Gå til innhold

Innfører gebyr på bredbånd


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Kjære NGT

 

Jeg skulle gjerne ha betalt dere denne måneden, men det kan jeg desverre ikke. Det har seg slik at på grunn av værforandringene vi alle har opplevd så har fakturaen desverre blitt sugd ut vinduet av den usedvanlig ivrige vinden.

 

Vi får håpe ikke regnet vasker bort blekket neste måned!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo helt utrolig at de sender ut det vrøvlet om klimaendringer, lyn og torden. Jo mer, jeg tenker over det jo vanskeligere er det å overbevise for meg selv om at de faktisk i fullt alvor har sendt ut en slik melding. Det hører jo hjemme i et eller annet komishow, men NGT skriver altså dette i fullt alvor. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

 

Som om ikke det er dumt nok å påstå at det lyner mer enn før så skal de altså ha disse kronene fra alle kundene sine uavhengig av om de ønsker/bruker router levert av NGT eller ikke. Har de virkelig så liten tillit sine egne kunders mentale evner at de tror at de skal kjøpe disse argumentene? Hadde de ikke kommet bedre fra det om de bare økte prisene med 19,-/mnd og kalte det "nye priser" slik som Ruter holder på med i disse dager :D

Lenke til kommentar

Det burde vært mulig å unngå ruterleien om man sendte tilbake ruteren og brukte et eget rutermodem - og dermed også står for kostnadene av å erstatte dette med et nytt når det for eksempel ryker. Så det kunne nok vært innført på en bedre måte.

 

Ser det er flere som skriver de vil over til andre leverandører på grunn av dette, så jeg sjekket litt. Hos Ventelo f.eks. må du betale kr. 299 for et rutermodem og så kr. 120 i frakt. Det står i prislisten deres over gebyrer.

 

Regner med at om dette ryker må man kjøpe et nytt. Står ikke noe spesifikt om det, der hvor jeg fant kostnader for et DSL rutermodem.

 

Hos Telenor får man et rutermodem gratis når man bestiller. Står at ordinær pris er kr. 799 pluss frakt på kr. 99. Så regner med det er det man må betale om ruteren blir ødelagt, om man vil ha en ny. Noen som kan eventuelt avkrefte dette?

Lenke til kommentar

Er dette så mye å lage en sak om? De har økt prisen, ferdig med det.

Jeg irriterer meg over folk som klager over at priser på forbruksvarer øker til jul, at bredbåndsleverandøren øker prisen osv, men hvis man spør dem om ideologi så er de aller fleste tilhengere av markedsøkonomi. Slike folk har en solid kortslutning og burde fratas stemmeretten.

 

Hvis man derimot er tilhenger av planøkonomi så henger ihvertfall logikken på greip.

 

Det eneste idiotiske her er bredbåndsselskapet, som nå har annonsert for hele Norge at de har økt prisen ved å sette fokus på deres latterlige unnskyldning. Hadde de lagt på 19kr uten å si en ting, så hadde dette forbigått i stillhet. PR-avdelingen deres burde sparkes på flekken.

Lenke til kommentar

Vel, det er vel ikke det at de har økt prisen med 19 kr. i mnd. som er så bak mål, men deres begrunnelse for å gjøre det.

Jeg mener vel at klimaendringene vi opplever, og som nok har vært der siden tidenes morgen, benyttes litt for kreativt av alt for mange.

Og DET er noe nytt !

Før var været som det var - nå innbiller man seg at man tidligere har levd på en klimastabil klode med et forutsigbart værområde.

Så har aldri vært tilfelle, og vil nok aldri bli det heller.

NGT sitt bidrag er tullete og helt bak mål !

 

Og hvis min nettleverandør begynner med noe slikt tull sier jeg opp !

Lenke til kommentar

De fjerner "Efaktura" gebyret, og legger på leie av ruter istedet? Kan de i det heletatt legge på gebyrer når det ikke er satt i kontrakten?

