Gå til innhold

Innfører gebyr på bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
«De senere årene har vi alle opplevd klimaendringene. Dette har medført stadig flere stormer, både sommer og vinter, som fører til lyn og torden. På grunn av dette ser vi en kraftig økning i kundenes behov for nye rutere», skriver selskapet i en melding til alle sine kunder.

 

 

Artikkel i Teknisk Ukeblad for under to uker siden:

Det blåser ikke mer enn før

Til tross for Dagmar og Berit, klimaendringene gir ikke flere og sterkere stormer i Norge.

[...]

Global oppvarming har ikke ført til flere og villere vinder, og det er svært usikkert om den noen gang kommer til å gjøre det.

Endret av Twinflower
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Prisøkning er OK, men jeg syntes unnskyldningen virker litt søkt. Jeg lurer på om de kan vise til statistikk som støtter påstanden om at flere routere blir ødelagt nå. Jeg har uansett ikke NGT lenger, men Bofiber. Der får man faktisk kontakt med kundebehandlingen når man trenger det. Har sittet en del timer i kø på telefonen i løpet av de årene jeg hadde NGT.

Lenke til kommentar

Typisk norsk å innføre gebyrer, avgifter og alt annet småtteri, vi er for late, giddelause, rike og uoppmerksomme at vi godtar alt mulig rart. Ofte er disse gebyrene og avgiftene dårlig skjult bak unnskyldninger som global oppvarming, forurensing og redde regnskogen i Amazonas og alvene på nordpolen.

Tull fra ein ende til den andre. Dette er kun grådighet frå leverandørens side, og det at me "godtar alt mulig rart" har nøyaktig null og niks med "typisk norsk" å gjøre.

 

I tillegg har det seg også slikt at du må ta ting i perspektiv: Du ser sjølvsagt ikkje folk riva ting av hengslene her over at dei må betale 19 kroner meir. Men det betyr ikkje på nokon måte at ting ikkje skjer.

 

Personlig trur eg at eg skal ringa mor mi og informere henna om forandringa. Hu har Next Gentel i det andre huset hennes, og etter eit langt og tungt år med å prøve å få drittsakene til den leverandøren til å fungere ville eg tru at detta er dråpen.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Noe skittkasting skal man jo lese også her i tråden. Jeg har og er Nextgentel-kunde over mange år allerede. Det blir vel 3 til 4 ganger hvor jeg har opprettet fasttelefon for å stenge den igjen for å slippe "telenorgebyret".

 

Sist gang forhandlet jeg meg til å slippe gebyret, så da slapp jeg å opprette fasttelefoni for så å legge det dødt. :!:

 

All den tid jeg har hatt Nextgentel på flere adresser har linjen til tider vært kronisk ustabil. Har ikke giddet å legge mer vekt på det, annet en å ha byttet diverse routere, PC'er, samt bedt x-antall ganger om bytte av Nextgentel-router. Jeg har kjørt en salig blanding av kablet og trådløst på eget utstyr. En router jeg hadde selv fant jeg ut var ustabil. Nå har jeg nytt utstyr, nytt overspenningsvern, ny Nextgentel-router (tror det er Iteno'en som nevnes).

 

Siden jeg utelukkende nesten kun har gått over til kablet nettverk så synes jeg nettet er noe mer stabilt nå. Men det forekommer jo bittelitt også nå en sjeldnere gang at ting hikker litt.

 

Spesiellt dreier dette seg om på tidspunkter man kan forvente at mange overfører mye data. Da føles nettet noe tregere. Muligens en subjektiv observasjon, men jeg tror på at den er nokså objektiv når man tar hensyn til logikk som at etter folks arbeidstid og sånt..

 

:D

 

Om miljøgebyret øremerkes hovedsaklig til forbedringer av f.eks. det nevnte som forbedring av surfeopplevelse om ettermiddag og kveldstimer, og andre ting som har med liknende saker, så er det kanskje greit nok med denne økningen. Men, om mesteparten går til å blidgjøre aksjonærer så synes jeg det er ille.

 

Uansett forblir Nextgentel kun en aktør, som hele tiden skal vurderes opp mot konkurrentene. Så lenge Nextgentel ikke er like ræva som f.eks. aktøren Get på bredbånd (kun basert på andres opplevelser i forskjellige utgaver fra venner), så blir jeg gjerne hos Nextgentel. Nå kan jeg få fiber der jeg bor, men er litt skeptisk til prisleie hos akkurat den aktøren.

 

Med tid og stund vil kanskje infrastrukturen vs. pris bli så fleksibel at jeg bytter til VDSL, eller kanskje fiber. Men, det er foreløpig en framtidsvurdering, da jeg ikke synes ting ligger helt til rette for dette i min lommebok og stedet jeg bor på.

 

EDIT:

skriveleif rettet. Blandet i vanvare to bredbåndstilbydere i navnene.

 

TILFØRSEL AV EKSTRA INFO:

 

Om noen måtte lure på hvilke routere jeg har på eget utstyr, så er det 2 Netgear routere og 1 D-Link switch bak Iteno-"modemet".

 

D-Link switchen henger på den "svakeste/billigste" Netgear-routeren. Slik at den dyreste som har kraftigst trådløst utelukkende konsentrerer seg om den trådløse jobben. Begge Netgear routerene har direkte adgang til Iteno sin router-del.

 

De tidligere routerne jeg ennå har liggende ubrukt nå i dag er den elendige D-Link DIR-655 (bare trøbbel). En nokså ny simplere Linksys. Og en dyrere Linksys-trådløs router. Jeg har nok også en steinalder Billion router uten trådløst liggende å støve (den gjorde en god jobb faktisk). :roll:

Endret av G
Lenke til kommentar

Get har nå eg bare hatt fantastiske opplevelser med når det gjelder aktøren i seg sjølv.

 

Måtte ringe angående eit modem som var på siste åndedrag, og ikkje bare var det komplett mangel på kø, men dei sa på strak arm at det var bare å komme bort og forsyne seg med nytt modem hos dem, eller få ein ny ein tilsendt via post, etc. :p

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...