsung går på en smell i år, slik at de kommer seg opp fra latsiden. De har potensiale til så mye mer enn de har levert de siste årene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Smart-TV programvaren virker like treg, rotete og buggy som i fjor. Når skal Samsung komme seg ned på jorda og innse at de ikke kan programvare? Få på plass en avtale rundt XBMC eller gå sammen med Google og få til en eller annen Android løsning så ting kanskje blir halvveis brukanes for per i dag må du jo betale ekstra for dilldall som ikke fungerer bare fordi Samsung selv føler det gjør TV-en "smart".

 

 

Tydelig at Samsung har latt Android suksessen gå dem til hode, når skal de forstå at det er Goolge med Android som har gjort Samsung telefoner og Samsung som merke forøvrig langt mer populært og ikke andre veien? De hadde jo temmelig cutting edge telefoner før de gikk over til Android uten at de var spesielt populære på grunn av rotete og dårlig programvare uten knapt en eneste oppdatering og oppfølging fra Samsung sin side etter at telefonen ble sluppet på markedet.

 

Det samme gjelder TV, Samsung lever på et rykte av at de visstnok skal levere de beste TV-ene og i visse prisklasser så gjorde de kanskje det men nå går jo ting fullstendig over stokk og stein og de begynner å prise seg selv helt ut. Men de selger vell på rent rykte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skummet artikkelen, og så ikke noe om oppløsning. Er alle disse 1920x1080?

Jeg synes det er på tide at det kommer litt høyere oppløsning, og at ting begynner å bli tilbudt i høyere oppløsning. Nå sitter jeg bare på 2560x1440, men jeg kan se forskjell på 720P og 1080P videofiler på en 27". Jeg tenker meg 1,5-2x fler piksler kan gjøre en stor forskjell på på >= 50".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...