Gå til innhold

Innfører gebyr på bredbånd


Anbefalte innlegg

[...]

Jeg fikk skuffede kunder, som hadde gjort seg klare til å finne ut eksakt hva Telenor tilbydde av ventemusikk, med teppe rundt føttene, varm te og småkaker av 7 slag, og så har vi den frekkheten til å ta telefonen innen 2 minutter etter at de ringte. De var vant til 2-3 timers ventetid, og felles for alle, NGT.

 

Jeg har motsatt erfaring, de få gangene jeg har ringt NGT, så har de plukket opp røret i løpet av ett minutt; av de utallige ganger jeg har ringt Telenor var jeg vant med 10 minutter med ventemusikk og rekorden var en halvtime (egentlig godt over en time, men da var det noe krøll sentralt, så det var sikkert noen tusen telefonsamtaler innkommende til Telenor).

 

2-3 timer er vel å overdrive en smule ... ?

 

NGT sin svartid har vært veldig varierende, så det spørs helt om hvilken periode (år altså) som man har erfaringer fra. Det har vært alt fra perioder der 30-45min nesten var å forvente på teknisk telefon (og enda værre i noen tilfeller), og perioder der svartiden var konsist under 3 minutter i gjennomsnitt over hele dagen. Generellt sett har det kommet seg kraftig, og det værste var nok for 5-6 år siden og etter det ble det en veldig kraftig bedring, men jeg vet ikke hva som er tilstanden akkurat nå til dags dato for å være helt ærlig.

 

Kunder har veldig lang hukommelse når det gjelder slike ting, så om de først har fått et intrykk av at X er treg og Y er rask, så tar det gjerne mange mange år fra man bytter om X og Y til kundemassens inntrykk faktisk endrer seg.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tidligere vært en meget fornøyd kunde av NGT gjennom 5 år. Så da jeg flyttet sommeren 2011 ville jeg fortsette å bruke dem. Dessverre har opplevelsen denne gangen vært alt annet enn god. Har nå vært kunde i 6 måneder, og på den tiden har jeg fått tilsendt 3 modemer. 2 av disse har ikke fungert når jeg har fått dem. Gøy av NGT å skylde på klimaendringer for å sette opp prisen når det faktisk er de selv som forårsaker klimaendringene ved å sende ut "nytt" utstyr som ikke fungerer.

Hadde også en morsom opplevelse sist gang jeg var uten internett i 2 uker der jeg ringte kundeservice angående en regning som snart forfalt. Fikk da innvilget å få fremtidige fakturaer pr. post da jeg ikke hadde internett og følgelig ikke fikk sjekket e-post fakturaen. Man må jo ha internett for å få betalt regningen på internett.....

Lenke til kommentar

Enkel løsning, innfør ett gebyr som NGT må betale deg for at de får lov til å leie plass til å ha ruter boksen i ditt hus :p

 

En kompis av fatter'n fikk for mange herrens år siden en regning med 50kr faktureringsgebyr.

 

Han skrev en skrev en ny brevgiro hvor han i tilleggg til faktureringsgebyret trakk fra 50kr i betalingsgebyr. :p

Lenke til kommentar

Hva med å fakturere xDSL leverandøren for forbrukt strøm hver måned ? Bruker routeren 10 Watt tilsvarer dette faktisk 7,2kWh hver måned ! (10 W * 24 timer * 30 dager = 7200 Wh)

Noen routere bruker sikkert mere enn dette også. Med en pris på 0,70 til 1,2 pr kW kan dette for bli like mye som NGT krever hver måned

Lenke til kommentar

Jeg savner tiden der vi bare hadde xdsl modem og kunne fritt velge router(Av kvalitet)

 

 

Dette kan du fremdeles gjøre. Du kan enkelt deaktivere routerfunksjonen i de moderne boksene, slik at de fungerer som et godt gammeldags bridge modem. Ingen trafikk gjennom den vil bli filtrert, og du har kun NAT/brannvegg i routeren som står bak.

Lenke til kommentar

Jeg savner tiden der vi bare hadde xdsl modem og kunne fritt velge router(Av kvalitet)

 

 

Dette kan du fremdeles gjøre. Du kan enkelt deaktivere routerfunksjonen i de moderne boksene, slik at de fungerer som et godt gammeldags bridge modem. Ingen trafikk gjennom den vil bli filtrert, og du har kun NAT/brannvegg i routeren som står bak.

 

Har prøvd brigde modus og resultatet ble at den idiotiske routermodemet fortsatt blokkerte enkelte ting på internett f. eks online mulitplayer i spill... Og jeg måtte tilbakestille routermodemet for å få mulighet for å sette dataen min i DMZ når jeg ville spille... Regler i brannmuren på routermodemet hadde ingenting å si :(

Lenke til kommentar

Dette er så latterlig at det er vanskelig å tro at det er sant.

 

19kr måneden for en router p.g.a miljøet? Hva skal NGT gjøre med de pengene? Tror noen burde finne ut av dette.

 

Betaler 499kr(inkl alt) for 70/10 hos CD, NGT tar 40/20 for 549,- eks linjeleie på 79 og da må du sette opp telt ved noden for og få den hastigheten.

 

Telenor er jo eksperter på å rane folk, tenk at de ikke tenkte på dette først. Husker da de kom med kvote på nettbruk, men det gikk jo rett i dass.

Lenke til kommentar

Vel der tok jeg et ganske enkelt valg med å bytte til stjelehor 25/5 til 449 i mnden. Er omtrent samme prisen for 20/1 linja fra ngt som ikke kan levere mer enn 13/0.5. Jobben min betaler uansett mitt bredbånd så dette er bare prinsipielt. Forresten var modem/ruter greia til stjelehor på tilbud til 0 kr :)

Lenke til kommentar

NGT mistet akkurat èn kunde til. Jeg får 6 ganger hastigheten hos ny leverandør til samme pris som NGT nå krever av meg...

 

Håper den nye linja blir installert raskt og smertefritt! :)

 

Du hadde 2 Mbit elns? :>

 

 

Vel der tok jeg et ganske enkelt valg med å bytte til stjelehor 25/5 til 449 i mnden. Er omtrent samme prisen for 20/1 linja fra ngt som ikke kan levere mer enn 13/0.5. Jobben min betaler uansett mitt bredbånd så dette er bare prinsipielt. Forresten var modem/ruter greia til stjelehor på tilbud til 0 kr :)

 

Ganske kjipt at prisen gjelder kun for første året. Det er ikke mye de legger på etter ett år, men allikevel.

Endret av Lch
Lenke til kommentar

I det samme nyhetsbrevet kunngjorde NGT at alle deres kunder nå får gratis tilgang til trådløse HomeRun-soner. Jeg synes det er en grei erstatning for litt dyrere leie.

 

Selv om unnskyldningen om dårlig vær selvfølgelig er helt på trynet. ;)

 

Edit: Og linjen min har faktisk blitt billigere det siste halvåret. Studentpris for Next2 (20/1) var 400 kr, mens studentpris for Bredbånd 20 (20/1) er 350 kr. Hvis du fremdeles sitter på et Next-abonnement kan det være verdt å sjekke ut om prisen på samme farten har gått ned med de nye abonnementene.

 

Men det hadde vært greit om noen hadde bygget ut VDSL eller fiber i området, så vi blir kvitt den latterlige opphastigheten.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...