 

Jeg har selv Nextgentel, og en prisøkning på 19 kroner hadde jeg ikke brydd meg stort om. Men om jeg plutselig skal betale 19,- i gebyrer for leie av modemet, som jeg ikke har betalt før, og som ikke vedgår i avtalen, da blir det fort en prinsippsak.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Typisk norsk å innføre gebyrer, avgifter og alt annet småtteri, vi er for late, giddelause, rike og uoppmerksomme at vi godtar alt mulig rart. Ofte er disse gebyrene og avgiftene dårlig skjult bak unnskyldninger som global oppvarming, forurensing og redde regnskogen i Amazonas og alvene på nordpolen.

 

Litt som staten Norge gjør det når de setter avgifter som bare er tull ifra ende til annen.

Faktum er at klima har alltid vært i endring siden dag 1 og det været vi har nå idag er ikke verre enn for noen år siden, så alle disse avgiftene og klima skjiten kunne de øagt dødt med en gang, men faen vil ha mer og skal man ikke havne innafor muren så må man jo finne seg i å betale alt mulig dritt.

Lenke til kommentar

Dette virker veldig sært. Det er ikke mange kronene, men å skylde på været er ...

 

NGT-linjen min er dønn stabil, jeg tror den har vært nede totalt 2 ganger i løpet av ~ 2 år. Telenor-linjen jeg hadde før det, datt ned 2-4 ganger i måneden, og nedetiden kunne fort bli flere timer lang. Kundetjenesten til Telenor var mikrometer fra å havne på "ting jeg må bombe før jeg dør"-listen min¹, jeg vet de leser fra en liste, men ærlig talt.

 

Når det er sagt, så er jeg litt lei av Inteno-boksen, selv om den står i bro-modus. Hvordan er det med konkurransen på inet over telefonlinje? Jeg har egentlig ikke vurdert å skifte, men jeg fikk nettopp vite at NGT ikke kan levere VDSL pga noe kluss i sentralen. Telenor kan derimot levere VDSL ...

 

 

[¹] OBS: DETTE ER EN SPØK!

Lenke til kommentar

Det er fint av hw å prøve å grave opp enda mer dritt om nextgentel. Men sannheten er at jeg er STOR FORNØYD med nextgentel. STABIL linje er det som gjelder da jeg spiller en god del online. WoW, SWtor, osv...

 

Spiller ingen rolle om Canal Anal leverer 100mb linje, om linjen er ustabil som bare det.. (jeg har prøvd..)

 

Kjør på nextgentel.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at 19 kroner ikke er store greiene og jeg har vært veldig fornøyd med stabiliteten på linja mi, men det er prinsippet i det hele. Å betale leie for noe en ikke kan velge bort blir for meg en skjult kostnad som gjør det vanskeligere for folk å sammenligne priser. Når det blir vanskeligere å sammenligne priser tar færre seg tid til det og det blir ikke den marketskonkuransen jeg tror er veldig sunn å ha.

Lenke til kommentar

Hadde selv NG i et års tid, for jeg var så dum å binde meg for et år. Kort sagt, NG er uten sidestykke den verste nettleverandøren jeg noen gang har hatt.

Med det der idotiske "leie ruter/modem" så kan de godt gå konk for min del. Forøvrig heller aldri opplevd et firma som opptrer så desperate når man endelig skulle melde seg ut.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan den juridiske siden med dette er?

Tenker da på alle som har bindingstid, vil denne da være ugyldig i og med at de forandrer på vilkårene, eller er det fritt fram for aktørene å legge til slike gebyrer?

 

det er lovlig å endre (øke) prisene, men da frafaller bindingstiden. Dette tror jeg er noe de er pålangt å gjøre rent lovmessig, og konsulenten jeg snakket med i dag nevnte også dette. Sånn sett skal alt være i orden. Jeg er bare skeptisk til at de knytter prisøkningen til det tydeligvis ikke faktisk er knyttet til.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...