Gå til innhold

– Android-mobiler blir oftere ødelagt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det synes jeg høres voldsomt rart ut... jeg ser iphones med knuste skjermer overalt (sikkert pga aluminium som blir brukt uten støtdemping, som der igjen gir resonans i skjermen og knuser den lettere) mens Android-telefoner ser jeg sjelden med knust skjerm (men derimot heller med masse bugs og stygt design ;)

Lenke til kommentar

Så for å sammenlikne har de tatt med:

 

WP - som har veldig få enheter

Iphone - MYE mindre enheter enn selv WP, og som er dyre telefoner

Blackberry - Som er relativt dyre telefoner

 

Det virker logisk... :s

 

 

 

Overskrift: "Norske biler blir ødelagt raskest!"

 

Artikkel: "Olabiler i norge blir lettere ødelagt enn BMWs modeller, Audis modeller og Hyundais modeller."

 

How is this even an article?

Lenke til kommentar

Fagredaksjonen kunne blant annet fokusert på egne nyheter, slik at man kan logge seg inn klokken 1300 på en mandag og slippe å lese samme artikkel som ble postet der på lørdag. Amobil begynner å bli et skikkelig møkkanettsted, der copy-past er hovedoppslagene. It avisen har iallefall vett nok til å bytte ut copy-past artiklene sine med jevne mellomrom. Nei, amobil er ikke det det en gang var...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker også at det er noen nyheter som er hentet fra norske konkurrenter som ITavisen på Mediahuset Tek generelt, ikke bare på Amobil. En eller annen side vil jo alltid være først ute med å skrive nyheter, men Mediahuset Tek burde fokusere på å finne nyheter som ikke de viktigste norske konkurrentene allerede har skrevet om da dette får Mediahuset Tek til å fremstå som trege. Dessuten, er nok veldig mange som leser nyheter på mange av de største nettsidene i Norge uansett. Selv går jeg daglig innom IT-sidene til Mediahuset Tek og Aller.

 

Synes jouarnalister bør være litt mer kritiske til hvordan nyheter blir presentert hos kildene, og at redaktører blir mer kritiske til hva som slipper igjennom av nyheter.

 

Håper vi også slipper generiske overskrifter som:

-Denne funksjonen har du ventet på

Les saken på Mobilen.no »

Dette ser ut til å ha blitt en trend på enkelte nettsider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy f ..... TV'n min ble ødelagt en tid tilbake ..... helv .... NRK har skylda. Kan de ikke kutte ut å sende NRK signalene til min tv, slik at den holder lengre?

 

Dette er latterlig dårlig amobil - Itavisen har i det minste innrømt at de driver apple og andriode spekulasjons-publikasjons-artikler og at dette generere klikk = mer reklameinntekter. Her viser dere jo bare ennå en gang at det er andre ting en seriøsitet som driver dere - alt dreier seg om å få folk inn på artiklene med generering av trafikk. Kapitalens makt rår.

Lenke til kommentar

Her viser dere jo bare ennå en gang at det er andre ting en seriøsitet som driver dere - alt dreier seg om å få folk inn på artiklene med generering av trafikk. Kapitalens makt rår.

Hva vil du at Amobil skal leve av da? Om ikke av klikk og tilhørende reklameinntekter? Kunne du tenke deg en alternativ finansiering? For eksempel at det ble en abonnementstjeneste, ville de kunne leve av det?

 

Nå klikker dere jo alle på disse artiklene, enten det er av interesse eller for å kunne uttrykke deres indignasjon. Så det synes for meg som om Amobils strategi virker...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Har jo ingenting med hvilket OS en telefon har, handler jo om hvilken produsent som har laget telefonen. Teiteste artikkelen jeg har sett.

Nja, det har noe med at Google vil ha sitt OS på så mange enheter som mulig, og ikke stiller kvalitets- eller ytelseskrav til produsentene. Det kunne de gjort om de ville. Sånn som det er nå så vil all markedsføring og omtake av "Android-telefoner" som bra saker gi også de dårlige gratis markedsføring. Det er ikke galt å påpeke at det også lages dårlige telefoner med Android, slik rapporten gjør.

 

Men det er vel ikke uten grunn at folk reagerer? Påstanden i overskriften er å forvrenge fakta til det ugjenkjennelige...

