Gå til innhold

Hva skal Valve avsløre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare å håpe på HL her ja! Spilte nylig igjennom hele HL2-serien og det var fornøyelig :D Ellers enig med Stomwolf over her, og med tanke på hvor godt HL 1&2 solgte, burde Valve ha vett til å skjønne at de ikke trenger å gå i den retningen. Alternativt kan de lage en utgave ala "Orange Box" hvor HL2 (og kanskje 1) er inkludert. Fornuften seirer dog ikke alltid...

Lenke til kommentar

Half-Life har vel utspilt sin rolle. Håper heller de er i gang med en ny og mer ambisiøs actionserie.

 

Hvorfor har det utspilt sin rolle...? Spesielt Half Life 1 og også 2 var de beste FPS spillene som var ute da de ble utgitt, så ser ikke helt hvordan de kan bli mer ambisiøse med en eventuell 3'er når ambisjonen tidligere har vært å være best. :p

Lenke til kommentar

Nei, det jeg sikter til at hvis Half-Life 3 kun skal være å lage en ny, penere, teknisk oppdatert versjon av Half-Life 2 så er det litt uinteressant. 1984-fjase-pastisj er bra det, men det er på tide for gjengen å ta et steg opp og bort fra en 'vitenskapsmann' i en HEV-suit og se om de kan gjøre noe genuint voksent.

 

Valve er blant selskapene som har nok talent til at de bør stille seg litt høyere mål, se hva de kan få til med et mer ambisiøst spilldesign, kanskje titte utafor skytespill hvis de skal være vågale, eller mot f.eks. FarCry 2/The Last Express/Portal.

 

Hvis ikke blir man liksom gående og surre i pubertetsgrauten sånn Blizzard har gjort de siste ti åra.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Nei, det jeg sikter til at hvis Half-Life 3 kun skal være å lage en ny, penere, teknisk oppdatert versjon av Half-Life 2 så er det litt uinteressant. 1984-fjase-pastisj er bra det, men det er på tide for gjengen å ta et steg opp og bort fra en 'vitenskapsmann' i en HEV-suit og se om de kan gjøre noe genuint voksent.

 

Valve er blant selskapene som har nok talent til at de bør stille seg litt høyere mål, se hva de kan få til med et mer ambisiøst spilldesign, kanskje titte utafor skytespill hvis de skal være vågale, eller mot f.eks. FarCry 2/The Last Express/Portal.

 

Hvis ikke blir man liksom gående og surre i pubertetsgrauten sånn Blizzard har gjort de siste ti åra.

Jeg er selvfølgelig enig i at spill som bidrar med nye aspekter er å foretrekke, men alle spill trenger ikke være revolusjonerende av den grunn. Noen ganger holder det med en god historie (det er jo ikke akkurat overflod av dette i spillsjangeren) og på det område tror jeg Valve kan levere med HL3.

 

Portal var veldig bra av selvfølgelige grunner og TLE har jeg ikke prøvd, men jeg stusser dog veldig på hva du mener med at man bør se til FC2?! Det er en av de større nedturene jeg har hatt på spillfronten.

Lenke til kommentar

Left 4 Dead 3, Portal 2 DLC, eller Team Fortress 3. Kanskje Counter-Strike 2.

 

Neppe L4D3. De rioriterer nok heller DLC til L4D2 i stedet. Portal 2 DLC kan komme, men det spørs om ikke den første DLC-pakka alt er kommet ut når messa går av stabelen. Valve kommer neppe til å bli ferdige med TF 2 noen gang, TF 3 kommer sannsynligvis aldri. CS 2 skal jeg ikke uttale meg om, men det er ikke veldig sannsynlig det heller vil jeg tippe.

 

Jeg regner med at det er noe a la "DOTA 2 til konsoll"-nyheter. Kanskje en spillbar demo. HL 3 må vi nok enda vente på (dessverre).

Lenke til kommentar

Valve??? Å ja! De raringene bak han Gordon-fyren i Half Life.

 

For å si det ærlig så er ikke det som kommer fra Valve så veldig interessant lengre. De har vel innsett at de ikke har hatt materiale/ideer nok til både å lage en episode og et fullt spill.

 

Et mysterium: hvor får zombiene den hvite frakken og de blå buksene fra, er det noe headcrabene har med seg?

Endret av Freebull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nu vel, folk vil nok påstå at L4d-serien og Portal med oppfølger er mer enn interessant nok, og DOTA 2 er da nytt, selv om konseptet er gammelt.

 

Headcrabs fungerer omtrent på samme måten som facehuggers i Alien-universet. De fester seg til hodet og tar over kontroll på byttene sine, som i dette tilfelle i stor grad er fysikere og professorer (hvite frakker og blå bukser). Det burde være forholdsvis åpenbart.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Valve??? Å ja! De raringene bak han Gordon-fyren i Half Life.

 

For å si det ærlig så er ikke det som kommer fra Valve så veldig interessant lengre.

Hva er det Valve har gitt ut den siste tiden som du mener ikke har vært så interessant? MANGE vil være uenige i den påstanden.

 

De har vel innsett at de ikke har hatt materiale/ideer nok til både å lage en episode og et fullt spill.

Nå gikk det svært lang tid mellom HL og HL2. Valve pleier å bruke lang tid på utvklingen, særlig av HL-serien, men det som kommer er som regel kvalitet.

 

Et mysterium: hvor får zombiene den hvite frakken og de blå buksene fra, er det noe headcrabene har med seg?

*sukk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...