Gå til innhold

– Android-mobiler blir oftere ødelagt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dette er kvaliteten på undersøkelser og artikler fremover blir det lite amobil på meg fremover.

 

Selvfølgelig er det dårligere kvalitet på en 1000 kroners mobil sammenlignet med en Iphone eller Blackberry. Er det noen som kan forklare meg poenget med denne artikkelen?

Hadde dere skrevet at billig kinesiske android telefoner går fort i stykker hadde jeg skjønt artikkelen, men at dere skriver som overskrift "Android mobiler blir oftere ødelagt" er jo idioti.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Latterlig artikkel. Android er ett operativsystem, ikke chassiset til en mobil.

Som alle sier, en billig telefon er satt sammen av billige komponenter og kan jo ikke måle seg opp mot telefoner i 4000-5000 kroners klassen. Og en Iphone koster jo enda mere uten at den er bedre enn disse Android kjørte mobiler i 4000-5000 kroners klassen. Er jo en grunn til at man betaler 100 kroner i forsikring hver måned for en Iphone, mens jeg betaler bare 39 kroner for min Htc Sensation XE. Er jo der det ligger, en Iphone koster mye mere å reparere!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

de billige mobilene varer såpass lenge at de kanskje til og me kommer til det punkt hvor de må ha en liten service. Dette imotsetning til sine dyrere brødre, som ofte blir stjålet pga sitt vakre ytre, eller knust (iphone), eller utsatt for forsikringssvindel. Har hatt huawei u8800, eneste grunnen til at den ble byttet ut var liten skjerm, har nå en samsung nexus s, som fungerer ypperlig mye bedre enn min gamle iphone (som forøvrig ikke tålte noenting).

Lenke til kommentar

Maemo6/Meego Harmattan telefoner har færrest hardware related calls. Drit i at telefonen er bygd veldig robust og koster fettmye, og at den er så ny at få har fått tid til å sende den inn, det er detaljer som er irrelevant.

 

Makes FULL sense! Definitivt artikkelverdig.

 

Seriøst, skriv heller en artikkel om PR 1.1 og 1.2 til meego harmattan, eller om open video player (http://www.meegoexperts.com/2011/11/announce-open-video-player/).

Lenke til kommentar

Hva er motivet til de som forsøker å sverte Android her? Hva er poenget med å dra inn OS i hardwarefeil-statistikken?

 

Android-high-failure-rate.jpg

Hvis det mørkegrønne området representerer hardwarerelaterte feil og det lysegrønne softwarerelaterte feil så bør man vel heller skrive at Android-telefoner har lavere andel supporttelefoner med software-relaterte feil. Det vil jo snu opp ned på det Amobil forsøker å formidle i denne artikkelen. (Skjønt, man burde ha sammenlignet prisklasse for prisklasse og eventuelt modell for modell og ikke bare sett på andeler men også absolutte tall delt på antall solgte.)

 

Statistikk kan brukes, eller misbrukes. I denne artikkelen er det dessverre sistnevnte.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...