Påstanden i overskriften er at "Android-mobiler blir oftere ødelagt". Stemmer det ikke?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Påstanden i overskriften er at "Android-mobiler blir oftere ødelagt". Stemmer det ikke?

 

Geir :)

 

Nei, den stemmer ikke. Jeg har hatt mange typer mobiler, og mine telefoner med Android blir sjeldnere ødelagt i forhold til f.eks mine telefoner med Symbian. Også i forhold til mine telefoner med Windows, der prosenten var 100% i disfavør Windows. Tar man med hele husstanden, så er forholdet det samme i disfavør iPhone, der også 100% av husstandens iPhones har gått i stykker. Da ser jeg, i likhet av artikkelen, helt bort i fra de fakta at iPhonen ble eid av en av de yngre i husstanden. Så overskriften er missvisende, og de som trykket dette svada burde skamme seg...

Endret av newnick
Lenke til kommentar

De kan vel leve av klikk pga kvalitet og ikke søppel.

Selvsagt, men kvalitet koster, og Amobil som kommersiell aktør må ha tro på at det lønner seg. Det er ikke mindre kapitalistisk å satse på kvalitet, bare dyrere.

 

Hvordan mener du at Amobil skulle ha omtakt denne rapporten på en kvalitetsmessig måte? Hva slags artikler ville du heller sett enn dagens artikler om Apple og Android?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvordan mener du at Amobil skulle ha omtakt denne rapporten på en kvalitetsmessig måte? Hva slags artikler ville du heller sett enn dagens artikler om Apple og Android?

Artikler om os er vel greit, det er folk interessert i å lese, men å servere søppel uansett OS syns jeg ikke gagner noen. Nå har jeg ikke lest den artikkelen, for jeg klikker aldri på slike der jeg ser det er useriøs jakt etter trafikk generering som er målet.

F,eks kan de skrive noe alla emne: "Billigtelefoner blir oftere ødelagt". (joda, kjedelig kanskje, men 'nailer' perfekt grunnen)

Lenke til kommentar

Jeg er som du vet glad i anekdoter, men jeg er litt usikker på om din husstand er statistisk tungtveiende nok til å avvise funn fra en av verdens større servicefirmaer...

 

Har du lest rapporten? Kan du fortelle meg hvor de tar feil?

 

Geir :)

 

Jeg har lest overskriften til Amobil. Og den er mildt sagt hårreisende. Hva vet vi om objektiviteten i servicefirmaets "funn"? Mine funn er vel like relevante, da de hverken tar hensyn til det ene eller det andre. Kun statistikk ment å villede, og ikke til å lede oss på sporet av det som måtte være korrekt.

 

Sånn for ordens skyld. Hva skjer hvis du mister en Samsung Galaxy S2 i bakken? Og hva skjer hvis du mister en iPhone 4s i bakken? Hvilken blir plukket opp med knust skjerm, og hvilken klarer seg utmerket? Den ene representerer Android, den andre iOS. Jeg har svaret, har du?

Lenke til kommentar

Har du lest rapporten? Kan du fortelle meg hvor de tar feil?

Jeg har lest overskriften til Amobil.

Da så. Da kan vi vel ikke forlange mer...

 

Hva vet vi om objektiviteten i servicefirmaets "funn"?

Det hadde du visst litt mer om dersom du faktisk hadde lest rapporten.

 

Jeg har svaret, har du?

Ja. Og siden jeg har lest rapporten så vet jeg at den ikke påstår noe annet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Joda, jeg har sett den videoen, og den kjøper jeg om det gjør deg lykkelig. Men du argumenterer mot en stråmann. Hverken jeg eller Amobil eller den opprinnelige rapporten har påstått at en SGS2 knuser lettere enn en iPhone 4S. Ikke en gang overskriften på artikkelen sier det.

 

Den sier: "Android-mobiler blir oftere ødelagt". Det er en statistisk observasjon, og rapporten har en helt plausibel forklaring på hvorfor. Du mener det er feil, uten å ha lest rapporten med begrunnelsen, og "beviser" det med anekdoter.

 

Det gjenstår fortsatt at du argumenterer mot den faktiske påstanden, og at du viser at den er feil.

 

Og for ordens skyld: Jeg synes det er en tabloid overskrift med lav informasjonsverdi og presisjon. Men påstanden er ikke desto mindre konkret og etterprøvbar.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...