Gå til innhold

Her er Radeon HD 7950-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da rart. Kjøpte meg en ny Dell skjerm ifjord jeg også, og den har jo HDMI. Samt jeg har en veldig gammel HannsG 28" skjerm, som også har HDMI.

 

Alle dell skjermer jeg har kommet over iløpet av de siste 5 år har hatt HDMI.

selv 30" har hdmi selv om du ikke får kjørt mer enn 1920x1200 med det.

 

Skal vi ha fler DVI går dette utover DP utganger, mye bedre å ha DP-DVI/HDMI adaptere enn å være låst til DVI/Hdmi

 

Tidene går fremover, og adaptere er bedre tradeoff enn at du sitter med moderne skjermer du ikke kan bruke fullt ut.

 

Display port kan omformes til HDMI og DVI uten store problemer med lyd til hdmi og, men VGA er en annen sak, derfor en DVI.

referanse kort er godt tenkt gjennom fra A til Å, som regel er det ikke noe de ikke har tenkt over.

 

jeg skulle ønske at mine 5850's hadde mer DP, bytta hdmi med DP og slengt med adapter.

Lenke til kommentar

Radeon 7950 i prisguiden:

MSI fra 3795 kr

HIS fra 3995 kr

Sapphire fra 3695 kr

Asus fra 3795 kr

XFX fra 3695 kr

 

10% prisfall kunne gjort denne til "varmt hvetebrød".

 

Jupp!

Men tror nok at det finnes mange nok entusiaster til å få kjøpt første runde med skjermkort , Når kepler kommer så har nok Amd fått opp antall skjermkort produsert og fått ned feilratioen sånn at prisene faller en god del. Da blir det tøft for Nvidia å konkurrere direkte selv om man tar ytelsetronen.

Lenke til kommentar

Sist gang AMD/ATI imponerte var med 5870, dette er bare trist.
Blir definitivt å vente på kepler.

Forøvrig har jeg erfart at Msi twin frozr på ett gtx 580 er betydelig bedre enn asus directcu ll på gtx 560ti.
Sapphire kjørte på med vifter av dårlig kvalitet sist jeg kjøpte noe med det klisteret, derfor blir det å stå over.

Internett er stort, men jeg har forsatt ikke sett noen ta inn samtlige (eller mange) merker av ett type kort og vurdert kjøleløsnigene veldig nøye og kritisk.

Kepler med gigantisk custum radial vifte..... iWait

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...